|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Skal dere i 8. mars-tog på lørdag?
Hvis du sjekker ut barneavdelingen på feks H&M, er gutteklærne veldig preget av dødningehoder og kjedelige farger i mosegrønn, marineblå og sort. Jenteklærne er rosa, fulle av glitter og "Hello Kitty". :kvalm:
![]() |
#82 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Skal dere i 8. mars-tog på lørdag?Jeg gikk i tog før, men har hatt et opphold i noen år. I år hadde jeg tenkt å gå, men - jeg tror ikke det er tog i denne byen? Finner ikke noe i avisen, ei heller på kommunens nettsider.
![]() |
#83 |
Epikur
|
Jeg kan forklare. Det handller ikke om rosa eller blått som sådan, det handler om at vi kjønner våre barn i rolleforventninger og rollebekledning, at vi låser dem i jenteroller og gutteroller som er ganske trange. Hos enkelte lag/grupper i befolkningen er jenterollen trang, i andre er gutterollen trang. HVa har de lov til, uten at de bryter totalt med forventningene? kan en gutt være forsiktig, pysete og gråte så andre ser det etter fylte 3? Kan en jente være brautende og røff, ta masse plass og være bråkete? Jada, i prinsippet kan de det. Men ikke på ordentlig. Man blir møtt med masse negative tilbakemeldinger når man bryter med forventningene til kjønn.
![]() |
#84 |
Leser
|
Enig. Med mindre man syr selv er man jo i lomma til de som selger klær. For min del går egentlig innvendingen ut på at det er uøkonomisk at klær ikke kan brukes av begge kjønn og at det er lite miljøvennlig, heller enn kvinnekamp, men jeg ser argumentene.
![]() |
#85 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Skal dere i 8. mars-tog på lørdag?Mim sier det så fint.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Mother of Dragons
|
Jeg er for pålagt samfunntjeneste (være seg om det er i militæret eller andre områder) som er lik for begge kjønn ja. Men hvem mener du ødelegger likestillingen? De kvinner som er imot verneplikt da eller?
![]() |
#87 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hehe fordi? Bataljongen er foresten ikke Blitz sine duskedamer, men uavhengi og har grupper internasjonalt. Sist redigert av era : 09-03-08 kl 20:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Muligens verdt å vente på
|
Nå vet jo ikke jeg hva som er tenkt av de som forfattet parolen. Men jeg kunne godt ha stilt meg bak en slik. Da hadde jeg tenkt at mottakeren skulle være foreldre. Oss. Så ja - opplysningskampanje.
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08 Sist redigert av LilleRosin : 10-03-08 kl 10:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Leser
|
Jeg er veldig enig med LilleRosin, i og med at 8-mars ikke er en dag med politisk tyngde eller gjennomslagskraft, så kan man like gjerne henvende seg til foreldre som til politikere.
![]() |
Emneord |
feminisme, indoktrinering, kvinnedag, mannedag?, paroler |
|
|