Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En kvinne med bart ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-08, 08:35   #141
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: En kvinne med bart ...

Jeg er forresten glad denne tråden kom opp, en fin påminnelse om å ta en oppfølgingstime med elektrolyse. Noe jeg ellers fortrenger nødvendigheten av.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 08:38   #142
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Her tok det av.
Jeg har ingenting imot hårete mennesker, men fikser det ikke på meg selv. (..eller mannen, og han er heldigvis enig.)

Gammel 07-03-08, 08:58   #143
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, jeg er helt enig i at en del av kommentarene på en første siden i denne tråden var helt over kanten. Alle og og de i den gata. Men jeg oppfatter virkelig ikke hovedspørsmålet noe annerledes enn om noen hadde spurt for eksempel: "Er det ikke rart at noen som er SÅ strøkne i klærne og på håret velger å ikke pusse skoene?". Eller "Er det ikke rart at når hun er stylet fra topp til tå så har hun ustelte negler!" (Noe jeg i grunnen kunne følt meg truffet på, uten at jeg ville bli lei meg av den grunn ).

Gammel 07-03-08, 09:20   #144
Left
Passiv

Standard

Hår i fjeset er helt finfint det ja. På menn.
Bruker også pinsett for å fjerne barten. 2 hår på v.side.

Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 09:35   #145
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tammen, her.

fp`s "avsporinger"!

Nuvel. Synes det er rart at det ikke skal være mulig å forholde seg seriøs i en eneste tråd.

Gammel 07-03-08, 09:37   #146
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Nuvel. Synes det er rart at det ikke skal være mulig å forholde seg seriøs i en eneste tråd.

Tja. Når en tråd så opplagt får en muggen stemning, noen blir såret og man kanskje bare skal drite i å tvære ut temaet så mye lenger, er det vel like så greit å roe ned gemyttene med litt fjasing i stedet for å begynne å kaste potteplanter på hverandre?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 09:42   #147
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Altså, jeg er helt enig i at en del av kommentarene på en første siden i denne tråden var helt over kanten. Alle og og de i den gata. Men jeg oppfatter virkelig ikke hovedspørsmålet noe annerledes enn om noen hadde spurt for eksempel: "Er det ikke rart at noen som er SÅ strøkne i klærne og på håret velger å ikke pusse skoene?". Eller "Er det ikke rart at når hun er stylet fra topp til tå så har hun ustelte negler!" (Noe jeg i grunnen kunne følt meg truffet på, uten at jeg ville bli lei meg av den grunn ).

Interessant. Og nå spør jeg fordi jeg lurer. Synes du hårvekst i fjeset er sammelignbart med upussede sko?

Jeg er mer på linje med Asca. Ingen liker å bli vurdert utifra utseende.

Gammel 07-03-08, 09:42   #148
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Tja. Når en tråd så opplagt får en muggen stemning, noen blir såret og man kanskje bare skal drite i å tvære ut temaet så mye lenger, er det vel like så greit å roe ned gemyttene med litt fjasing i stedet for å begynne å kaste potteplanter på hverandre?

Jeg er ikke så sikker på om fjasing er måten å gjøre det på, men OK.

Gammel 07-03-08, 09:44   #149
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det funka helt fint helt til du kom og blanda deg.

Gammel 07-03-08, 09:45   #150
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det hadde vært fint med en "avklaring" på hva det er ok å 1) "tenke sitt" om og 2) si at man "tenker sitt" på et åpent forum, når det gjelder utseende.

Jeg syns vel det må være lov å "tenke sitt" om absolutt hva som helst ("Min tanke er fri"), men det er absolutt grenser for hva det er greit å si på et åpent forum. "Tynne mennesker ser ut som fugleskremsler og er stygge" er definitivt over grensen. "Jeg syns det er rart at folk ikke steller neglene sine når de steller seg fint ellers" syns jeg er helt innenfor. "Det er EKKELT med masse hår i ansiktet på damer!! " syns jeg er over kanten. "Jeg syns det er rart at forfengelige damer ikke fjerner bart når de passer sånn på alt det andre" syns jeg er lov. Men der er vi åpenbart ikke enige.

Hvor syns DERE grensen skal gå?

Gammel 07-03-08, 09:47   #151
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er deilig at tråder som dette sklir ut i fjas når de fleste har sagt sitt. Å begynne å gjenta poeng blir liksom bare kjedelig.

Gammel 07-03-08, 09:49   #152
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Skremmern: I mitt hode har det å fjerne hårvekst og det å stelle negler og pusse sko veldig mye til felles. Det handler liksom bare om å ta seg bryet. Og det er det jo ikke alltid man gjør... (Jeg for eksempel, er ikke alltid så flink til å vaske stripete strømpebukser slik de skal vaskes, og legger ikke engang merke til at jeg gjør det feil! )

Skopuss blir gjerne litt annerledes, da. Men hår i ansiktet, hår på leggene, buskete øyenbryn, hurtigvoksende negler, flass, etc. er ting i samme kategori, syns jeg: Ting kroppen "gjør" som man ikke kan styre, men som man han håndtere på den ene eller andre måten, med mer eller mindre innsats.

Gammel 07-03-08, 09:50   #153
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det hadde vært fint med en "avklaring" på hva det er ok å 1) "tenke sitt" om og 2) si at man "tenker sitt" på et åpent forum, når det gjelder utseende.

?

Men det må man da ikke avklare?
Alle har forskjellige grenser på slikt, og så lenge man er klar over at noen mest sannsynlig er uenig i at rosa kjoler er stygge, eller overvektige folk er late, så må da folk få mene noe om det meste.
Jeg mener ikke at AnneM ikke får lov å si noe om damen med bart. På samme måte som jeg vil ha lov til å si at det er unødvendig.

Enten ender vi da opp med å være enig, fordi AnneM plutselig ser at jeg har rett, eller så fortsetter vi å være uenig om dette fordi AnneM ikke skjønner at det er jeg som er klokest.

Sånn er det.

Så diskuterer vi igjen neste gang noen sier ditt eller datt.

Gammel 07-03-08, 09:51   #154
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Og jeg syns av og til at denne fjasingen blir irriterende. Det blir litt krampaktig "hjelp, nå er jeg visst veldig uenig med folk jeg egentlig liker og det er litt ubehagelig, så jeg fjaser litt i stedet, jeg", utav det.

Gammel 07-03-08, 09:52   #155
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Men det må man da ikke avklare?
Alle har forskjellige grenser på slikt, og så lenge man er klar over at noen mest sannsynlig er uenig i at rosa kjoler er stygge, eller overvektige folk er late, så må da folk få mene noe om det meste.
Jeg mener ikke at AnneM ikke får lov å si noe om damen med bart. På samme måte som jeg vil ha lov til å si at det er unødvendig.

Enten ender vi da opp med å være enig, fordi AnneM plutselig ser at jeg har rett, eller så fortsetter vi å være uenig om dette fordi AnneM ikke skjønner at det er jeg som er klokest.

Sånn er det.

Så diskuterer vi igjen neste gang noen sier ditt eller datt.

Nei, jeg var litt uklar. Det er nok litt uoverkommelig å lage en "fasit" for hva som er ok og pk. Men jeg kunne tenke meg å høre litt fra forskjellige mennesker om hva DE syns er ok og hvorfor.

Gammel 07-03-08, 09:53   #156
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jeg syns vel det må være lov å "tenke sitt" om absolutt hva som helst ("Min tanke er fri"), men det er absolutt grenser for hva det er greit å si på et åpent forum. "Tynne mennesker ser ut som fugleskremsler og er stygge" er definitivt over grensen. "Jeg syns det er rart at folk ikke steller neglene sine når de steller seg fint ellers" syns jeg er helt innenfor. "Det er EKKELT med masse hår i ansiktet på damer!! " syns jeg er over kanten. "Jeg syns det er rart at forfengelige damer ikke fjerner bart når de passer sånn på alt det andre" syns jeg er lov. Men der er vi åpenbart ikke enige.

Hvor syns DERE grensen skal gå?

Jeg antar, og nå ramser jeg opp noen tanker, for jeg vet ikke, men jeg antar at for damer med mye hårvekst, spiller det ikke så stor rolle hvordan man legger frem saken, det at man i det hele tatt lager en egen tråd om det, gjør at man liksågodt kunne ha skrevet "Jeg synes det er ekkelt at kvinner har bart". På samme måte antar jeg at over- eller undervektige kvinner ikke nødvendigvis legger merke til (eller tar til seg) nyanseforskjellene i diskusjoner rundt vekt.

Gammel 07-03-08, 09:54   #157
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Og jeg syns av og til at denne fjasingen blir irriterende. Det blir litt krampaktig "hjelp, nå er jeg visst veldig uenig med folk jeg egentlig liker og det er litt ubehagelig, så jeg fjaser litt i stedet, jeg", utav det.

Jeg har ikke noe problem med å være veldig uenig med folk jeg liker, men det er jo selvfølgelig ganske mye større sjanse for at en diskusjon med f. eks. Bæret, som jeg vanligvis er helt på nett med, ender i fjas før enn en diskusjon med noen som jeg ikke er ...på nett med. I overført betydning.

Gammel 07-03-08, 10:01   #158
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det som jeg synes er at fjasing er irriterende når man faktisk har lyst til å diskutere, men man greier ikke å være der akkurat "når det skjer" (man må feks jobbe. ). Men jeg tror det er vanskelig å bli enig om når det er OK å fjase kontra når det ikke er OK. Selv er jeg absolutt ikke typen som blir blidere stemt hvis noen jeg er uenig med bare starter å tøyse (og nei, det var ikke denne tråden jeg tenkte på. Det var den "Når startet ungene i bhg"-greia.). Da får man jo a) ikke diskutert og b) fremstår som humørløs i tillegg.

Sist redigert av him : 07-03-08 kl 10:02. Årsak: Endret quoten
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 10:02   #159
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg har ikke noe problem med å være veldig uenig med folk jeg liker, men det er jo selvfølgelig ganske mye større sjanse for at en diskusjon med f. eks. Bæret, som jeg vanligvis er helt på nett med, ender i fjas før enn en diskusjon med noen som jeg ikke er ...på nett med. I overført betydning.

Det tenker jeg også. Jeg har ingen problemer med å diskutere og være uenig med noen. Det er nesten bedre å være det med noen man liker, for da vet man at man gjerne holder seg saklig også.

Det er enklere å tone ting ut i fjas med AC eller andre jeg i utgangspunktet kjenner/liker fordi det er en måte å si "Vi er uenige, vi blir ikke enige" på, samtidig som man viser at det ikke betyr noe.

Gammel 07-03-08, 10:04   #160
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg antar, og nå ramser jeg opp noen tanker, for jeg vet ikke, men jeg antar at for damer med mye hårvekst, spiller det ikke så stor rolle hvordan man legger frem saken, det at man i det hele tatt lager en egen tråd om det, gjør at man liksågodt kunne ha skrevet "Jeg synes det er ekkelt at kvinner har bart". På samme måte antar jeg at over- eller undervektige kvinner ikke nødvendigvis legger merke til (eller tar til seg) nyanseforskjellene i diskusjoner rundt vekt.

Hm. Interessant. Jeg ser hva du sier - om noen toucher et veldig sårt punkt så skvetter man gjerne til uansett om man gjør det sånn eller sånn. Men da skal man kanskje ha såpass selvinnsikt at man tenker at "her er det jeg som er overfølsom. Denne kommentaren var faktisk ikke slem eller ondsinnet. Den bare handler om et tema som er eksepsjonelt sårt for akkurat meg!".

Vi skal jo tenke oss om før vi skriver, men ALT klarer vi ikke å ta hensyn til uansett. Noen blir såre om jeg skriver varmt om min glede over at ungene mine har hverandre som søsken. Noen over at jeg snakker om mine fantastiske foreldre (fordi de har et sårt forhold til sine egne). Noen blir sikkert såre om noen jubler over å ha nådd matchvekten sin.

Et eller annet sted går det en grense for hva det er rimelig å bli sur for at andre skriver noe om! (Altså, man kan bli sur, men bør skjønne at man overreagerer).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:34.