Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvor mye har du brukt på barnevogner

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-08, 20:44   #21
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye har du brukt på barnevogner

Skal vi se, til Junior en oth (7000 ca), en Bugaboo (6500 solgt igjen), en Mistral (brukt 3000 solgt igjen), en zapp (1200 og solgt igjen) og en Pliko (ca 3000).

Tilsammen ca 20 000. De vognene som er solgt var nesten et nullsum spill.

Til småen så skal jeg bruke othen og Plikoen (som er utlånt for tiden) og en Bugaboo. Noen liker pcer og biler og andre liker vogner. Men tre får holde!

Gammel 02-03-08, 20:45   #22
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ett barn, to vogner - en Emmaljunga og en Oth. Kjøpte ingen av dem selv, så sannelig har jeg ikke brukt en krone på vogn

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 20:47   #23
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 936
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Akkurat nå har jeg 7 små og store vogner under taket + en i barnehagen, både billige og dyrere. Jeg er dårlig på å få unna ting. Om noen skulle trenge ei super sydentrille til baby som er brukt en uke, så er det bare å si fra.

Jeg kommer på besøk neste gang jeg får barn.
Du har ikke en EW vel?

Gammel 02-03-08, 20:48   #24
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi kjøpte en ny (og dyr) Fischer duovogn da vi ventet vår førstefødte i 2000. Fischer-vogner var det helt store på denne tiden, og vi var med på trenden. Vogna betalte vi rundt 6000 kroner for, og det ga dårlig valuta for pengene siden vi endte opp med å bruke den i bare et halvt år. Da kjøpte vi en billig joggetrille (900 kroner) for å ha som ekstravogn, men enden på visa ble altså at den dekket alle vognbehov ut vognperioden, og gjorde den dyre vogna overflødig. Til førstemann hadde vi også en paraplytrille av enkleste sort, kjøpt inn til en sydentur, etter at vognperioden strengt tatt var over. Den kostet ca. 200 kroner.

Til nr. 2 børstet vi støv av den fordums flotte Fischer-vogna, bare for å finne ut at hjulene var helt koko. Og Fischer-merket en saga blott. Ingen hjelp å få i barneutstyrsbutikkene, altså. Så vi skrotet vogna, og kjøpte en brukt Simo dypvogn på finn.no. Den betalte vi 1200 kroner for. I tillegg kjøpte vi en Quinny Zapp for å ha muligheten til å ha bilsete på. Det brukte vi til det formålet den første tiden, men siden ungen ikke fant seg helt til rette i vogna, solgte vi den. Pris: ca. 1800,-. Da hun var ca. 1/2 år, kjøpte vi en brukt OTH for kr 3500,-. Ny vogn måtte vi uansett ha, for dypvogna holdt bare til spedbarnsperioden. I juni reiste vi på ferie til USA, og for å slippe å dra med vogn, og pga. gunstig amerikansk dollar, kjøpte vi en Graco reisetrille der. Den var utrolig grei å ha med seg i forhold til en "vanlig" vogn. Den kostet oss rundt 500 kroner. Til slutt har vi brukt 500 kroner på en sovevogn til barnehagen. Det er en gammel Brio, som etter skifte av barnehage er blitt overflødig.

Det betyr at total sum brukt på barnevogner, er kr 14 600,-. Føler vi har vært ganske fornuftige, jeg, men jeg angrer på at vi ikke kjøpte en brukt vogn den første tiden til nr. 1, men det er lett å være etterpåklok. Det er dyrt med stor aldersforskjell mellom barna, når alt må kjøpes inn på nytt til barn nr. 2!

Sist redigert av HSJ73 : 02-03-08 kl 21:15. Årsak: Glemte en vogn ...
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 20:49   #25
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

To barn, seks vogner.

Storebror fikk en Simo Kombi da han ble født, betalte vel rundt 7000 for vogn pluss utstyr. Da han var rundt 10 måneder fikk vi en reisetrille fra mamma, den kostet vel ca 1000 kroner. Da han var året kjøpte jeg en Zapp, kjøpte den da vi var i Nederland så den var ikke så ille på pris 1800 tror jeg. På den samme tiden kjøpte jeg en OTH, fra Usa, kostet rundt 4500 med diverse utstyr, da solgte jeg Simoen. Da jeg ble gravid med lillebror kjøpte jeg bag til OTH-vogna, den kostet 1900, så kjøpte vi en Phil&Teds søskenvogn som alt i alt ble 6000 kroner. Da vi dro på ferie til Nederland igjen julen 2006 kjøpte jeg en til Zapp til 1800 kroner, grunnen til det var at jeg hadde overvurdert storebror(2,5 år) litt, han nektet nemlig og sitte i vogn til vanlig, men Amsterdam og bygåing uten vogn gikk ikke. Den vognen ble bare brukt akkurat i ferien så den solgte jeg igjen da jeg kom hjem.

Det ble vel kanskje sju vogner det.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 20:49   #26
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Nr1: Kjøpte brukt bagvogn til 1000 kr. Arvet sporstvogn.

Nr 2: Kjøpte ny duovogn til 3000 kr og joggevogn til 1000 kr.

Nr 3: brukte det samme som til nr 2.

Nå må vi ha nytt siden alt er gitt bort. Kan arve en fin vogn, men det kan hende vi må kjøpe en annen pga plass i bilen.

Gammel 02-03-08, 20:51   #27
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Altså, vi begynte veldig godt. Har to barn. Kjøpte første vogna brukt for 2000,-. Så skulle naboen passe vår jente, så da kjøpte vi en søskenvogn som hun kunne bruke. 1000,- Deretter fikk vi 1 sportsvogn. Nå har vi gitt bort de to første vognene vi kjøpte, og kjøpte en ny vogn til ca 8000,- Men den kan også brukes til sykkelvogn og som pulk.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 20:53   #28
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Storesøster: 1 brukt brio kombivogn til kr. 3000,- og en trille som vi fikk gratis hos venner.
Lillesøster: Ny Simo kombivogn til kr. 4000,- på salg og en helt ubrukelig trille til kr. 1.500,-.

Gammel 02-03-08, 20:53   #29
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg er totalt blottet for enhver vogn-dille, det er da så mye annet en kan bruke pengene på

Jeg arvet en Simo bagvogn av en venninne, som ble brukt de første månedene. Kjøpte deretter en Teutona Y2K trehjuling. Fikk etterhvert også en liten trille av min mor. Brukte ikke vogn så veldig mye egentlig, helst på ferier og shopping. På tur brukte jeg heller bæresele og siden bæremeis. Tror LilleVenn sluttet å sitte i vogn før hun var 2.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 20:53   #30
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Ja så var det den vogna som de har brukt som sovevogn i barnehagen, en Simotrille til rundt 2500.

Til mitt forsvar så har mamma sponset en god del.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 20:57   #31
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ina, her.

Ett barn, to vogner - en Emmaljunga og en Oth. Kjøpte ingen av dem selv, så sannelig har jeg ikke brukt en krone på vogn

Jeg løy; hadde en Simotrille også. Den betalte jeg sannelig selv (dog elendig kjøp, så ikke rart det nesten var fortrengt).

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 20:57   #32
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært over snittet vogninteressert. Det startet med at jeg og Poden strandet hjemme i foreldrepermisjonen fordi jeg ikke klarte å løfte vogna vi hadde kjøpt. Senere oppdaget jeg en ny og ukjent vognverden som gjorde hverdagen en del lettere for oss. Har et barn.

Briovogn-05 ("gratis" - fått av svigers, måtte selges fordi jeg ikke klarte løfte den pga bekkenløsning)
Teutonia S3 ("gratis" - kjøpt av pengene vi fikk for briovogna)
Stokke Xplory 3500,- (kjøpt brukt, husker ikke nøyaktig pris)
Stokke Xplory 6500,- (solgte den brukte kjapt for omtrent 3500,- og kjøpte ny mod.)
Bugaboo Cameleon 7500,- (kjøpt i utlandet før den kom til Norge, kun for å prøve ut noen uker og selge i Norge - gikk i underskudd og solgte den for 7000,- hvis jeg husker riktig).
Quinny Zapp (kjøpt for ca. 1300,- i Sverige)

Jeg har altså brukt 8300 for de seks vognene vi har/har hatt.

Gammel 02-03-08, 21:01   #33
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Ett barn, en vogn. OTH med bag, 3800 totalt. Vogna ble kjøpt på salg, og baggen ble kjøpt brukt.

Gammel 02-03-08, 21:02   #34
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har heller ikke vogndilla.

Malin hadde:

Bagvogn - 2500 (brukt)
Sportsvogn - 2000
Paraplytrille - 250
Sportstrille - 700 (brukt)

Nå har jeg en Teutonia m/ softbag ventende på lillebror, og regner med å bruke den så og si hele vognperioden. Den kjøpte jeg brukt, og betalte den fortreffelige sum av 1850 kroner inkl. frakt.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 21:03   #35
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Hmm, det er ganske mye. Til Lillemor kjøpte vi en Simo kombi til ca 6000, en Carena sportvogn til 800 kr (solgt for 500) og en Brio trille til 16-1700 kr. Til Junior har vi i tillegg kjøpt en TFK med hardbag for 4900+1800. Hardbagen er solgt for 1000. Det ble vel drøye 15.000 det. Vi har ikke betalt alt selv da, mine foreldre gav oss 3000 kr til vognkjøp til hvert barn.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 21:04   #36
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frøkna hadde én vogn: en Simo kombi. Den kjøpte vi ny for 6500, inkludert regntrekk, myggnett, handlenett osv.

Blobben bruker samme Simo-vogna, og i tillegg har vi kjøpt en brukt Maclaren Techno XT, som vi ga 1200 for.

Til sammen 7700 på to vogner. Jeg tror ingen kan beskylde noen av oss for vogndilla akkurat.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 21:06   #37
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

ca 12000 på 5 vogner.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 21:17   #38
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

3 barn har vi.

1.barn: Simo kombi som vi brukte i 3 år + en lett trille = 5500 kr tilsammen

2.barn: Byttet inn simoen med en brio bagvogn som tok mindre plass i bilen. La 800 i mellom. I tillegg en simo sportsvogn til 3000

3.barn: brukte opp igjen brio bagvogna, kjøpte en mistral til 4000 som sportsvogn, + en simo champion brukt til barnehagevogn for 1500

Tilsammen 6 vogner på 3 barn, 14800 kr.

Gammel 02-03-08, 21:25   #39
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sånn alt i alt, ikke så utrolig mye. Har hatt litt forskjellige vogner, men solgt de unna igjen og ikke tapt så mye. Nå har jeg 2 like Easywalkere, en 5 år gammel som skal bli sovevogn i barnehagen og 1 jeg kjøpte brukt på finn.no

Vil vel tippe jeg har brukt ca 5000 på 2 barn, siden vi fikk vognen til førstemann. Pluss litt ekstrautstyr da.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 21:42   #40
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1000 på en brukt kombivogn, 800 på ei trille på tilbud, nesten 6000 på en ny kombivogn, 1200 for en brukt P&T. I løpet av drøyt sju år og to unger.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:04.