|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Sviiisj!!
|
Om luksus og hytteliv i A-magasinetI gårsdagens A-magasin står det en lang artikkel om hytte-luksus iblandet Thomas Hylland Eriksens kommentarer om lykke (fant ikke link på nett-utgaven). Der står det om hytte-eiere som får måket takene sine, får dagligvarer ikke bare på døra, men også inn i kjøleskapet, de har vaskehjelp, etc etc. Det fremstilles i perspektivet: vi har det så godt økonomisk at hvermannsen kan unne seg luksus på hytta. Det står ikke slik direkte, men det ga meg denne følelsen.
|
|
|
#2 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om luksus og hytteliv i A-magasinet
He, he, he... Det kunne nesten vært oss. Vi kom til hyttehuset i går. Da sto varene fra Kjøpmannen i garagen til naboen. OK, vi måtte ta dem inn selv da, det var fryktelig slitsomt |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Om luksus og hytteliv i A-magasinetJeg er stort sett vant til fjellhytter med lite komfort og synes jo det har sin sjarm. Men når det gjelder de som betaler seg fra alt slit og kommer til dekket bord og bor i store luksushytter, så tror jeg det handler lite om lykke. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Sviiisj!!
|
Ja, det har jeg ingen problemer med å forstå! Det jeg reagerte på var om dette virkelig er så vanlig blant folk flest, som det artikkelen gir inntrykk av..
|
|
|
#5 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå har jeg ikke lest artikkelen, men hvor vanlig det er tipper jeg er ganske avhengig av hvilket område hytten ligger i.
|
|
|
#6 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Om luksus og hytteliv i A-magasinetNå har jeg ikke råd til hverken vaskehjelp eller å få varer på døra i hjemmet, så det blir smått som slikt stell på hytta. Men du verden, hadde jeg hatt penger til det, så hadde det sikkert vært deilig.
|
|
|
#7 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Om luksus og hytteliv i A-magasinetJeg synes det er forskjell på å ha fast vaskehjelp på hytter og ha noen til å måke snø fra taket altså. Mange nye hyttegrender har en lokal utbygger eller kontakt med en lokal "Narvestad" eller liknende som gjør vaktmesterliknende jobber - deriblant fjerne faretruende snømengder fra tak. Det er jo gjerne ikke sånn som kan vente så lenge, og mange hytteeiere har som Koma nevner ikke tid eller anledning til å slippe det de har i hendene og reise på hytten hvis det plutselig detter ned en meter eller to med nedbør.
|
|
|
|
#8 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Om luksus og hytteliv i A-magasinetJa, det med snømåking fra hyttetak er jo en nødvendighet, og føyer seg kanskje innunder utgifter man må påregne dersom man skal ha hytte i fjellet? Ikke at jeg har mer råd til det av den grunn
|
|
|
#9 |
|
Hertuginne
|
Sv: Om luksus og hytteliv i A-magasinetVi skal bygge hytte i et slikt nybyggerfelt som Miss Norway beskriver, og jeg ser ikke bort i fra at vi kommer til å betale en ungdom i nærheten til å måke innkjørsel og tak for oss. Men varene kommer vi nok til å kjøpe selv, altså. Hytta kommer nok også til å ha et visst snev av luksus, vi skal ha innlagt vann, nok soverom til å ha besøk av slekt og venner, og badstu blir det nok også.
|
|
|
#10 |
|
Leser
|
Sv: Om luksus og hytteliv i A-magasinetJeg tror at det enda ikke er "hvermansen" som har råd til dette. Grunnen til jeg tror det er at jeg har jobbet litt diverse plasser og det er enten sjefene, de som er mellom 50 og 60, eller de som har mye penger som snakker om hytte. NB! Ikke statistisk fundert. Vi er enda i den fasen at vi må gjøre noe med huset så hytte er totalt uaktuelt. Vi er heller ikke særlig gode nordmenn i forhold til skigåing ... Men vi trener!
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: Om luksus og hytteliv i A-magasinetVi har ikke hytte på fjellet, men landsted ved sjøen. Naboene måker før vi kommer, og vi har bredbånd (en livsnødvendighet. |
|
![]() |
|
|