Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du og partneren samme politiske overbevisning?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-08, 23:53   #11
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du og partneren samme politiske overbevisning?

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Sosialister ser ofte på seg selv som svært tolerante, og jeg synes det er litt artig at det er enkelte røde her inne som utviser stor intoleranse ovenfor sin partners politiske ståsted hvis dette avviker fra ens eget.

I Norge er det politisk enighet i veldig mange saker, selv om det ikke alltid virker slik. Med unntak av Rødt og Frp (og kanskje til en viss grad elementer i SV) hvor det er såpass mange ekstreme holdninger som gjør at man nok bør ha omtrenlig samme politiske overbevisning for å bevare fred i heimen, tror jeg ulike politiske overbevisninger er relativt problemfritt.

Jeg synes i grunn ikke det er så overraskende dersom det er flere røde som har problemer med å dele livet med en politisk blå, enn det omvendte. Det er ikke nødvendigvis snakk om intoleranse, men veien pendelen slår på enkelte grunnleggende verdier. Det er vel ingen hemmelighet at mange på den røde siden av skalaen mener at de blå er alt for opptatt av individuelle rettigheter (og etter de rødes mening et dårligere velferdssystem) som tilgodeser de rike og som dårligere vil ivareta de som er dårlig stilt i samfunnet. Den sterkestes rett osv. Dette vil muligens de blå mene er helt feil, og det kan det jo hende at det er, jeg prøver bare å synse litt. Den andre veien synes jeg beskyldningene går lite egosentrisme, men mer på ønsket om detaljstyring osv.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:25.