Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lærere! Se her!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-08, 14:53   #1
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Lærere! Se her!

http://www.mpluss.no/

Jeg har valgt å abonnere på dette.

Nå har jeg sittet og tilpasset et opplegg for fire elever som trenger ekstra i matematikk. Jeg kjører et matematikkurs. Dette programmet har gitt meg muligheten til å tilpasse oppgavene til hver enkelt elev på en kjempeflott måte. Det er også spill der som jeg har laminert og tilpasset.

Anbefales!

Kanskje noen som kjenner til dette fra før?

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 15:02   #2
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærere! Se her!

Må det kjøpes? I tilfelle er det uinteressant for meg. Jeg kjøper ikke ting privat til jobben min.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 15:02   #3
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker denne en del.

http://www.matematikbogen.dk/

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 15:06   #4
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Vi har kjøpt inn skolelisens. Veldig nyttig.

Gammel 23-03-08, 15:19   #5
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette så kjempespennende ut. Hvilke klassetrinn er det for?

Gammel 23-03-08, 15:20   #6
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis elevene har tilgang på nett er det mye gøy her: www.matematikk.org

Gammel 23-03-08, 15:39   #7
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Denne linken bruker klassen til Christian mye og han bruker den hjemme også. Han går i 4. klasse.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 15:39   #8
Jessica
Pauset

Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Dette så kjempespennende ut. Hvilke klassetrinn er det for?

Det tilpasser du. Tror kanskje 1. - 7. klasse har mest nytte av dette.

Gammel 23-03-08, 15:44   #9
Jessica
Pauset

Standard

Det brukes også en del hos oss, men erfaringen er at mange elever gjør alt mulig annet når vi ikke ser. Vi har en åpen skole uten klasserom. Mindre oversikt, sånn sett...

Det jeg syns er fint her er at man kan skreddersy til elevene. Elevene sitter mye og jobber side opp og side ned i matematikkboka. Noen kunne trenge mer trening i f.eks. multiplikasjon før de gikk videre til divisjon. Da kan dette være en fin måte å "fylle på" med før de er klare for divisjon. For meg som har spesialpedagogisk bakgrunn så er dette et kjempefint hjelpemiddel. Her tilpasser jeg det akkurat til det som barnet trenger. Det får jeg ikke gjort så mye av på matematikksidene på internett.

Gammel 23-03-08, 15:53   #10
Solen
Tusenkunstner

Solen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Takk for tips. Begynner som lærer til høsten, så her mottas alt med takk.

(Leeeeeenge siden jeg har vært pålogget her, juni 07, så det er ikke sikkert noen husker meg)

Gammel 23-03-08, 16:05   #11
Jessica
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Solen, her.

Takk for tips. Begynner som lærer til høsten, så her mottas alt med takk.

(Leeeeeenge siden jeg har vært pålogget her, juni 07, så det er ikke sikkert noen husker meg)

Jeg husker deg iallefall Artig å treffe deg i høst.

Gammel 23-03-08, 16:22   #12
Jessica
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg bruker denne en del.

Takk for det tipset. Den kommer jeg nok til å bruke også.

Gammel 23-03-08, 18:17   #13
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg bruker denne en del.

Jeg bruker også disse to, men jeg synes det er dumt at www.matematikk.org har så tung grafikk at det går dårlige på tynne klienter. I matematikbogen savner jeg mulighet for flere emner. Det er genialt å kunne generere oppgaver på den måte Jessica nevner, og jeg vurderer å få skolen til å betale for mpluss. Så bra ut! Har det varierte emner? Som Karamell gidder jeg ikke betale selv.

apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 18:23   #14
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Det går an å laste ned en prøveversjon. Du får se på alt som er der, men bare skrive ut enkelte emner. Det gir en god følelse av om det er nyttig for deg eller ikke.

Gammel 23-03-08, 18:32   #15
Jessica
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg bruker også disse to, men jeg synes det er dumt at www.matematikk.org har så tung grafikk at det går dårlige på tynne klienter. I matematikbogen savner jeg mulighet for flere emner. Det er genialt å kunne generere oppgaver på den måte Jessica nevner, og jeg vurderer å få skolen til å betale for mpluss. Så bra ut! Har det varierte emner? Som Karamell gidder jeg ikke betale selv.

Du kan som Mumrik sier laste ned prøveversjonen. Det er mange matematikkspill der som du kan laminere og ha som ekstra til elevene. Det er alt fra alle regneartene til brøk, klokka, form, kurver, bretting av ulike former... osv. Det meste. Her får du kanskje litt mer inntrykk av hva du finner der http://www.mpluss.no/innhold.html

Gammel 23-03-08, 19:15   #16
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Du kan som Mumrik sier laste ned prøveversjonen. Det er mange matematikkspill der som du kan laminere og ha som ekstra til elevene. Det er alt fra alle regneartene til brøk, klokka, form, kurver, bretting av ulike former... osv. Det meste. Her får du kanskje litt mer inntrykk av hva du finner der http://www.mpluss.no/innhold.html

Takk. Der var det ymse ja. Bedre utvalg enn matematikbogen. Jeg må nok teste prøveversjonen!

apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 20:56   #17
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke lærer, men takk for linken til matematikk.org, den slo veldig an hos gutten min (skolegutt til høsten)! Han er godt igang med andre del på 1 & 2, jeg ble helt overrasket over hvor mye han klarte å regne ut.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 00:13   #18
Anjutik
Nybegynner

Medlem siden: Mar 2008
Anjutik har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hei!
Takk for gode tips!
Har installert programmet og skal prøve den med min sønn.

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

http://www.mpluss.no/

Jeg har valgt å abonnere på dette.

Nå har jeg sittet og tilpasset et opplegg for fire elever som trenger ekstra i matematikk. Jeg kjører et matematikkurs. Dette programmet har gitt meg muligheten til å tilpasse oppgavene til hver enkelt elev på en kjempeflott måte. Det er også spill der som jeg har laminert og tilpasset.

Anbefales!

Kanskje noen som kjenner til dette fra før?

Svar

Emneord
lærer, matematikk, tilpasset

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:55.