Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Verste coverlåt

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-08, 12:30   #41
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Verste coverlåt

Bono sin versjon av Hallelujah kommer langt opp på min liste over verste coverlåter ihvertfall.

(Kilde: youtube.com)

(og ikke slå av før du har kommet til refrenget, det er det "beste" med hele versjonen )

Gammel 12-03-08, 12:36   #42
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Barbarella, her.

Bono sin versjon av Hallelujah kommer langt opp på min liste over verste coverlåter ihvertfall.

(og ikke slå av før du har kommet til refrenget, det er det "beste" med hele versjonen )

Herre - du tuller!?
Det er rett og slett noe av det skrekkeligste jeg har hørt på lenge, den har seilt høyt opp på min liste over verste covers også nå...

Gammel 12-03-08, 17:15   #43
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Det var helt grusomt, jeg er målløs. Fine sangen, enn å ødelegge den på detta viset!

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 17:43   #44
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

:nervegrøsser:

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 19:18   #45
Lilleville
Superduperaktiv

Lilleville sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg syns Hallelujah med hallelujakameratene var forferdelig iallefall.

Radbrekking av yndlingslåter kan jammen være vondt, og Bohemian Rhapsody er ikke akkurat den enkleste låta man kan covre. .

Er veldig enig med deg!

Det burde vært innført internasjonal karantene på "Halleluja". Da kanskje man hadde husket hvor fint Cohen og Buckley en gang gjorde det...

Og det var vel gjerne flere enn meg som fikk vondt i magen da Heine Totland (tror jeg...) tok HELE Bohemian Rhapsody på BeatforBeat for en stund tilbake.... Heine; du har en flott stemme til sitt bruk, men du er ikke Freddie Mercury!

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 19:28   #46
Clubby
Free Toy Inside!

Clubby sin avatar

Hvor: Oslo
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Var det ikke Britney som covra Joan Jett eller noe her for noen år(?) siden?

Joda hun covra Joan Jett pluss at hun har covra ei Sonny & Cher låt på sitt første album. S&C coveren var ikke så aller verst, men det er bare EN som kan synge "I Love Rock'n'Roll og det ER Joan Jett (& The Heartbreakers)
AC; har du forresten fått med deg det coveralbumet Joan Jett ga ut i 1990?
Covre av ACDC, Doors, ZZ Top mm.. mye bra covre der.

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Har du forresten hørt "originalen" av Hallelujah? Leonard Cohen hadde opprinnelig flere vers og satt dem sammen på en annen måte. På begynnelsen 90-tallet ble det laget en hyllestplate hvor mange kjente artister tolket Cohen. John Cale hadde her endret litt på rekkefølgen av versene og det er denne versjonen Jeff Buckley gjorde kjent. Jeg må si jeg ble kjempeskuffet da jeg hørte den versjonen. John Cale spiller piano (gud forby), og han spiller så fort og synger så uinspirert at den fremstår mer som en parodi enn hyllest av Cohen.

Synes faktisk den versjonen som Rufus Wainwright lagde er den aller beste

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Stemmer, det. Er det ikke Tomas Ledin som har originalen, da?

Nei det er Niclas Strömstedt

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Linni ett eller annet som synger Survivor. Ingen slår henne!

Linni Meister suger big time. Hun og Lene Alexandra er jo på samme plateselskap (Christer "Gud Forby" Falck) og plateselskapet burde jo hete
United Bimbos...
Og dama er i tillegg grusomt fæl å se på.
Nei gi meg heller Beyonce og PussyCat Dolls anytime enn det møllhuet der.

Gammel 12-03-08, 19:37   #47
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aiaiai. Og når jeg hørte den så skjønner jeg ikke helt hvordan han endte opp med kallenavnet Bono Vox... (Men jeg elsker mye av originalmaterialet til U2, spesielt det som er av eldre dato. Og samma hva man sier om Kurt Nilsen utrolig flotte versjon av Beautiful Day, den skal synges av Bono ! )

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 20:55   #48
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og det er utrolig hvor mye ræl man kommer over når man søker på måfå på You Tube. Nå har jeg nettopp hørt Carrie Underwood maltraktere I'll stand by you. Heldigvis reddet jeg nattesøvnen ved å høre på The Pretenders originalversjon.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 20:57   #49
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Clubby, her.

AC; har du forresten fått med deg det coveralbumet Joan Jett ga ut i 1990?
Covre av ACDC, Doors, ZZ Top mm.. mye bra covre der.

:noterer:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 21:23   #50
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Linni ett eller annet som synger Survivor. Ingen slår henne!

Ojojoj. Noen som kan lage en spy-smiley her?

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 21:31   #51
Nebbia
Passiv

Standard

Synes faktisk den versjonen som Rufus Wainwright lagde er den aller beste

Med piano? Jeg har kun hørt han spille Hallelujah med piano, og jeg spør bare hvor er gitaren? Hvor er gitaren?

Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 21:33   #52
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg dulter på Nebbia. Jeg kom over den der Rufus-varianten med pianoet på youtuben i sted, og neineineinei.

Gammel 12-03-08, 22:30   #53
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Ojojoj. Noen som kan lage en spy-smiley her?

Nei, men her er noen som beskriver mine følelser for låta...
Forbannet..

Gal...

Redd...!

*Etterlyser dunke-hode-i-veggen-smiley*

Gammel 12-03-08, 23:34   #54
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Jeg digger U2 og Bono, men dette var grufullt!!

Gammel 13-03-08, 08:41   #55
Clubby
Free Toy Inside!

Clubby sin avatar

Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Med piano? Jeg har kun hørt han spille Hallelujah med piano, og jeg spør bare hvor er gitaren? Hvor er gitaren?

Altså her ordla jeg meg helt feil altså..
Ingenting slår selvsagt originalen med Cohen, men av COVER-låtene som er gjort synes jeg Rufus Wainwrights versjon er den beste... :Capish:??

Gammel 13-03-08, 09:06   #56
Nebbia
Passiv

Standard

Altså her ordla jeg meg helt feil altså..
Ingenting slår selvsagt originalen med Cohen, men av COVER-låtene som er gjort synes jeg Rufus Wainwrights versjon er den beste... :Capish:??

Jeg forstår hva du mener, men jeg er uenig med deg. Jeg har ingenting imot piano, men til denne sangen synes jeg gitar fungerer ubeskrivelig mye bedre. Hallelujahkammeratene er forsåvidt et godt eksempel på at dette ikke alltid er nok, men det er en annen historie.

Mulig du synes jeg er blasfemisk, men jeg synes Buckleys versjon ikke står noe tilbake for Cohens. :dukker:

Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 09:13   #57
Clubby
Free Toy Inside!

Clubby sin avatar

Standard

Jeg forstår hva du mener, men jeg er uenig med deg. Jeg har ingenting imot piano, men til denne sangen synes jeg gitar fungerer ubeskrivelig mye bedre. Hallelujahkammeratene er forsåvidt et godt eksempel på at dette ikke alltid er nok, men det er en annen historie.

Mulig du synes jeg er blasfemisk, men jeg synes Buckleys versjon ikke står noe tilbake for Cohens. :dukker:

Og når skulle religion bli temaet her da? Blasfemisk nei.
Smaken er heldigvis som baken, delt på midten...

Gammel 13-03-08, 09:15   #58
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:god is my dj:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 09:17   #59
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Man kan si mye pent om Rufus Wainwright altså, og jeg digger for eksempel Poses fra begynnelse til slutt, men stemmen hans ... den er liksom så naging. Det gir særpreg til noen låter, men andre ganger er det bare utrolig slitsomt.
Synes forresten hans versjon av Hallelujah var helt fin, jeg. :spore på igjen: Liker Jeff Buckley sin veldig godt også. Sikkert fordi han er død.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 09:21   #60
Nebbia
Passiv

Standard

Smaken er heldigvis som baken, delt på midten...

Å, det er nok av personer som nærmest har et religiøst forhold til originalversjoner - særlig til artister av Cohen eller Dylans kaliber.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:28.