|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Ammehjelper? | |||
Jeg er ammehjelper |
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 | 1,20% |
Jeg har lyst til å bli ammehjelper |
13 | 15,66% |
Jeg er ammehjelper, men har en pause |
1 | 1,20% |
Jeg har vært ammehjelper, men har sluttet |
0 | 0% |
Nei |
59 | 71,08% |
Annet |
9 | 10,84% |
Deltakere: 83. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Ammehjelper?Jeg hadde flust av ammeproblemer, og lærte masse "the hard way". Og var fornøyd da jeg klarte å amme puddingen fullt de PK seks månedene/pluss ammet ut året. Men det holdt på å koste meg både vettet, ekteskapet og helsen... Så derfor er jeg litt anti-Nylandersk når alt kommer til alt, og hadde nok kanskje endt opp med å råde litt vel mange til å hive seg på flaska. Jeg tror nok at jeg er for lite "ammehekta" til å være en god hjelper.
![]() |
![]() |
#22 |
Originala
|
![]() Sv: Ammehjelper?Et par uker etter Knerten ble født kjente jeg det ene brystet verke, og ikke lenge kjente jeg meg ganske uvel. Det fulgte noen ubehagelige timer med pumping, amming, tørking av tårer og et par samtaler med to ammehjelpere. Og med god veiledning fra de to (og iherdig innsats fra Knerten og meg) ble jeg kvitt svineriet. Da tenkte jeg at "Dette vil jeg hjelpe andre med", fordi relativt lite hjalp meg så mye akkurat da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Ammehjelper?
Jeg tenker at en virkelig god ammehjelper skal sense når nok er nok også jeg. For meg ville det ikke være god ammehjelp å bli presset lengre enn det helsa tåler, og slik er det åpenbart for mange. Det kan være godt forebyggende helsearbeid å si "Nå synes jeg faktisk nok er nok, og du bør vurdere å slutte prosjekt amming." Mitt inntrykk er at man ofte tenker at alle tekniske muligheter skal prøves, og at det fra ammehjelphold kommer kommentarer som "Nei, det er ikke mulig å miste melka." Det hjelper liksom lite med slike kommentarer når man sitter med en unge som hyler bare h*n ser puppen, og ikke får pumpet en milliliter til en unge som kanskje trenger 100, og en psykisk helse som er i ferd med å rakne totalt. Et barn som har en mor som møter veggen kan koste mer når det gjelder mangel på tilfredsstillelse av behov, enn manglende morsmelk.
Poden 2005 og Pjokken 2008 Sist redigert av Irma : 16-03-08 kl 11:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
tankefull
|
![]() Sv: Ammehjelper?Jeg har lyst å bli ammehjelper ja. Føler jeg har god erfaring etterhvert da jeg har ammet to barn, og delvis "ammet" og fullpumpet til et barn med spesielle behov. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Ammehjelper?Jeg tror ikke jeg er ammehjelp materiale, og ikke har jeg ammet heller. Men jeg fikk veldig masse god og nyttig hjelp fra ammehjelpen sist og kommer nok til å kontakte dem igjen ved neste korsvei, hvis ikke alle under skjer og denne ungen suger seg fast fra første stund.
![]() |
#27 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ammehjelper?Jeg ammer for andre gang, begge gangene har gått problemfritt, med unntak av en liten downperiode på 4-5 dager nå for en måneds tid siden. Jeg ammer fordi det er flott mat for barna og fordi det er praktisk for meg, men jeg gleder meg samtidig til å bli ferdig. Dette er ikke noe jeg er hysterisk opptatt av, og jeg anser amming i 8-10-12 måneder som helt akseptabelt og noe jeg hadde vært (og er) fornøyd med. Jeg er nok ikke et ammehjelpemne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Hjemme
![]() |
![]() Sv: Ammehjelper?Nei.
![]() |
#31 |
Lykkelig mamma til 3
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
![]() Sv: Ammehjelper?Ja, jeg kunne gjerne vært ammehjelper.. Jeg har utdannelse inne dette, og jeg har også god erfaring fra å amme mine 3 barn LENGE... |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Ammehjelper?Jeg tror ikke jeg er kompetent til det, dessverre. Jeg har hatt veldig problemfri amming.
![]() |
|
|