|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Alltid like optimist
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye kostet badet ditt?Vi pussa opp to bad på under 6 mndr, og har gjort ingenting selv...
![]() |
#22 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye kostet badet ditt?
Greit nok å velge å sette det bort. Men jeg ble bare overrasket av hvor mye det koster for å bruke fagmenn i forhold til å gjøre jobben selv. Men det hjelper å gjøre mye grunnarbeid selv. Min mann er ikke fagmann, og for å få badet forskriftmessig godkjent måtte vi bruke rørlegger/elektriker/maler (til membran). Men vi borret og trakk ledninger og rør slik at fagmennene kunne koble det sammen bare og godkjenne det. Dermed slapp vi unna med å betale for 1 eller 2 timer istedenfor flere dager. Dog skal det sies at vi gikk for billige løsninger på det meste altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Ferdig!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye kostet badet ditt?Vårt kom på ca.130.000. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hvor mye kostet badet ditt?Vi pusset opp et lite bad og et lite toalett for et par år siden, og det kom på 120000 for begge. Da valgte vi relativt billige løsninger, for det er gjestebad og da gadd jeg ikke bruke 700 kroner kvadraten for fliser etc. Vi rev det gamle badet selv, sånn at håndtverkerene kunne starte med blanke ark. Vi gjorde ingenting selv, valgte å kjøpe oss fri fra alt arbeidet.
![]() |
#25 |
Superaktiv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye kostet badet ditt?Vi pusset opp et minibad, mens vi samtidig innlemmet en garderobe. Det endte da med å bli et bad på litt over 6 kvadrat. Vi laget garderobedelen om til våtrom, slo opp gulvet i det gamle badet og støpte nytt over det hele. Vi kjøpte ny dusj, nytt toalett, badekar og ny seksjon (med granittplate og stålvask), fikk fliser på veggene og granitt på gulvet. Prisen kom på 102 000. Vi hadde fagfolk der det var påbudt, og gjorde resten selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Hvor mye kostet badet ditt?Vi reiv det gamle badet. Vi hadde folk til å gjøre snekkerarbeid, flisleggig, det elektriske, rørleggerjobben samt montere baderomsutstyr. Totalt kom det vel på 160 000. Badet er 8m2. Det skal forøvrig sies at vi nok hadde gjort betydelig mer selv, hadde det ikke vært at vi holdt på å pusse opp hele huset og allerede hadde hendene fulle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hvor mye kostet badet ditt?Vårt bad kom på 130.000,- og da gjorde mannen det meste selv. (bortsett fra rørlegger og murerarbeid)
![]() |
#28 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hvor mye kostet badet ditt?Vi betalte 175 000. Da rev mannen min badet, slik at håndverkerne startet med et tomt rom.
![]() |
#29 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvor mye kostet badet ditt?Ganske nøyaktig 400 000 for to bad, et separat toalett og et vaskerom. Det ene badet ble bygd fra ingenting, på det andre flyttet vi to vegger. Alt er nytt: Elopplegg, rør, vinduer, dører, fliser, innredning, varmekabler, vegghengte toaletter, boblebad etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Ringskrømt
|
Vi planlegger å gjøre det på samme måte. Jeg nekter å bruke mye penger på ting man kan gjøre selv.
![]() |
#31 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye kostet badet ditt?Vi har faktisk pusset opp et helt okay bad for 18 000 kroner. Da hadde vi allerede gulv med varmekabler og fliser + dusjkabinett og toalett. Prisen kommer vel helt an på hvilken forfatning badet er i fra før, men man trenger nok ikke bruke 200 000 - 400 000.
![]() |
#32 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: Hvor mye kostet badet ditt?Vårt bad kosta ikkje så mykje. Vi brukte Jotun våtromssystem på veggane, rett og slett for å unngå slike råtne veggar som Ru skriv om og fordi eg synest glatte malte flater er finare enn fliser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Ringskrømt
|
Jeg skal se meg rundt etter brukte møbler og hyller til bruk på badet. Da mener jeg ikke vask eller toalett, men hyllesystem, benk vasken skal stå på og øvrig pynt. Ja til gjenbruk.
![]() |
#34 |
Come what may...
|
![]() Sv: Hvor mye kostet badet ditt?Kom på forresten at prisen var inkludert vaskerom!
![]() |
#35 |
|
![]() Sv: Hvor mye kostet badet ditt?Vi pusset opp badet vårt på ca 4m2 for mellom 20 og 25 000. Da satte vi opp nye vegger, nytt tak, spotter i tak, la fliser, kjøpte ny innredning (vask, skap, veggskap, dusjgarnityr og glassvegg til dusjen) og la varmekabler. Vi måtte ha elektriker og rørlegger, ellers gjorde vi (mannen) resten selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye kostet badet ditt?Pusset opp badet for 1 1/2 år siden. La fliser på vegg og gulv, vegghengt toalettt, steamdusj, spotter etc...Det kom på ca 100 tusen. Da betalte vi bare for delene på det elektriske da en kompis gjorde den jobben. Kjøpte billig innredning på Bohus..men kran etc fra faghandleren... Gjorde også noe arbeid selv....