|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Dette henger ikke på greip
Akkurat her er jeg helt uenig! Altså, det kan nok godt hende at vi skulle latt flere bli, og også tatt hensyn som tvangsgiftermål, forfølgelse av for eksempel homofile og konvertitter o.k.
|
|
|
#22 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tok et kurs i innvandringspolitikk i høst på Blindern, hvor vi hadde besøk av en av ekspedisjonssjefene i AID. En av de tingene han understreket veldig var at i asylsaker har man ikke lov til å se på integreringspotensialet, det er kun behovet for beskyttelse som skal være avgjørende. Det er kun når man skal plukke ut overføringsflyktninger (altså de som allerede har fått oppholdstillatelse når de kommer til Norge) hvor man har lov til å ta med sjansen for å bli godt integrert i det norske samfunnet i vurderingen.
|
|
|
|
#23 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Så om denne jenta hadde skutt faren sin, eller hatt sex (utroskap) el før hun dro fra Iran, så hadde hun fått bli? Noe er rav ruskende galt. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#25 |
|
Pauset
Sv: Dette henger ikke på greiphttp://www.adressa.no/nyheter/nordtr...cle1044004.ece |
|
|
|
|
|
#26 |
|
er grønn og fin.
|
Signerer dette.
|
|
|
#27 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Dette henger ikke på greipDet er jo en tragisk sak. Jeg hørte et innslag på radioen med fostermora tror jeg det var, og hun sa at de hadde sendt med mobil, penger og pc, men dette var hun vistnok blitt fratatt slik at hun ikke skulle kunne kontakte fosterforeldrene. Jeg vet ikke om det var slik at hun fikk det tilbake når hun reiste. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Pauset
Sv: Dette henger ikke på greipNå ble jeg glad. Det forkvaklede styret i Iran er da godt for noe. Dette var hele tiden fosterforeldrenes håp. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Dette henger ikke på greipMen jeg lurer på hva som skjer nå. Det er jo greit at hun er på vei tilbake, men får hun bli? Uten å ha det hengende over seg at de skal prøve å sende henne tilbake? |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Dette henger ikke på greipDet som er synd for iranske asylsøkere, er at tidligere uheldige erfaringer med iranere skaper presedens omtrent for asylsaker. Feks har man de som hevder seg å være homofile, som etter at de får opphold henter ektefeller fra Iran av motsatt kjønn, de som hevder seg å være kristne, og som etterpå omtrent blir imamer osv...
|
|
|
#32 |
|
Ute på tur
|
Bare fordi folk er født i feil verdensdel.
|
![]() |
|
|