|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
Se resultatene: Betaler du NRK-lisensen? | |||
Ja selvsagt. Tok selv kontakt for å få tilsendt faktura |
![]() ![]() ![]() ![]() |
76 | 54,68% |
Ja må jo det, etter å ha blitt fersket av lisensinspektør |
43 | 30,94% |
Nei, har ikke TV |
2 | 1,44% |
Nei, har ikke blitt fersket enda |
13 | 9,35% |
Det har ikke du noe med/ dustepoll |
5 | 3,60% |
Deltakere: 139. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#102 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Spinoff: Betaler du NRK-lisensen?Jeg er som sagt av de glade lisensbetalere, men når jeg får tenkt meg litt om så er jeg ikke så sikker på om jeg synes ideén om innkrevning gjennom skatt er så dum. Grunnen til dette er man da yter etter inntekt. Jeg har sett mer enn nok av sosialhjelpsmottagere med lisensgjeld som har utviklet seg voldsomt, og jeg kan faktisk forstå at det er en vanskelig å prioritere. 40,- per uke er ganske mye for de som har under tusenlappen per uke som skal dekke absolutt alle utgifter utenom boutgifter og strøm. Jeg kjenner at jeg gjerne skulle betalt litt mer lisensavgift (eller skatt blir det vel da), for at de med dårlig råd skulle sluppet å betale.
![]() |
#103 |
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Betaler du NRK-lisensen?
Jeg har naturlgivis tenkt på det samme, og er jo i utgangspuntket motstander av flate skatter fordi jeg syns det er greit at de som tjener mer betaler mer skatt. (Det samme mener jeg forsåvidt om både bilavgift og passgebyr.) (Ville det forresten være så forferdelig vanskelig å bare la sosialhjelpsmottagere levere lisensfakturaen på sosialkontoret, så kunne staten bare øke lisensen for oss andre tilsvarende og ordne den biten internt? (Jeg vil sikkert ikke egentlig vite svaret på det.)). |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Passiv
|
Hehe...det var en mediesynser som et par år etter TV2s opptart hevdet at det beste med TV2 var at NRK skjerpet seg. Jeg vanskelig for å se for meg samme utsagn i dag. NRK er langt å foretrekke fremfor andre kanaler, men tabloide nyheter, realityshow og andre hjernedøde aktiviteter har definitivt blitt hverdagen der også. |
![]() |
![]() |
#105 |
Epikur
|
![]() Sv: Spinoff: Betaler du NRK-lisensen?Vi gjør det, høyst frivillig, som NRK-fans og tilhengere av reklamefri TV. Men starten var at Kjre ble ferska da vi bodde i kollektiv.
![]() |
#106 |
Ekvilist
|
Svarer allikevel jeg.
![]() |
#107 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi glemte det ikke, men når inspektøren sto på døra og kunne se rett inn bak meg på tv-bilde i vinduet, så ble det liksom litt rart å nekte for å ha tv.
![]() |
#108 |
Passiv
|
![]() Sv: Spinoff: Betaler du NRK-lisensen?Ja, jeg betaler, og har ingenting imot det. Men er enig i at beløpet godt kunne vært justert etter inntekt. Eller at lav inntekt kunne gi rett til å søke om fritak. |
![]() |
![]() |
#109 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Betaler du NRK-lisensen?Jeg betaler lisens. Jeg er glad for å ha en reklamefri tv-kanal, eller rettere sagt tre. I tillegg hører jeg mye på NRK radio.
![]() |
#110 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Spinoff: Betaler du NRK-lisensen?Betaler - At jeg tok kontakt med NRK vil vel ikke stemme, men vi betaler iallefall. (forøvrig synes jeg det er helt greit å betale - godt med reklamefri kanaler + muligheten for noen å sende programmer som ikke medfører reklameboikott)
![]() |
|
|