Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spiser ungene sen middag sammen med de voksne i helgene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-08, 12:56   #1
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser ungene sen middag sammen med de voksne i helgene?

Jeg tror aldri det kunne falt meg inn å få dårlig samvittighet av å lage en deilig middag til bare meg og mannen etter Veslas leggetid. Vi er da mennesker med behov for egentid og egenpleie, for ikke å snakke om pleie av parforholdet. Det er da en fin investering i hverdagen at vi gjør litt stas på oss voksne en gang i blant. Veslas behov surrer det jo alltid tanker om, og veldig mye av det vi driver med på fritiden er lagt opp for å inkludere henne og glede henne. Men jeg kan heldigvis glede meg selv (og mannen) uten å få dårlig samvittighet ovefor Vesla også.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 12:59   #2
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg tror aldri det kunne falt meg inn å få dårlig samvittighet av å lage en deilig middag til bare meg og mannen etter Veslas leggetid. Vi er da mennesker med behov for egentid og egenpleie, for ikke å snakke om pleie av parforholdet. Det er da en fin investering i hverdagen at vi gjør litt stas på oss voksne en gang i blant. Veslas behov surrer det jo alltid tanker om, og veldig mye av det vi driver med på fritiden er lagt opp for å inkludere henne og glede henne. Men jeg kan heldigvis glede meg selv (og mannen) uten å få dårlig samvittighet ovefor Vesla også.

Samme her. Eg og mannen koser oss veldig med "vår" mat kvar lørdagskveld. Vår kosekveld. Ungane får sin yndlingsrett på dagen så ikkje synd på dei.

Gammel 10-03-08, 13:05   #3
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fredag kveld har vi stort sett middag som vanlig etter jobb. Andre ganger lager vi gjerne pizza eller har middagsbesøk og da er ungene med. Men lørdag har vi stort sett alltid veldig sen middag for oss selv.
Vi har varm lunsj, grøt eller suppe på ettermiddagen slik at ungene får noe varmt den dagen også. Men en dag i uken er det faktisk deilig å kunne lage og ikke minst kose seg med et godt måltid uten syting og klaging over tings som en ikke liker osv.

Gammel 10-03-08, 13:04   #4
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

m

Føler den var myntet på meg. Jeg mener da ikke at andre skal få dårlig samvittighet for det, jeg sier at jeg får det. Her er ihvertfall to av ungene veldig glad i det jeg betegner som god mat og jeg syns de skal få kose seg med den maten de også syns er ekstra god på lik linje med meg og gubben. For meg er det ikke noe mer kos å spise alene med gubben enn det er å spise sammen med ungene. Min 12 åring kan fint utrykke at hun blir fornærma hvis vi har spist noe godt etter at ho er i seng (noe som ikke skjer siden ho legger seg etter oss).

For meg er mat noe kroppen trenger, ikke en nødvendighet for å kose seg. Jeg koser meg med gubben på mange måter som ikke inkluderer mat. Vi har også fri annenhver helg når ungene er hos faren sin så om vi hadde hatt behov for å spise mat alene så hadde vi nok fått dekt det de helgene.

Jeg skjønner bedre behovet hos de som har veldig små barn. Min minste nærmer seg 5 år og klarer å oppføre seg veldig bra med matbordet. For noen år siden var det nok mer kos å spise uten han.

Gammel 10-03-08, 13:15   #5
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

m

Føler den var myntet på meg. Jeg mener da ikke at andre skal få dårlig samvittighet for det, jeg sier at jeg får det.

Det var bare noen generelle tanker og ikke ment som et angrep myntet spesielt på deg, selv om det var ditt innlegg som frembrakte tankene. Beklager hvis du oppfattet at jeg angrep deg på noe vis.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:08.