Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvor mye penger bruker du på klær i løpet av et år

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Hvor mye penger bruker du på klær i løpet av et år
Mer enn 20 000 kr 14 13,33%
15 000 - 20 0000 kr 9 8,57%
10 000 - 15 000 kr 19 18,10%
5000 - 10 000 kr 14 13,33%
4000 - 5000 kr 12 11,43%
3000 - 4000 kr 10 9,52%
2000 -3000 kr 5 4,76%
1000 - 2000 kr 7 6,67%
Mindre enn 1000 kr 2 1,90%
Det aner jeg ikke/det har du ingenting med 13 12,38%
Deltakere: 105. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-08, 12:21   #21
Moria
Aktiv

Moria sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Moria er litt kulMoria er litt kul
Standard

Sv: Hvor mye penger bruker du på klær i løpet av et år

Jeg har ingen aning. :uøkonomisk:

Moria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 12:37   #22
Solblomst
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg må bare spørre hvordan det er mulig å bruke kun 1000-2000 på seg selv. Kjøper du aldri noe annet enn truser/sokker/BH'er? Aldri en ny ytterjakke? Sko? Dongeribukse? Jeg spør bare av nysgjerighet.

Jeg kjøpe ikke nye klær hvert år. Ytterjakkene mine f.eks. er vel ca. 3-4 år gamle. Jeg kjøper klær når jeg trenger det, så jeg tror ikke jeg bruker noe mer enn over 2000,- pr. år. Sko har jeg ikke tatt med her.

Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 12:53   #23
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg aner virkelig ikke. Et par tusen, ikke mer enn 5000 i hvert fall.
Jeg kjøper ikke så mye klær, og handler stort sett på salg.

Gammel 08-03-08, 12:58   #24
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Inkluderer dette sko, mon tro? Og det er forresten et veldig langt sprang, fra 4.000-5.000 opp til 5.000-10.000.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 14:11   #25
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Mye.

Gammel 08-03-08, 14:11   #26
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Jeg haket av for 10000-15000. Det er for meg selv. Min kjære bruker nok like mye. Dronningen på 6 mnd, har nok fått mer klær enn meg i sitt liv. Jeg er glad i klær, og kjøper mer enn jeg trenger. Men jeg er flink til å gi til Fretex da.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 17:21   #27
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Rundt 5000 tenker eg.

Gammel 08-03-08, 17:47   #28
Lykkex3
Superaktiv

Lykkex3 sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg ser jo her på FP at det er en del som kjøper mye klær, og ofte dyre klær, og da tar jeg meg i å lure på hvor mye folk bruker på klær i løpet av et år.

Hehe, jeg var litt overrasket når jeg kom inn her og så alle de flotte og dyre klærene som selges her inne.

Nå teller vi 5 i familien, så om jeg skal ta med alle blir det mye penger i løpet av ett år. Da blir det nok 20 000 + mer
Min største svakhet er skiklær og der svir jeg nok av altfor mye penger.
For å være helt ærlig så har jeg faktisk ikke peiling, og det er ikke fordi jeg har skylapper altså

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 17:48   #29
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke oversikt, men det blir nok endel. Og det varierer fra år til år.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 17:50   #30
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker en god del penger på klær, både til LilleVenn, Løvemannen og meg selv. Krysset av for Mer enn 20.000, bruker nok en god del mer enn det....

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 19:48   #31
Ivrig
På farten igjen

Ivrig sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Ivrig er litt kul
Standard

Det måtte bli over 20.000. Bruker mye på jobbklær og har fullstendig dilla på jakker, så der går det med en god del

Ivrig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 20:35   #32
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spennende poll. Jeg er enig med Torsk at svaralternativene kanskje burde vært jevnere hvis man vil ha et korrekt bilde. Selv vet jeg ikke (men jeg jobber med å få en oversikt, så derfor synes jeg at pollen var spennende). Jeg vil tro at jeg ligger mellom 5.000 og 10.000 (sko medregnet).

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg må bare spørre hvordan det er mulig å bruke kun 1000-2000 på seg selv. Kjøper du aldri noe annet enn truser/sokker/BH'er? Aldri en ny ytterjakke? Sko? Dongeribukse? Jeg spør bare av nysgjerighet.

Hvis man har stabil vekt kan det være at man har mye gamle klær. Spørs jo veldig hvilken jobb man har også. Enkelte bruker jo spesielle jobbklær (sykepleiere etc), og da regner jeg med at man trenger drastisk mindre klær. Og så er det noen - jeg har inntrykk av at det er mest menn - som mener at sportsklær ikke er klær, men hobby. Så det har litt med klassifisering å gjøre, for min del er det slik at sko automatisk er innkludert i klær, men jeg ser at det ikke er alle som mener det. Og noen får sikkert en god del klær i gave.

Sist redigert av him : 08-03-08 kl 20:42. Årsak: endret litt på pronomenen i første setning
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 20:38   #33
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Det blir jo fort et par tusen i året, men sammenlignet med andre tror jeg ikke det er så himla mye egentlig.

Gammel 08-03-08, 20:40   #34
Nuppa
Superduperaktiv

Nuppa sin avatar

Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Jeg huket av for 10000-15000. Det er da til meg selv.
Jeg har egentlig ikke peiling, men det blir jo raskt en tusenlapp i måneden iallfall da.

Ja, og sko kommer utenom.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 21:34   #35
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Bare til meg eller til hele familien?

Det burde jeg sikkert ha spesifisert - bare til deg...

Gammel 08-03-08, 21:38   #36
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden 2004 har jeg bare brukt 1000-2000 til meg selv årlig, inkl. sko. Har ambisjoner om å bli flinkere til å shoppe klær når jeg er ferdig med dette svangerskapet.

Gammel 08-03-08, 21:59   #37
Britta
..nettavhengig studinne..

Britta sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Elvebyen
Britta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg VET at jeg har brukt mye penger på klær de siste tre årene.. først jeg gikk meg mye opp, så jeg gikk jeg mye ned og i fjor høst fikk jeg "bli-ny-dag", farge-/stilanalyse og opprydding av klesskapet av min mann. Det igjen bar da med seg en opprusting av høst og vinter garderoben.. og at jeg må ha nytt sommertøy.. og så liker jeg og ha en del og skifte med.

Jeg krysset av for 10-15' med tanke på i fjor, i år blir det nok oppi der også.. og det er uten sko.. Kanskje jeg klarer å gire ned litt neste år..

Britta; mor til Katta (10.00) og Kris (03.05)
Britta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 22:10   #38
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror jeg bruker rundt 4000-5000 i året.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 22:14   #39
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har brukt mye klær på meg selv det siste året. Iom at jeg har gått ned i vekt har jeg byttet ut 90% av klærene mine. Det koster.... Neste år blir nok ikke like kostbart.

Og litt av forskjellen ligger jo også i hvor man kjøper klærene. Man får jo mer for penga hos H&M enn hos Mexx. Og hvis man går på designerbutikker så blir det jo enda hakket dyrere.

For min egen del så blir det lite H&M, mest klær i Mexx-kategorien (prismessig). Designerklær kjøpes kun om det er et kupp til halv pris av halv pris eller deromkring. Det handler ikke om hva jeg har råd til, men jeg har en eller annen sperre mot å kjøpe en bluse til 1000-lappen og det dobbelte. Når det gjelder dyre klær er salg en fin ting .

Jeg krysset av for 5000 - 10 000 kr. Selv om jeg nok i fjor brukte nærmere det dobbelte - men da ble alt nytt, inkludert undertøy.

Som jeg sa til min kjære da han kommenterte shoppingen min: Det koster å ha en trophywife (skrives det sånn da??)

Gammel 08-03-08, 23:24   #40
Ke@
Aktiv

Ke@ sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Hjemme
Ke@ er litt kul
Standard

Det aner jeg ikke.

Ke@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:57.