Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff: La barnet drikke andres morsmelk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-08, 08:52   #1
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinnoff: La barnet drikke andres morsmelk?

Jeg ga faktisk morsmelk til en baby i 6 mnd, etter at hun hadde mistet moren sin i en bilulykke. Det ble et par måltider om dagen som hun fikk på flaske. Jeg hadde mye melk, og synes det var fint å hjelpe til.

Men jeg måtte først sjekkes på Ullevål for antistoffer o.l. Fikk da vite at jeg kunne gi melk til de mest premature babyene

Tror ikke jeg hadde latt hvem som helst gi melk til babyen min. Jeg hadde blitt lite blid hvis en fremmed hadde ammet barnet mitt .....

Gammel 07-03-08, 10:54   #2
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Å ta i mot mm til barnet mitt fra noen kjente eller fra bank for å gi på flaske (spesielt dersom barnet er prematur), hadde jeg ikke sagt nei til. Men å la mitt barn die ved en annens bryst hadde jeg ikke taklet, jo kanskje et engangstilfelle i krise eller nød, men ikke til vanlig.
Jeg hadde store problemer med ammingen selv, og det å la andre gi min mm til mitt barn på flaske var også svært sårt, jeg hadde tross alt kjempet for å få pumpet ut denne melken. Å lese denne tråden og svare gir meg klump i halsen og tårene triller... Jeg trodde faktisk at det ikke ville være så sårt å tenke på dette nå, men det var det vist. Kanskje spesielt på at jeg gruer meg til hele ammeprosjektet med lillebror, jeg vet det blir jæ.. denne gangen også. Selv om jeg kanskje har gått å håpet på et mirakel, noe som ikke er spesielt sannsynlig. Dette ble svært sårt å tenke på så nå tror jeg det er på tide å avslutte. (Dette ble mye mer personlig enn jeg hadde tenkt meg. )

Gammel 07-03-08, 10:58   #3
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Hadde gladelig tatt i mot MM fra banken, men tror jeg hadde hatt større problemer med å la andre amme barnet mitt eller jeg amme et annet barn.
Da måtte det ha vært krise.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:25.