Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Møkk lei kresne unger

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-06, 23:40   #7
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Møkk lei kresne unger

Jeg vil bare si at akkurat dette med "blandings" er det veldig vanlig at unger klikker på. De vil ha maten tydelig "sorterbar". Sånn at de VET hva alt er.

Ellers så har jeg ikke så mange tips til å få dem til å like mer. Der hjelper bare ro og tålmodighet, tror jeg. Men du skal ha lov til å sette grenser for hvordan måltidene forløper. Hos oss er det greit å ikke like. Men det er ikke greit å uffe og akke og æsje. Skal man drive med sånt så får man gå ut av rommet og gjøre det. Men det fordrer selvsagt også at vi ikke maser. Vi tilbyr mat. Vi insisterer på at han smaker på alt første gang det serveres. Og så styrer han derfra. Vi følger hans nykker på at maten skal ligge for seg på tallerkenen. Og jeg sørger for at vi alltid har grønnsaker han liker til middag. Så får det være at han ikke spiser paprika eller løk eller tomater. Det kommer sikkert.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:06.