Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å bli ferdig med barn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-08, 17:02   #10
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bli ferdig med barn

Jaja, vi tenker forskjellig rundt dette, Trøtt, og jeg kommer faktisk til å hove ut mine når de er ferdig med vgs, om det ikker veldig spesielle ting som taler for noe annet. Jeg kommer til å bidra med ting fra frysen, en flybillett her, et depositumslån der, men absolutt selvstendighet er mitt mål. Ellers ser jeg at vi har eldig samme filosofi når det gjelder å hjelpe til hjemme. Det undrer meg at folk ikke lærer ungene sine å hjelpe til.

Maz: helt enig! Jeg synes i hvertfall det er bedre (og litt mer stilig) å herje litt før man får barn enn å skulle krampeherje som 40-åring. Og det er jo veldig forskjellig hvor ungdommelige 40-åringer er, men jeg er jo en fjortis nå, så at jeg skulle slutte å være leken og tøysete hvert øyeblikk virker fjernt. Faren min er snart 60 og så barnlig og leken som noen. Det ligger ikke til familien å bli gammel til sinns og finne sin indre kjerring før man er fylt tretti. Jeg er ikke redd for at folk ikke skal se på meg som voksen og seriøs, så jeg har rom rundt meg til å være ungdommelig uten å være krampete. Og jeg ser godt for meg å ha småbarn og få noen små til spredt utover de neste årene. Hvis jeg er så heldig.

Line: Vi har Lilles besteforeldre 25 mil og 50 mil unna. Selv om de er deltagende, interesserte og engasjerte, så er de ikke til hjelp i hverdagen. de hjelper oss masse, så langt de kan. Men vi kan ikke flytte hverken hit eller dit, og trenger dem forsåvidt ikke i nabohuset. Vi har derimot fått oss et tett og godt venne- og nabonettverk som kan hjelpe hverandre med barnevakt og vennetjenester. det har vært en vei å gå, særlig for min Kjære, som har tungt for å be om hjelp av andre. Men det går bra nå.

Emneord
babyproduksjon, egentid

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:54.