Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Jeg blir gaaaaal (frokostblandinger)

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-08, 12:40   #21
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg blir gaaaaal (frokostblandinger)

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hva er dette for en slags sopp, da? Det blir jo bare for dumt. Enkelt og greit.

Enkelt og greit.

Gammel 13-03-08, 12:55   #22
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Her har mannen din en dårlig sak. Helt klart

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 13:22   #23
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Jeg blir gaaaaal (frokostblandinger)

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hva er dette for en slags sopp, da? Det blir jo bare for dumt. Enkelt og greit.

aC sa det.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 15:57   #24
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva han synes om kosthold er jo for det første feil og for det andre inkonsekvent.

Dessuten synes jeg det ikke er holdbar argumentasjon at middagene dine (som han synes ikke er så sunne som de kunne ha vært, tar ikke stilling til det) som en unnskyldning for at barna kan spise sukkerfrokostblandinger. Hva er det for slags tankegang? Dersom mor og far gir mye sukker begge to så er det greit liksom? Han bør tenke litt rasjonelt og logisk over hva barna får i seg. Tenke mer og spise mindre faktisk.

Gammel 13-03-08, 16:14   #25
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får en mistanke om at det egentlig ikke er barnas kosthold han er opptatt av, men sitt eget.

For han spiser vel ikke sukrede frokostblandinger selv? Men middagen, den spiser han.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 01:30   #26
Ke@
Aktiv

Ke@ sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Hjemme
Ke@ er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Kan du ikke be mannen din lage et tilsvarende regnestykke som viser hvor usunn din matlaging er i forhold?

Gammel 17-03-08, 11:07   #27
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Han ga seg og jeg har hevet alle frokostblandingene. Jeg tror det var regnestykket med Sjokaden som gjorde utslaget.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 11:18   #28
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg får en mistanke om at det egentlig ikke er barnas kosthold han er opptatt av, men sitt eget.

For han spiser vel ikke sukrede frokostblandinger selv? Men middagen, den spiser han.

Sånn tenkte jeg og .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 11:18   #29
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Go Knerten!

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 11:22   #30
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Sånn tenkte jeg og .

Å joda, han spiser frokostblandingene han også. Han elsker søte saker og spiser jevnt over ganske usunt. Han får i seg hvertfall en pakke kjeks hver dag i snitt.
Merkelig nok legger han ikke på seg. Han ser helt normal ut. Men han får i seg alt for mye sukker.

Gammel 17-03-08, 11:24   #31
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror det samme som allium. Ellers er det klart at ernæringskunnskapene hans ikke er helt på topp. Jeg foreslår uansett havregryn med melk til frokost. Enkelt og sunt.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 11:25   #32
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Å joda, han spiser frokostblandingene han også. Han elsker søte saker og spiser jevnt over ganske usunt. Han får i seg hvertfall en pakke kjeks hver dag i snitt.
Merkelig nok legger han ikke på seg. Han ser helt normal ut. Men han får i seg alt for mye sukker.

Da skjønner jeg ikke hvorfor han er så fiksert på middagene...

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 11:35   #33
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ina, her.

Da skjønner jeg ikke hvorfor han er så fiksert på middagene...

Jeg mener vi spiser rimelig varierte middager.
La oss ta en normal uke (tirsdag, onsdag og torsdag skal barna på trening og middagene må gå kjapt):
Mandag : Makaronigrateng med grov makaroni og pølser samt purre.
Tirsdag: Laksebiter i form med masse grønnsaker og fullkornsris.
Onsdag: Tomatsuppe med egg og kjøttboller samt grov pasta ved siden av for de som vil ha det.
Torsdag: Hjemmelaget pizza (dog pizzabunn pose fra Toro som ikke skal heve og som er laget av hvitt mel) med hjemmelagede kjøttboller av karbonadedeig og paprika.
Fredag: Tacos med masse grønnsaker og karbonadedeig.
Lørdag: Kyllingfileter i pestosaus med fullkornsris eller villris.
Søndag: Hjemmelagede kjøttkaker av karbonadedeig med brokkoli og poteter.

Hve er problemet er lissom? Han klager over for mange middager med hvitt mel. Jeg kjører ikke akkurat på med ferdig poser med pastablanding fra Toro heller. Jeg synes middagene våre er ganske varierte. Ovennevnte er bare et eksempel, men omtrent sånn ukens middager ser ut. Med variasjoner selvfølgelig, vi spiser spagetti, biff, kyllinggryter og alt mulig annet også.

Gammel 17-03-08, 11:48   #34
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Jeg er ikke spesielt bibelsk av meg, men nå får jeg lyst til å ta frem det gode gamle uttrykket om å se en flis i andres øyne mens du har en bjelke i ditt eget.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:03.