Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilket forhold har du til kropp og vekt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva syns du om din egen kropp og vekt
Jeg veier akkurat passe og er helt fornøyd 53 14,21%
Jeg er undervektig og syns det er fint 7 1,88%
Jeg er undervektig og mistrives med det - vil opp i vekt 8 2,14%
Jeg er undervektig men synes likevel jeg er for tykk 2 0,54%
Jeg er sikkert egentlig passe, men syns likevel jeg er for tykk 58 15,55%
Jeg er noen få kilo mer enn jeg burde, men er happy som jeg er 40 10,72%
Jeg er ganske overvektig men happy som jeg er 6 1,61%
Jeg er veldig overvektig men happy som jeg er 1 0,27%
Jeg er litt overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei 70 18,77%
Jeg er ganske overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei 36 9,65%
Jeg er veldig overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei 25 6,70%
Jeg er litt overvektig og jeg klarer ikke å gå ned i vekt 22 5,90%
Jeg er ganske overvektig og klarer ikke å gå ned i vekt 18 4,83%
Jeg er veldig overvektig og klarer ikke å gå ned i vekt 15 4,02%
Dustepoll! 12 3,22%
Deltakere: 373. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-08, 14:22   #101
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket forhold har du til kropp og vekt?

Litt overvektig, vil ned i kroppsmål (har satt bort vekta ), er på veg. Kryssa av ned i vekt. Ikkje så mange kiloane så er ganske fornøyd.

Gammel 04-03-08, 16:29   #102
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå synes jeg noen her skyter spurv med gigantkanonenr. Det må være lov til å ha en BMI på 22 og likevel ha lyst til å gå ned 2 kg. Helt uten å være spiseforstyrret. Jeg går ikke og knuger på det, jeg er ikke besatt av tanken, jeg spiser stort sett sunt men skeier ut med sjokolade for ofte. Det er derfor det ikke funker noe særlig.

Og selvsagt driver jeg ikke og bitcher om dette til folk som er sykelig overvektige. Jeg snakker ikke om det til tynne folk med spiseforstyrrelser heller. Til og med er jeg veldig forsiktig i det hele tatt til folk jeg ikke kjenner, på samme måte som jeg er med barnløshet og andre potensielt sårbare tema.

Jeg vet ikke helt om jeg, som Polyanna, heller skulle ønske at jeg kunne bli fornøyd som jeg er. Jeg er ikke kjempemisfornøyd, det ødelegger ikke livskvaliteten min, liksom. Men for meg er det kanskje justeringsfaktoren. Den som gjør at jeg ikke går opp de to kiloene i året som er så farlige og lett for. Som gjør at jeg plutselig veier 15-20 kg for mye i stedet for de små kosmetikkiloene.

Det er lov å klage over hodepine selv om noen har kreft (men man ikke trenger å gjøre det til dem og etter de har fortalt om sine lidelser). Det er lov å bli irritert på ungene sine selv noen ikke blir gravide. Det er lov å bli for mett selv om barn sulter i Afrika. Det er dumt å la et lite problem bli til et kjempestort, men selv det er ikke kriminelt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 16:42   #103
Doxa
hmmm

Doxa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Svarte "Jeg veier akkurat passe og er helt fornøyd".
Jeg har bare en anelse om hva jeg veier, siden aldri har eid en vekt.
Har alltid trivdes godt med både kroppen min og vekt har bare hatt fokus da jeg gikk gravid og tiden etter fødsel.

Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 16:53   #104
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har et helt ok forhold til kroppen min, den er kanskje litt større enn den burde, men, men. Noen svangerskapskilo som enda sitter fast, satser på at de forsvinner etterhvert. Trener en del og synes kroppen min er så frisk og sterk at jeg synes ikke jeg kan være annet enn fornøyd.

Gammel 04-03-08, 16:55   #105
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Scarlett sa mye bra.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 17:25   #106
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Jeg veier nok en 20-25 kg for mye, men klarer ikke helt ta meg i nakken og gå ned i vekt. Jeg burde absolutt redusert vekten endel av helsemessige årsaker. Det er ikke gunstig for kroppen å være så tung som jeg er når jeg har revmatisme. På en annen side så er revmatismen en årsak til at jeg er blitt så tung som jeg er, da den setter hindringer for meg når det gjelder fysisk aktivitet. Men det hadde nok definitivt hjulpet å redusere på inntaket av sjokolade

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 17:52   #107
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Scarlettah!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 17:56   #108
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Scarlettah!

copy that!

Gammel 04-03-08, 18:00   #109
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Jeg er nok litt undervektig og burde gå opp noen få kilo av hensyn til helsa, men ellers er jeg ganske fornøyd. Har akkurat funnet ut at jeg kanskje har en stoffskiftesykdom som gjør at jeg blir for tynn, så det kan hende jeg trenger medisiner.

Gammel 04-03-08, 18:33   #110
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er gravid...

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 18:45   #111
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg veier akkurat passe og er helt fornøyd

Men det synes jeg nesten uansett hvor mye eller lite jeg veier. *enkel*

Akkurat nå er jeg gravid, og da veier man vel akkurat passe uansett?

Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 18:52   #112
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er noen få kilo mer enn jeg burde, men er happy som jeg er

Mest av alt er jeg happy for at jeg kun veier noen få for mye, all den tid jeg elsker mat og spiser mer enn godt nok.
Har ingen ambisjoner om å gå ned i vekt for å bli tynnere, men jeg skal (en vakker dag) begynne å trene for å bli litt strammere og - viktigst av alt, styrke ryggen, som er helt fucka etter svangerskap og bekkenløsning.

Når jeg tenker meg om har jeg vel egentlig et mer positivt syn på kroppen min enn det som er realistisk. Det hender jeg har klare øyeblikk og innser at jeg ikke er 180 høy og like veldreid som en eller annen på catwalken, og at jeg ikke bærer klærne med like stor stil som jeg innbiller meg.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 19:00   #113
MokkMokk

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Jeg er sikkert egentlig passe, men syns likevel jeg er for tykk

I følge BMI-kalkisen er jeg visst helt normalvektig. Men fornøyd blir jeg nok ikke før jeg har tatt av rundt 5 kilo fra dagens vekt, nå om dagen føler jeg meg skikkelig kvapsete og småblubben. :ærlig: Skal ta et tak før sommeren kommer.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 19:08   #114
Store-ulv
Superduperaktiv

Medlem siden: Jan 2008
Store-ulv er litt kulStore-ulv er litt kul
Standard

Jeg er litt overvektig og er på vei ned.

Forholdet mitt til kropp og vekt er ikke så bra. Får ofte sjokk når jeg ser meg i vinduer og sånn: "Oi, den runde dama der er visst meg"

Men som sagt så er jeg på vei ned. Går lange turer hver dag og spiser sunt. Føler meg energisk og formen er ellers upåklagelig.

Store-ulv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 19:16   #115
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg svarte at jeg sikkert er passe, men synes jeg er litt for tjukk. Det er ikke helt riktig, for det svinger med humøret, men jeg vil som regel ned 2-5 kg. Jeg er plaget med oppblåst og treg mage som må holdes i sjakk, og når den er fin føler jeg meg slankere. Jeg var naturlig undervektig fram til jeg var noen og tjue, og ble til dels plaget av andre for det, fikk litt rart forhold til kropp og mat fordi jeg ville legge på meg. Har ikke hatt det problemet de siste årene, og merker også at jeg pga alder og graviditet ikke kunne vært så tynn nå mer. Egentlig er jeg nok ganske passe, men trenger å trene og man kan se at jeg ikke har trent ordentlig på mange år. Jeg drev med konkurranseturn i tidligere år, og fløt lenge på det.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 19:52   #116
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

.....

Sist redigert av Kate : 10-01-09 kl 23:45.
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 19:57   #117
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen av alternativene passet helt.

Jeg skulle svart: Jeg er litt overvektig, ikke helt fornøyd, men gidder ikke gjøre noe med det nå.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 20:06   #118
Strilajento
Fullverdig medlem

Medlem siden: Feb 2008
Strilajento har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg er nok litt overvektig og har ikke nok disiplin og/eller motivasjon til å gå ned i vekt

Strilajento er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 20:43   #119
Kneazle
Passiv

Standard

Jeg var veldig overvektig, har gått ned mye, og har nå 6-7 kilo igjen til jeg er i mål. Fornøyd med at jeg har tatt tak i problemet, og jobber med å bli fornøyd med kroppen min.

Kjapp hoderegning viser at det bare er ca 25% av FP-brukerne som er ubetinget fornøyd med kroppen sin sånn som den er i dag. Litt trist, synes jeg.

Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 20:50   #120
petra
Superaktiv

petra sin avatar

Hvor: Buskerud
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Jeg ønsker å veie 8-10 kg mindre enn det jeg gjør nå. Men jeg går ikke ned i vekt. Jeg er flink til å trene jeg spiser sunt, men jeg jobber i bakeri så det er vel der det stanger!! Der er det innimellom lett å spise litt usunt til Lunsj spesielt om vi har dårlig tid og mye folk, da blir det gjerne en bolle eller et kakestykke!

Emneord
kropp, vekt

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:01.