Er det galskap å kvitte seg med hagen?
På mandag får vi megler på besøk, vi vurderer nå å legge rekkehuset ut for salg til våren. Vi har en liten hage med epletre, plommetre, en liten jordbærflekk og gressplen på baksiden av huset. På forsiden av huset av vi en inngjerdet uteflekk, med en liten gressplen og sandkasse.
Vi har en 2,5-åring, og venter et nytt barn i slutten av 2009 (og vi vil da ha en :telle: fireåring og en toåring). I en slik setting ser de fleste for seg et lite hus med stor hage, som barna kan boltre seg rundt i. Vi tenker imidlertid heller å kjøpe oss en leilighet i byen. Noe slik, sånn ca: http://www.finn.no/finn/realestate/o...10&WT.svl=Link Romslig og sentralt, med alle våre favorittfasiliteter i nærheten.
Jeg klarer jo ikke helt å fri meg for tanken at denne hagen vår kommer til å bli mer savnet enn vi ser for oss. Vi bruker den fint lite, men det kan jo være at alt endrer seg nå som guttungen begynner å bli selvgående. Så derfor tyr jeg nok en gang til FP-oraklene. Dere som ikke har hage: Savner dere det? Dere som har hage og større barn: Er hagen nødvendig? Og dere som har byttet fra hage til leilighet: Har det gått fint? (Her er det vel ikke akkurat mange svar å hente, tipper jeg.)
|