Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du og partneren samme politiske overbevisning?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-08, 16:22   #11
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du og partneren samme politiske overbevisning?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Nå har jeg veldig lyst til å be deg greie ut.

Hehe, det er vel kort sagt litt slik at høyrefolk ofte mener at folk trenger et spark bak, og når det sparket bare er hardt nok, så vil folk ta seg sammen og håndtere alt. De må ha ansvaret selv, skjerpe seg og være like flinke som høyrefolkene selv. Da skal det gå dem godt.

Det mange høyrefolk tydeligvis glemmer når de roper Sink or swim! er at ikke alle har det like greit som dem selv. de høyrefolkene jeg kjenner er utelukkende fra OK familier som har gitt dem et svært godt utgangspunkt i fht skole, fritid, økonomi og muligheter generelt. Eller de er bare mye flinkere enn andre og har jobbet seg opp fra ganske dårlig utgangspunkt og klart seg bra. Litt sånn selfmade.

Jeg synes rett og slett det skorter på anerkjennelsen av at det finnes mange mange som har et på langt nær så godt utgangspunkt som dem selv, og de som har et (ikke selvforskyldt) dårlig utgangspunkt pga mange ulike ting, bør få samme sjanse. At ikke alle har forutsetninger, og at det ligger en urettferdighet der som er ukontrollerbar om man ikke legger inn noen systemer som fanger opp, hjelper og fikser. God samfunnsøkonomi er det også. Velfungerende folk som får utnyttet hele potensialet sitt er bra for samfunnet.

Det virker ofte som Høyrefolk, og jamen en del Venstre og diverse er redd for at alle skal få tilgang på "deres" goder. Posisjoner, yrker, muligheter.

Jeg er ikke en spesielt snill person. :for å presisere: Ikke noe særlig omsorgsfull, langt fra sosionom eller snillistisk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:35.