|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Er taushet gull?Ja, du har vel hørt uttrykket "taushet er gull". |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er taushet gull?Kjenner meg ikke igjen.
![]() |
#4 |
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er taushet gull?Etter å ha fått barn, så snakker jeg mer med fremmede i slike situasjoner. Og med eller uten barn, snakker jeg med fremmede som tar initiativ til samtale. Om jeg møter kjente eller bekjente på venteværelset, så snakker jeg med dem. Det jeg derimot ikke gjør, er å spørre hvorfor de er hos legen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
priiiima donna
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er taushet gull?Det er nok litt sært å spørre "hvorfor" skal du til legen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Er taushet gull?Jeg kjenner meg heller ikke igjen. Jeg snakker med folk på venteværelse om det passer seg slik - vel og merke kun "kontaktskapende" og trygg kommunikasjon - som været og andre "trygge" tema. Jeg diskuterer ikke politikk - eller spør hva de skal hos legen.
![]() |
#8 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Er taushet gull?Jeg spør aldri hva som feiler folk, men det hender jeg slår av en prat. Hvis jeg ikke er i snakkehumør setter jeg meg for meg selv med et blad. Jeg synes ofte det er deilig å ikke prate. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Er taushet gull?Jeg snakker også med alle, men har til gode å grave i fremmede menneskers sykdomshistirei. (Ja, sånn utenom jobb da).
![]() |
#11 |
Epikur
|
![]() Sv: Er taushet gull?
Jeg også. Også snakker folk med meg. Jeg innbyr til betroelser og kontakt, tror jeg, folk forteller meg alt mulig, folk jeg aldri har møtt før, på bussen, på venterom, på trikken, i butikker. Overalt. Og de forteller meg virkelig alt mulig.
![]() |
#12 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er taushet gull?Møter jeg noen kjente på venteværelset, snakker vi selvfølgelig. Og det skal godt gjøres å ikke treffe noen jeg kjenner der. Stedet her er så lite, at alle kjenner stort sett kjenner alle.
![]() |
#13 |
Come what may...
|
Kjenner meg igjen der jeg også. Det er helt utrolig hvor mye folk har på hjerte. Synes for det meste det er koselig. Men av og til skulle jeg gjerne hatt med meg en plakat og viftet: Too much information!!
![]() |
#14 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Er taushet gull?Jeg har ingen problemer med å prate med folk på trikken eller i kø/heisen etc. og er ofte den som kaster ut av meg en kommentar om ett eller annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der kommer trådtittelen til sin rett.
![]() |
#16 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Er taushet gull?Jeg bryter til og med normen og prater i heiser :drittøff: |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Er taushet gull?For øvrig kan jeg legge til at jeg stadig tar meg i å ikke ønske å bli snakket til av fremmede eller halvfremmede. Er jeg ikke i humør til small talk, eller dersom jeg ikke ser noen som vekker interesse, synes jeg ofte det er slitsomt å kjatre uten mål og mening.
Jeg også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Er taushet gull?Jeg er nok som flere av dere, jeg liker når det prates. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
*_*
|
![]() Sv: Er taushet gull?Taushet kan godt være gull for min del. Tomt prat uten retning blir jeg fort lei. Men alt til sin tid, selvfølgelig. Jeg forventer ikke en lang filosofisk utredning når jeg bumper inn i ei jeg ikke har sett på fem år, for eksempel (selv om jeg har en tendens til å hoppe over pjattet og rett på det jeg mener er mer interessant).
![]() |
![]() |
#20 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Er taushet gull?
![]() |
|
|