|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
flisespikker
|
Sv: Norske nettbokhandlere med engelsk fiction?
Nei, coveret bryr jeg meg ikke så mye om - vi kjøper stort sett paperbacks uansett. Det er bedre papirkvalitet, primært, dessuten ofte penere sats/font. Hvis du kikker i engelskavdelingen i en bokhandel og finner en engelsk og en amerikansk paperback, kan du sammenligne og se/kjenne selv - det er ganske gjennomgående.
|
|
|
#22 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det trenger du ikke tenke på. Det er ikke toll og mva på bøker. Jeg bestiller alltid fra Amazon : http://www.amazon.co.uk Bra utvalg og kjapp levering. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Det har ikke noe med bildet på omslaget å gjøre; det vil jo variere. Amerikanske bøker har generelt mye bedre papirkvalitet og tynnere papir enn britiske bøker (og tar derfor ofte vesentlig mindre plass i bokhyllen). Hvilke som har best design (og da snakker jeg om teksten, ikke omslaget) varierer jo, og det er klart at alle skrifttyper ser bedre ut på på papir av høyere kvalitet, men jeg har generelt bedre erfaring med amerikanske bøker på designsiden også. Amerikanske bøker med stive permer er normalt innbundet, mens britiske er limt. Britiske bøker gulner og faller fra hverandre av seg selv (også om de står ulest i hyllen); det gjør vanligivis ikke amerikanske utgaver. Amerikanske bøker er gjerne billigere enn britiske, men det kan man jo sjekke for hver tittel om man syns det spiller stor rolle. Fra Amazon blir det høyere fraktkostnad fra USA hvis du kjøper 5 bøker eller fler; med færre enn 4 blir det lavere fraktkostnad fra USA. Det går raskere å få bøkene fra Storbritannia; typisk under en uke, mens det gjerne kan ta over to uker fra USA. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
flisespikker
|
George R. R. Martin. Hvis du liker dramatisk fantasy, så burde du absolutt lese hans Song of Ice and Fire (fire bind så langt, det skal bli syv).
|
|
|
#27 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Norske nettbokhandlere med engelsk fiction?Er den amerikanske bok nr 3, tror jeg det var, også delt i to bind? *liker ikke svære bøker*
|
|
|
#29 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
jeg liker også amazon - har brukt .uk mest. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
-
(Og her sammenligner jeg fraktkostnaden hos amazon.com og amazon.co.uk hvis det var uklart) |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Absolut ateist
|
My ass! 16 dager og ingen bøker.
|
|
|
#34 |
|
-
Hvis det var fra USA er vel ikke det unormalt, men hvis det var fra UK høres det lenge ut. Jeg fikk noen plater i går som jeg bestilte bestilte fra amazon.com den 26. februar, og det var vel omtrent på estimatet deres. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Norske nettbokhandlere med engelsk fiction?Standard, ja. De skulle vært her i går, senest.
|
|
|
#40 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Norske nettbokhandlere med engelsk fiction?Jeg er dritsur. Har ingenting å lese på.
|
![]() |
|
|