Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilket forhold har du til kropp og vekt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva syns du om din egen kropp og vekt
Jeg veier akkurat passe og er helt fornøyd 53 14,21%
Jeg er undervektig og syns det er fint 7 1,88%
Jeg er undervektig og mistrives med det - vil opp i vekt 8 2,14%
Jeg er undervektig men synes likevel jeg er for tykk 2 0,54%
Jeg er sikkert egentlig passe, men syns likevel jeg er for tykk 58 15,55%
Jeg er noen få kilo mer enn jeg burde, men er happy som jeg er 40 10,72%
Jeg er ganske overvektig men happy som jeg er 6 1,61%
Jeg er veldig overvektig men happy som jeg er 1 0,27%
Jeg er litt overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei 70 18,77%
Jeg er ganske overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei 36 9,65%
Jeg er veldig overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei 25 6,70%
Jeg er litt overvektig og jeg klarer ikke å gå ned i vekt 22 5,90%
Jeg er ganske overvektig og klarer ikke å gå ned i vekt 18 4,83%
Jeg er veldig overvektig og klarer ikke å gå ned i vekt 15 4,02%
Dustepoll! 12 3,22%
Deltakere: 373. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-08, 22:23   #41
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilket forhold har du til kropp og vekt?

Etter mange runder med meg selv er jeg endelig begynt å bli glad i den kroppen jeg har. Selv om vekten viser mye, og jeg må opp i ganske store størrelser i klær, så er kroppen min funksjonell. Jeg klarer å utføre alt jeg ønsker og jeg ønsker ikke å mistrives i livet mitt fordi jeg ikke skulle kunne unne meg den maten jeg er glad i.
Det har tatt meg mange år å komme til denne erkjennelsen, men det føles godt å kunne si det. Jeg vet at livskvaliteten min ikke blir høyere om jeg kunne begynne å bruke str 38 i klær.

Gammel 03-03-08, 22:23   #42
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg er heilt einig med prinsippa til Hønni. Og i tillegg så ligg det jo i saka sin natur at fornuft og spiseforstyrrelsar ikkje heng saman. Å døyve psykisk smerte gjennom å svelte seg er sjølvskading, og til samanlikning: kven kallar det fjollete og jålete å kutte seg med kniv, barberblad og glasbitar?

I Hønnis eksempel sier hun at hun ikke så at hun selv var fin. Som du ser av innlegget mitt først her oppe, så skrev jeg om de som vet de er passe, men klager over et par kilo for mye. Det er stor forskjell på det og det å ha en sykdom.

Gammel 03-03-08, 22:25   #43
Maud
Påskehore

Medlem siden: Feb 2008
Maud har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg må ærlig talt si at jeg spyr litt av disse "jeg er passe men syns jeg er feit" folka.

Jeg er en av dem

Jeg vil gjerne bli mye tynnere. Jeg syns skikkelig tynne kropper er pent, og vet at ikke mange er enige med meg. Men jeg kommer nok aldri til å bli så tynn som jeg drømmer om, for jeg verdsetter helsa framfor utseende.

Maud er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 22:28   #44
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Have you met miss (Bridget) Jones? Well, there you go. Der er jeg.
Litt opp, litt ned, og ved årets slutt så er man omtrent der man var forrige nyttårsaften også.

Men helt fornøyd er jeg ikke. Men definivt mer enn jeg var.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 22:29   #45
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg er undervektig og vil gjerne gå opp noen kilo!

Det er utrolig kjipt å få spørsmål om man er anorektisk bare fordi man er tynn.
Jeg spiser og spiser, har gått på den ene fetekuren etter den andre, men det har ingen effekt på meg.
Må vel egentlig bare lære meg å leve med at jeg er for tynn, men gjett om jeg skulle ønske at jeg kunne gå i en butikk å kjøpe en bukse som satt fint på meg, og ikke så ut som en sekk jeg hadde tredd på meg.

Samtidig som det er litt tabu å "klage" over at man er for tynn, det har i alle fall jeg fått merke godt. Hvis jeg nevner noe om det til venner/familie osv så er det alltid, men Interference da, så egoistisk av deg, tenk på alle de som er overvektige, tenk hvor vondt det er for dem å høre at du synes du er for tynn. :roll:
Som om det ikke er like vondt å få høre hvor stygt tynn man er til stadighet liksom?

Nei, vekt er et meget ømtålig tema, som desverre er et utrolig stort problem for alt for mange mennesker! Tenk så lykkelige man hadde vært uten vektproblematikken. *drømme*

Gammel 03-03-08, 22:31   #46
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemte at jeg er litt overvektig men happy med det. Happy nok til å stort sett innse at jeg har en kropp som ikke hindrer meg i noe, jeg er frisk og lat, og skulle gjerne vært slank, men det er ikke noe jeg bruker mange tanker på.

Gammel 03-03-08, 22:31   #47
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

I Hønnis eksempel sier hun at hun ikke så at hun selv var fin. Som du ser av innlegget mitt først her oppe, så skrev jeg om de som vet de er passe, men klager over et par kilo for mye. Det er stor forskjell på det og det å ha en sykdom.

Poenget er vel at slik sykdom ikke er synlig. Mange som lider av bulimi er ikke undervektige, men temmelig passe, og mange søker/trenger stadige bekreftelser (uten at disse nødvendigvis gjør dem friskere).

Jeg er enig i at det er slitsomt med folk som fisker etter "ååååh, men du er jo så flott!" når de klager, men man vet aldri hva som ligger bak.

Jeg svarte (surprise!) at jeg er passe, men føler meg for tykk. Har dessverre en stygg tendens til å ønske meg ned fem kilo. Uansett. Og derfor jobber jeg mentalt med saken.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 22:32   #48
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Endelig er jeg fornøyd som jeg er.Egentlig helt normal, og den halve kiloen ekstra på magen driter jeg litt i.

Det har kostet meg mange år, og mye selvransakelse å komme dit jeg er, men nå er jeg der! Jeg har hele livet slitt med et negativt selvbilde, men nå klarer jeg i det minste å være fornøyd med kroppen min. Og det er pokker ikke dårlig.

Gammel 03-03-08, 22:34   #49
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Poenget er vel at slik sykdom ikke er synlig. Mange som lider av bulimi er ikke undervektige, men temmelig passe, og mange søker/trenger stadige bekreftelser (uten at disse nødvendigvis gjør dem friskere).

Jeg er enig i at det er slitsomt med folk som fisker etter "ååååh, men du er jo så flott!" når de klager, men man vet aldri hva som ligger bak.

Jeg svarte (surprise!) at jeg er passe, men føler meg for tykk. Har dessverre en stygg tendens til å ønske meg ned fem kilo. Uansett. Og derfor jobber jeg mentalt med saken.

Jeg driter vel i sykdommen, det er ikke de jeg snakker om. :teskje:

Gammel 03-03-08, 22:35   #50
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ariel, her.

Var det et alternativ for jeg er passe, og er fornøyd?

Ja, det øverste. Det er øya man først blir blind på.

Gammel 03-03-08, 22:37   #51
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ariel, her.

Endelig er jeg fornøyd som jeg er.Egentlig helt normal, og den halve kiloen ekstra på magen driter jeg litt i.

Det har kostet meg mange år, og mye selvransakelse å komme dit jeg er, men nå er jeg der! Jeg har hele livet slitt med et negativt selvbilde, men nå klarer jeg i det minste å være fornøyd med kroppen min. Og det er pokker ikke dårlig.

Første alternativ.

Hittil er ca. 25% happy med det ene eller det andre.

Gammel 03-03-08, 22:37   #52
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna

Første alternativ.

Opprinnelig lagt inn av Elinblu

Ja, det øverste. Det er øya man først blir blind på.

Fant det og endret.

*formann i kortidsminneforeningen*

Gammel 03-03-08, 22:37   #53
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Jeg driter vel i sykdommen, det er ikke de jeg snakker om. :teskje:

Men herregud da er vi jo enige!

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 22:42   #54
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er sikkert egentlig passe, men syns likevel jeg er for tykk

Eller, jeg syns vel ikke egentlig jeg er tykk, men ønsker å stramme opp her og der og syns jeg blir enda finere med et par kilo mindre.

Gammel 03-03-08, 22:45   #55
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes for øvrig at det første alternativet var litt mer kategorisk formulert enn de andre, med "akkurat passe" og "helt fornøyd". Kanskje alternativet ville fått flere stemmer hvis det stod "omtrent passe" og "ganske fornøyd"?

Gammel 03-03-08, 22:46   #56
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Jeg krysset faktisk av på den øverste!

av meg selv

Gammel 03-03-08, 22:46   #57
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Normalvektig, men kunne sikkert tatt av de kiloene jeg har igjen etter svangerskap. Men er ikke noe jeg bruker energi verken å tenke på eller gjøre noe med. (Trener, men har ikke noe med vekt å gjøre).

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 23:09   #58
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har nok et par kilo for mye, men gjør i grunnen ikke så mye med det. Så da er jeg vel nokså happy med det da.

Gammel 03-03-08, 23:43   #59
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er normalvektig og ganske fornøyd, men har endel løshud jeg må stramme opp etter et stort vekttap. Er i grunnen veldig happy.

Gammel 03-03-08, 23:58   #60
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke helt, Sitron. Synes du det er forkastelig å bruke Passe, men vil litt ned-alternativet som sådann, eller synes du bare de som bitcher om det er domme?

Jeg vil gjerne ned et par kg, men jeg er ikke veldig opptatt av det, og jeg snakker sjelden om det, tror jeg. Men når jeg blir spurt i en poll, svarer jeg ærlig. Skulle jeg ikke det?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
kropp, vekt

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:13.