Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Logger dere av forumlivet når dere er i IRL?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-08, 22:55   #21
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tar dere forumlivet med dere IRL?

Nettet er mitt sosiale liv. Ungene sover hele kvelden, da utfolder jeg meg sosialt med mange kjekke mennesker på nett. Jeg glemmer ikke de andre venninnene mine når jeg drar hjem fra besøk, og jeg glemmer ikke diskusjoner/folk fra nett når jeg logger av og drar på butikken. (Det er ikke bare da jeg logger av, heldigvis.)

Gubben mener det er for mye nett i hodet mitt, og at jeg er totalavhengig og egentlig burde avvennes... Jeg er ikke enig.

Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 23:02   #22
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tenker ofte videre på interessante problemstillinger fra FP etter at jeg har logget av.
Blir glad, inspirert, trist, sint, interessert, opplyst og lei meg ( tenk det!) av tråder her inne. Hvis ikke det hadde vært tilfelle, hadde det ikke hatt mye verdi å bruke tid her inne.

Gammel 14-03-08, 23:05   #23
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Folk på nett er minst like virkelige som andre folk, og jeg logger meg ikke av FP om kvelden, hverken faktisk eller mentalt. (Jeg deler jo dessuten seng med en medforumist. )

(Kan jeg endre spørsmålet i overskriften så den passer bedre med spørsmålet i HI, Isbjørnen?)

Gammel 14-03-08, 23:06   #24
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kremt... Jeg tror nok jeg har litt for mye RL her inne.

Men for å være ærlig, enktelte av dere her har gjort varig inntrykk på meg. Noen av dere er jeg blitt oppriktig glad i, noen tenker jeg på ofte, noen innimellom - ingen nevnt, ingen glemt.

Gammel 14-03-08, 23:10   #25
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

(Kan jeg endre spørsmålet i overskriften så den passer bedre med spørsmålet i HI, Isbjørnen?)

Ja, det kan du bare gjøre

Gammel 14-03-08, 23:11   #26
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Tenker ofte videre på interessante problemstillinger fra FP etter at jeg har logget av.
Blir glad, inspirert, trist, sint, interessert, opplyst og lei meg ( tenk det!) av tråder her inne. Hvis ikke det hadde vært tilfelle, hadde det ikke hatt mye verdi å bruke tid her inne.

Må bare kvittere Zöe. Det er nok ingen av mine venner IRL som vet så mye om hva jeg mener som dere her inne. Innimellom når jeg har fått gjennomgå i en diskusjon og følt meg misforstått så har jeg vurdert å slette meg fordi jeg har følt at det ikke er verdt å være her inne. IRL så kjenner man hverandre og konteksten er mer virkelig, mens her kan man fort bli dømt ut i fra fordommer, fordi man ikke kjenner hverandre. I tillegg så er det lettere å bli misforstått gjennom skriftspråket.... Men jeg blir nok her enda en stund Mange koselige folk her inne. Flere har gjort inntrykk på meg og det er spennende å diskutere og få andre synsvinkler på temaer. Dette forumet er et velfungerende forum på alle måter.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 23:11   #27
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørnen, her.

Hvordan er det med dere og opplevleser på forumet? Logger dere av både fysisk og psykisk hver kveld?

Å nei, på ingen måte. Hvis ingenting gjorde inntrykk eller gikk inn på meg på noen måte ville jeg ikke gidde å bruke tiden min her.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 23:13   #28
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg engasjeres lett av andres personlige historier, og det hender at jeg tenker mye på det etter at jeg er avlogget. Andre saklige/mindre saklige diskusjoner er lettere å legge fra seg når jeg logger av.

For øvrig tenker jeg på Mumrik hver gang snuppa vil lese Mummi-boka

Gammel 14-03-08, 23:24   #29
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Logger dere av forumlivet når dere er i IRL?

Jeg er jo meg selv på nett, så dette er jo endel av RL for min del. Schikkelig på årntli lizzm.

Gammel 14-03-08, 23:29   #30
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

For øvrig tenker jeg på Mumrik hver gang snuppa vil lese Mummi-boka

Gammel 14-03-08, 23:30   #31
Alexa
Nå da?

Alexa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Nei, ikke i det hele tatt.

Jeg har fått flere referanser, og bruker flittig argumenter fra forum IRL.
Og støtt og stadig løper RL og forum over i hverandre, da jeg opplever at "ikke-forum"-venner er RL-venner med forumfolk...

(Er fortsatt sjokkert over at mine IT-venninner ikke er på forum, men jeg nyter jo respekt av alle mine forskjellige vinklinger på saker, så greit nok... )

Gammel 14-03-08, 23:52   #32
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Logger vel av deler av forumlivet, men på langt nær ikke alt.
Forumlivet er ikke et liksomliv for meg. Det er ordentlige mennesker som gjemmer seg bak nickene og det som blir skrevet, og jeg engasjerer meg veldig ofte i folks skjebner.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 23:55   #33
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Deler av forumet er med meg hele døgnet, andre deler kobles fort ut.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 00:04   #34
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det første jeg tenkte når jeg våknet idag var:"Lurer på om Iset har født i natt".

Jeg har også drømt om noen av dere her på fp, men kan ikke huske hvem som var med i drømmen og hva jeg drømte.

Ellers så er det helt klart enkeltes historier og skjebner som rører meg så mye at jeg tenker på de når jeg er andre steder.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 00:12   #35
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg er i tillegg til FP på et lite forum der jeg føler jeg kjenner medlemmene godt selv om jeg aldri har møtt dem - og dem har jeg stadig i tankene, de er som venninner av meg å regne, jeg tenker ofte på store og små ting som skjer i livene deres.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:29.