Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff: La barnet drikke andres morsmelk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-08, 19:43   #1
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Spinnoff: La barnet drikke andres morsmelk?

Min sønn har blitt ammet av en annen. Jeg hadde pumpet meg å sendt med flaske, hadde testet ør jeg dro også om han tok flaske noe han gjorde da. Men når min vennine skulle gi flaske slo han seg helt vrang, dem prøvde det mest å han ble mere å mer desperat å oppjaget. Der var å en vennine av henne som ammet sin datter, så hun la han till til slutt siden han gråt sånn. Synes det var riktig å gjøre i situasjonen.
Det er vel forskjell på om man klarer å amme eller ikke også, jeg ville selvfølgelig synes det var sårt om noen andre ammet barnet mitt da. Men da vill jeg tro barnet er vant med flaske, å ikke ville tatt puppen. Min datter gjorde ikke det etter kort tid når jeg fikk problemer med amminga, prøvde å få henne til å ta puppen igjen men det nektet hun selv om jeg forsatt hadde godt med melk.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 19:48   #2
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er enig med Isolde i at det antakelig har mye å si om man selv sliter med ammingen. Det var ikke et problem hos oss, så jeg må svare ut fra min erfaring.

Jeg har selv ammet min søsters barn - det var ikke en krisesituasjon, men det føltes riktig der og da. Om jeg hadde vært i samme situasjon hadde jeg latt henne amme min sønn. Å la en vilt fremmed amme barnet mitt vet jeg ikke om jeg hadde likt, men å gi barnet mitt andres morsmelk hadde nok vært greit (og et førstevalg om jeg hadde barn på nyfødtintensiv).

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 19:54   #3
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Tror du det ville utgjort en forskjell dersom det bare var et engangstilfelle enn om det var fordi du ikke hadde melk/kunne amme selv?

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Ja, jeg tror det er annerledes for meg fordi amminga har gått veldig lett og greit med begge barna, derfor har jeg ingen anstrengte følelser omkring det. Hadde det vært sånn at jeg ikke kunne amme, ville jeg nok foretrukket at de fikk eventuell givermelk på flaske, det får da være måte på å gni det inn.

Sånn er det med meg også; de fine og uproblematiske ammeperiodene mine gjør nok at jeg først og fremst ser for meg situasjoner der en barnevakt med melk i puppene legger til ungen min som gråter sårt. Og det ville jeg oppfattet som en utmerket løsning.

Om jeg ikke kunne amme selv, ville jeg uten tvil tatt imot morsmelk om en venninne hadde et digert lager i fryseren e.l. En fast amme til ungen ville jeg overhodet ikke hatt, jeg ville ikke ønsket at ungen min skulle hatt den tilknytningen til en annen kvinne når jeg ikke kunne ha den selv. Men jeg ser ikke akkurat for meg det som noe særlig realistisk scenario heller. De tider er vel forbi?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 20:03   #4
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

En fast amme til ungen ville jeg overhodet ikke hatt, jeg ville ikke ønsket at ungen min skulle hatt den tilknytningen til en annen kvinne når jeg ikke kunne ha den selv. Men jeg ser ikke akkurat for meg det som noe særlig realistisk scenario heller. De tider er vel forbi?

En fast amme er vel neppe realistisk - men å få faste donasjoner av morsmelk fra en venninne for å gi på flaske er vel kanskje ikke en umulighet?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 20:28   #5
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

En fast amme er vel neppe realistisk - men å få faste donasjoner av morsmelk fra en venninne for å gi på flaske er vel kanskje ikke en umulighet?

Digresjon: Jeg skulle gjerne jobbet som amme et halvår i ny og ne. Men det har ikke vært utlyst noe særlig i det siste.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 21:06   #6
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Spinnoff: La barnet drikke andres morsmelk?

Avkommet fikk bankmelk på nyfødt intensiv, og det var jeg bare glad for.
Ellers ville jeg vel synes at det var ok at noen andre (noen som stod meg nær) ammet mitt barn i en krisesituasjon. Eller en barnevakt som gjorde det for å roe mitt hylende barn foreks.
Men da engangstilfeller.
Derimot, hadde jeg ikke kunnet amme og en venninne hadde overproduksjon hadde jeg gladelig tatt i mot mm fra henne for å gi fremfor, eller i tillegg til, mme.
Fast amme ville jeg overhodet ikke hatt nei.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 23:01   #7
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Re: Sv: Spinnoff: La barnet drikke andres morsmelk?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Avkommet fikk bankmelk på nyfødt intensiv, og det var jeg bare glad for.
Ellers ville jeg vel synes at det var ok at noen andre (noen som stod meg nær) ammet mitt barn i en krisesituasjon. Eller en barnevakt som gjorde det for å roe mitt hylende barn foreks.
Men da engangstilfeller.
Derimot, hadde jeg ikke kunnet amme og en venninne hadde overproduksjon hadde jeg gladelig tatt i mot mm fra henne for å gi fremfor, eller i tillegg til, mme.
Fast amme ville jeg overhodet ikke hatt nei.

Jeg tror bare jeg signerer alt Aminta skriver, jeg.

Jeg er fortsatt utrolig takknemlig for at noen der ute pumper melk til melkebankene, slik at små, syke nyfødte kan få det beste i verden helt fra starten. Det var lett å godta at Lillesøster ikke fikk min melk de første dagene, men kanskje også litt fordi jeg visste eller i hvert fall regnet med at det bare var for veldig kort tid. Min egen produksjon kom jo i gang, og jeg var veldig optimistisk med tanke på ammingen av henne (til tross for at hun veide under kiloen og ikke kunne suge selv før etter mange uker). Litt for optimistisk, kanskje, sett i ettertid. Jeg tror nedturen hadde blitt gedigen dersom det ikke hadde gått.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 12:00   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Spinnoff: La barnet drikke andres morsmelk?

Minstegutten min tålte morsmelkerstatning dårlig de få gangene han fikk det, han gulpet surt og fikk vondt i magen. Så om jeg ikke kunne amme selv, ville jeg absolutt latt ham få morsmelk fra en annen dame, om jeg hadde hatt muligheten.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 22:36   #9
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Sånn er det med meg også; de fine og uproblematiske ammeperiodene mine gjør nok at jeg først og fremst ser for meg situasjoner der en barnevakt med melk i puppene legger til ungen min som gråter sårt. Og det ville jeg oppfattet som en utmerket løsning.

Om jeg ikke kunne amme selv, ville jeg uten tvil tatt imot morsmelk om en venninne hadde et digert lager i fryseren e.l. En fast amme til ungen ville jeg overhodet ikke hatt, jeg ville ikke ønsket at ungen min skulle hatt den tilknytningen til en annen kvinne når jeg ikke kunne ha den selv. Men jeg ser ikke akkurat for meg det som noe særlig realistisk scenario heller. De tider er vel forbi?

Signerer!

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:37.