Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Spinoff: Betaler du NRK-lisensen?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Betaler du NRK-lisensen?
Ja selvsagt. Tok selv kontakt for å få tilsendt faktura 76 54,68%
Ja må jo det, etter å ha blitt fersket av lisensinspektør 43 30,94%
Nei, har ikke TV 2 1,44%
Nei, har ikke blitt fersket enda 13 9,35%
Det har ikke du noe med/ dustepoll 5 3,60%
Deltakere: 139. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-08, 13:04   #61
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff: Betaler du NRK-lisensen?

Ja selvsagt, og det synes jeg er helt greit.

Men tok ikke kontakt med NRK for å få tilsendt faktura. Det skjer automatisk når man kjøper tv.

Frem til august og i over 3 år hadde vi imidlertid ikke tv. Da var det et svare strev med å få NRK til å tro på at vi verken hadde tv eller andre sendere i hus. De trodde oss til slutt - uten å sende inspektører på døra.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 13:09   #62
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Vi betaler, med stor glede. Og jeg syns forøvrig det er utrolig dustete å nekte å betale. Den dagen statskanalen forsvinner er jeg redd tv-kanalene kun sender "Det folk vil ha": Fordummende TVNorge-dokumentarer og God Kveld Norge med Dorthe Skappel.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 13:20   #63
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Vi betaler selvsagt.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 16:16   #64
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Ja, på grunn av en idiotisk forglemmelse. Da vi kjøpte tv oppga vi pappa sitt navn, men da vi kjøpte videospiller glemte vi oss og oppga vårt eget navn

Gammel 24-02-08, 16:24   #65
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ble ferska av inspektør for to år siden. Etter det har jeg betalt.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 16:50   #66
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Re: Sv: Spinoff: Betaler du NRK-lisensen?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Nei, vi har ikke tv.
Men vi har lurt på å skaffe oss en som vi kan se film på, istedet for å bruke (den altfor store) mac-skjermen. Men da kommer den ikke til å motta noen fjernsynssignaler, så det blir ikke lisens da heller.
(Vi hadde selvsagt betalt dersom vi hadde hatt en tv, som mottok fjernsynssignaler, enn så kjipt jeg måtte synes det er, så hadde jeg aldri hatt samvittighet til noe annet.)

Er det sånn? Jeg trodde egentlig at man måtte betale, OM man hadde tv i huset.

Gammel 24-02-08, 16:53   #67
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg regner med at denne tråden er en spinoff fra min tråd om faktura fra NRK, så det er vel åpenbart at jeg betaler. Har aldri hatt noe valg, siden forhandleren registrerte meg og sendte inn beskjed da jeg kjøpte den første TV-en en gang for lenge siden. Stemte alt. 1 siden det er det som er nærmest sannheta.

Det er forresten litt vittig at tråden min skapte en spinoff-tråd lenge før jeg fikk svar på spørsmålet mitt.

Gammel 24-02-08, 17:12   #68
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Ja, jeg betaler selvsagt de avgifter og skatter jeg skal. Det synes jeg er en selvfølge for oppegående mennesker med inntekt. Alt annet er snylteri! Vil man ikke betale lisens får man la vær å ha TV. Så enkelt er det. Ja, jeg er litt regelrytter.

Men hvorfor er det å laste ned greit da? Det er jo like mye snylting.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 17:13   #69
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Spinoff: Betaler du NRK-lisensen?

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

For å være helt ærlig så har jeg ingen idé, men det var det jeg trodde. Og har hørt. Skal sjekke opp det hvis vi anskaffer den tv-en, hvis ikke noen her inne er sikre da?
Foreløpig har vi jo ikke tv at all så det er ikke noe problem enda.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 17:17   #70
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Men hvorfor er det å laste ned greit da? Det er jo like mye snylting.

Ja, jeg er igrunnnen enig. Og jeg ville ABSOLUTT heller betalt for å laste ned episodene hvis det hadde vært mulig.

For mitt vedkommende er det ren og skjær utålmodighet som ligger bak. Og for å spe på min dårlige samvittighet så kjøper jeg de seriene jeg har lastet ned når de endelig kommer på DVD.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 17:18   #71
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da vi studerte snek vi oss unna, men kontaktet selv NRK da vi flyttet til Oslo for å begynne å jobbe. NRK er den kanalen vi ser aller mest på, så jeg har ingenting i mot å betale.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 17:19   #72
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

ja, jeg har liksom ikke noe valg. (Etter å ha blitt ferska da jeg var så dum og registrerte en ny Dvd i mitt navn).

Gammel 24-02-08, 17:51   #73
Tusta
Aktiv

Tusta sin avatar

Tusta er litt kul
Standard

Japp, ble fersket. Så da betaler jeg.

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 18:10   #74
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg betaler gladelig, og tror muligens jeg meldte fra selv da jeg flyttet hjemmefra.

Det er klart det er et argument at tv-lisensen rammer usosialt, men jeg synes på den andre siden at det er en god ting at NRK har en stabil og forutsigbar finansiering, og ikke så lett kan bli salderingspost på kulturbudsjettet.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 18:16   #75
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Spinoff: Betaler du NRK-lisensen?

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Gammel 24-02-08, 20:37   #76
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

det er en god ting at NRK har en stabil og forutsigbar finansiering, og ikke så lett kan bli salderingspost på kulturbudsjettet.

Godt poeng. Det har jeg ikke tenkt på før.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 12:22   #77
Lillepia
Nybegynner

Lillepia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg betaler lisensen. Fikk en fyr på døra som spurte om vi hadde tv som da skrev ut en faktura til oss.

Lillepia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 12:55   #78
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, selvsagt betaler jeg lisens, og den betales med glede. NRK er i mine øyne den viktigste kulturformidleren vi har her i landet og vi hadde blitt sørgelig fattige på åndelig føde uten NRK. Jeg er mer enn gjerne med på å bidra til en statskanal som kun unntaksvis er avhengig av reklamefinansiering og som gir et svært godt og variert kulturtilbud i flere kanaler.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 13:14   #79
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua

Ja, må jo det etter å ha blitt fersket av en NRK-inspektør.

Men det er den siste regningen som betales, og det koster meg minimalt å la den ligge noen måneder ekstra.

Gammel 25-02-08, 13:18   #80
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, selvsagt. Ser egentlig bare mer og mer på NRK, lurer på om det er alderen som gjør det.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:19.