|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Leser
|
![]() Har barnet ditt ADHD?Syntes dette var en interessant artikkel om ADHD og kosthold. Det er om ADHD i forbindelse med melk i kosten. For meg som ikke har barn med denne diagnosen, var det i alle fall en stor overraskelse at det ble koblet opp mot denne type diett.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har barnet ditt ADHD?Hva er kasein? Og hadde barna i undersøkelsen holdt seg unna gluten også? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har barnet ditt ADHD?Kasein er melkeprotein.
![]() |
#5 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Har barnet ditt ADHD?Dette er gammelt nytt utenfor Norge. Blandt annet i Danmark har de brukt kostholdsbehandling mot ADHD og enkelte former for autisme i flere år.
![]() |
#6 |
Etylbarbital
![]() Sv: Har barnet ditt ADHD?Ja, det gjør det vel - men syrnede produkter og ost og sånt inneholder proteinet i denaturert form.
![]() |
#7 |
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har barnet ditt ADHD?Kumelk er kanskje bare for kyr. Jeg får selv mageknip når jeg drikker melk. Prøvde en melkfri diett på storebror her grunnet eksem, men han ble verken bedre eller verre. Jeg kjenner mange som får problemer med magen etter inntak av kumelk. Kjenner også til en annen med ad/hd som slapp ritalin grunnet kostholdsendring, han sluttet med melk og gluten. Det er bra de har funnet ut dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Leser
|
![]() Sv: Har barnet ditt ADHD?
Det er det sikkert, det var nytt for meg i alle fall.
Vi har akkurat avsluttet 14 dagers melkeproteinfri diett på eldste jenta vår pga mageproblemer. Er spent på om vi kommer til å se noen forskjell nå som vi prøver på melk igjen.
![]() |
#9 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#11 |
Gal kattedame
|
Når jeg ser på gutten vi kjenner er jeg sjeleglad for at også Norske leger har fått øynene opp for at det er sammenhenger mellom ADHD og kosthold. Ikke en dag for seint.
![]() |
#12 |
Leser
|
Det skulle vel stå melk- og gluten-fri diett. Mulig jeg også har skrevet det feil, det er i alle fall en lur måte å skrive ting på slik at man slipper å skrive alle like endingene på i oppramsing.
![]() |
#13 |
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har barnet ditt ADHD?Det er det jeg alltid har ment, kumelk er for kalver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Passiv
|
Ahhh...jeg trodde et øyeblikk at Susse spant videre på forskjellen mellom behandlingene i Norge og Danmark, men jeg stusset over at hun ikke kommenterte forskjellen i melkebruk. |
![]() |
![]() |
#17 |
Gal kattedame
|
Ble visst misforstått der ja.
![]() |
#18 |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har barnet ditt ADHD?Det har vært merkbar effekt hos enkelte barn som har tatt bort melkeprodukter i mat. Min elste er autist å der anbefaller mange å kutte ut både gluten og kasin, noen så har det vært så stor effekt på. For enkelte barn kan dem to være reine gifta, å gjør att enkelte barn blir værre i sine diagnoser enn dem hadde vært uten å få i seg det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Har barnet ditt ADHD?Lillebroren til en venninne av meg hadde adhd, og foreldrene hans kuttet melka. Dette var på seint søttitall, tidlig åttitall, og alle himlet med øynene over at de mente det kunne være en sammenheng.
![]() |
#20 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Har barnet ditt ADHD?Lilebroren min har/hadde ADHD. Eller, den gangen fikk han vel aldri diagnosen, han ble vel heller bare stemplet som et urolig barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
adhd |
|
|