Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvor mange bøker har dere?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-08, 11:09   #22
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange bøker har dere?

Det er klart det er viktigere å lese bøker enn å ha dem - altså, det er "bedre" å låne og lese masse biblioteksbøker og ikke eie noen selv, enn å eie masse bøker man aldri leser. Men jeg er oppvokst med masse bøker rundt meg, og synes absolutt det i seg selv har en verdi. Jeg har brukt mye tid på å kikke i bokhyllene til foreldrene mine, fra jeg var liten, og vet stort sett navn og forfatter på alt de har - jeg har sett på og bladd i mange av de bøkene jeg ikke har lest, jeg har kanskje lest én bok av en forfatter, men kjenner til tre-fire andre, jeg har begynt på mange og lagt dem fra meg igjen, jeg har sett på hva faren min leser (og veldig ofte snappet opp disse og ikke latt ham få dem igjen før jeg var ferdig med den selv ), og vært til stede når han har pakket ut kofferten etter å ha vært på boksalg.

Det har vært med på å utvikle den generelle kunnskapen om og interessen for bøker som jeg har hatt siden jeg gikk i barnehage, og jeg har alltid ønsket at mitt/mine barn skulle vokse opp omgitt av bøker (og plater, som jeg har litt det samme forholdet til) på samme måte som jeg gjorde selv - bli kjent med dem av utseende, lære navnene, kikke på dem, finne ut at det ikke er noe for meg og velge noe annet i stedet, komme tilbake etter et par år og prøve igjen og få en helt annen opplevelse av det, og kunne snakke med de andre i husholdningen om hva de synes om den og den boken (eller platen) og hva annet de kan anbefale og slikt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:02.