|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BikiniHer har 11-åringen topp og truse eller badedrakt og seksåringen topp og bokser. Ikke trekantbikini, men topp. Helt uproblematisk, synes jeg. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Bikini
Jeg synes også den løsningen kan fungere. I fjor kjøpte vi en stripete og kul Katvig-bikini. Den så ut som noe jeg hadde da jeg var liten og virket ikke som et voksenplagg overhodet, snarere tvert i mot. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BikiniVi bruker bikini, dvs stort sett bare bikinitrusa. Som regel flyr ungene opp og ned av vannet, og da er det lettere å skifte en bikinitruse enn en badedrakt. Storesøster har imidlertid begynnt å bruke overdelen også, ikke for de hun har noe å skjule ennå, men det er allikevel litt "flaut" å gå uten topp. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: BikiniHar ingen sterke meninger om dette. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
Sv: BikiniJeg synes badedrakter er finest på småjenter (før skolealder). |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: BikiniStoresøster på 4,5 fikk både bikini og badedrakt fra mormor i sommer. Bikinioverdelen var vel mer som en "sportsbh" sak. Hun synes det er sååå fint. Men bader helst i bare truse da. Fint er ikke nødvendigvis behagelig. Sist redigert av Dronningen : 03-03-08 kl 16:16. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Borte
|
Sv: BikiniVesla har hatt det et par år nå tror jeg, og jeg har aldri satt noen aldersgrense for bikini. Jeg har ikke helt forstått hvorfor barn ikke bør ha bikini-topp, eller det riktige blir vel å si at jeg ikke finner det seksualiserende, så derfor har det aldri vært noe spørsmål om at hun ikke skal få det.
|
|
|
#69 |
|
Ringskrømt
|
Sv: BikiniJeg finner det heller ikke seksualiserende med bikinitopp, jeg ser bare ikke poenget. Hvorfor skal de ha et lite stykke tøy over de ikke-eksisterende brystene sine, lixom?
|
|
|
#70 |
|
Borte
|
Nei, det kan du si. Sånn sett så er vel hele badehabitten overflødig, og hadde det vært opp til meg kunne ungen gjerne badet naken. Men det har hun aldri villet. Det hender hun bare tar på buksa da, og lar toppen være. Hun styrer det selv.
|
|
|
#71 |
|
Pauset
Fordi de har sett andre ha det, og fordi å herme og gjøre likens er en del av det å vokse opp. "Mamma har så da vil jeg ha.. ". |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Ringskrømt
|
Hun får ikke gå med BH. Eller truseinnlegg. Eller sminke. Eller tatovere seg. Selv om jeg gjør.
|
|
|
#73 |
|
Pauset
Nei det er vel viktig for deg det da. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Jo flere jo bedre...
Mor med 11-åring uten antydning til pupp melder seg |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Come what may...
|
Jentene her har slike også. Ariel sine.
|
|
|
#78 |
|
madmanized
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BikiniJeg husker disse diskusjonene fra noen år tilbake, og det har virkelig endret seg. Jeg merker at jeg også har endret holdning til en viss grad.
|
|
|
|
#79 |
|
Pauset
Sv: BikiniMen sånn helt seriøst (for jeg har kanskje misforstått noe her). |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Pauset
Hvor: Barteby
Nå er jo jeg aller mest forundret på den ekstreme endringen i holdninger på 3-4 år. |
|
|
|
![]() |
|
|