Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Din beste chili con carne

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-08, 20:22   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste chili con carne

Ja hva heter de? :tenke: Tror de heter butter beans på engelsk iallfall. Selges i tørket form i helsekosten og så har jeg sett dem på hermetikkbokser i større matbutikker.

Gammel 07-03-08, 23:07   #2
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja hva heter de? :tenke: Tror de heter butter beans på engelsk iallfall. Selges i tørket form i helsekosten og så har jeg sett dem på hermetikkbokser i større matbutikker.

Jøss har de butterbeans her, det har jeg ikke sett. Mulig jeg har kjøpt det under annet navn.

De bør jo helst være ferske da. De smaker himmelsk.

Oppskrift til Chilli? Man tar kidneybeans og legger i bløt... resten tar en som det kommer.

"Baked beans" har ikke noe med chilli å gjøre.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 10:21   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jøss har de butterbeans her, det har jeg ikke sett. Mulig jeg har kjøpt det under annet navn.

De bør jo helst være ferske da. De smaker himmelsk.

Oppskrift til Chilli? Man tar kidneybeans og legger i bløt... resten tar en som det kommer.

"Baked beans" har ikke noe med chilli å gjøre.

De har både hermetiske og tørkede her ja.
Årh, helt enig. Jeg blir nesten mannevond når jeg ser chili-oppskrifter med baked beans! Blasfemi!

Gammel 08-03-08, 14:10   #4
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Chili Con Carne

3-400 g karbonadedeig
1 hakket løk
2 fedd hvitløk
2 ss olje (Odelia)
2 ts chilipulver eller 1/2 hakket grønn elle rød chili
1 ts kummin
1 boks hermetiske tomater
1 boks chilibønner/kidneybønner
1 stk. rød paprika i biter
1 stk. grønn paprika i biter
ca. 1 ts salt

Slik gjør du:

Brun karbonadedeigen med løk og hvitløk på god varme. Det skal bli småkornete. Ha i krydder og tomater og la det surre noen minutter. Ha i chilibønner og paprika og la det koke med et par minutter. Smak til med salt, og server gjerne med en grønn salat og brød.
Røren kan også fylles i Fajitas og gratineres i ovnen, eller fylles i pitabrød med grønnsaker. Videre kan du legge en skje av røren på tacosmåskjell, sånne små runde, ha på ørlite ost og gratinere noen minutter under grillen. Serveres med salat, guacamole, rømme og salsa.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:20.