Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du vore på ferie med ein annan fam. el. venner der alt har gått galt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-08, 20:19   #41
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du vore på ferie med ein annan fam. el. venner der alt har gått galt?

Vi inviterte en familie vi hadde kjent noen år. De hadde to gutter som var jevngamle med våre to barn. Barna våre var cirka 5 og 7 år da.

Hytteturen var trivelig, men disse har lite ro i seg og vi følte oss konstant oppjaget. Vi liker å kose oss litt med brus og godteri, men de er veldig opptatt av sunn mat osv. Men det gikk jo greit da. Det som var vanskeligst var at grensene vi hadde for våre barn, som å klatre på en avsats over trappa osv, ikke gjaldt for deres barn. Deres barn har stort sett ikke hatt noen grenser..... Vi har vært på hytteturer sammen hver påske i fem år nå. Det har gått fint, men vi har hatt hver vår hytte. Det har gått fint. Unntatt at eldstejenta vår og sønnen deres har fått et godt blikk for hverandre denne påsken

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 20:23   #42
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Vi inviterte en familie vi hadde kjent noen år. De hadde to gutter som var jevngamle med våre to barn. Barna våre var cirka 5 og 7 år da.

Hytteturen var trivelig, men disse har lite ro i seg og vi følte oss konstant oppjaget. Vi liker å kose oss litt med brus og godteri, men de er veldig opptatt av sunn mat osv. Men det gikk jo greit da. Det som var vanskeligst var at grensene vi hadde for våre barn, som å klatre på en avsats over trappa osv, ikke gjaldt for deres barn. Deres barn har stort sett ikke hatt noen grenser..... Vi har vært på hytteturer sammen hver påske i fem år nå. Det har gått fint, men vi har hatt hver vår hytte. Det har gått fint. Unntatt at eldstejenta vår og sønnen deres har fått et godt blikk for hverandre denne påsken

Neste påske blir dere sittende og passe på at ungene ikke klatrer ut av hyttevinduene, skal du se!

Gammel 23-03-08, 20:26   #43
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Neste påske blir dere sittende og passe på at ungene ikke klatrer ut av hyttevinduene, skal du se!

Gubben driver og gjør klar hagla her

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 20:31   #44
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Ja, jeg var på ferien fra helvete i fjor. Nå gjenstår bare å aldri reise på ferie med denne venninnen igjen, noe som ser ut til å bli vanskelig... Hun kommer jo hele tiden med forslag på hva vi kan finne på!!

Gammel 23-03-08, 20:32   #45
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du vore på ferie med ein annan fam. el. venner der alt har gått gale?

Opprinnelig lagt inn av Nina, her.

Har hatt med en kompis på hyttetur som aldri får være med igjen. Han satt og førte regnskap over hvor mange øl folk drakk, og på slutten av turen krevde han å få ta med den siste ølen hjem siden han hadde drukket en(!) øl mindre enn alle de andre.
Alle andre bortsett fra gjerrigknarken hadde hatt med masse pålegg, vin, sjokolade osv. som alle delte på. I tillegg bodde han gratis på hytte lånt av min familie. Mitt forslag om å sette igjen ølen på hytta besvarte han med å åpne ølen og drikke den opp. Han blir aldri invitert på tur igjen.

Jeg ler meg ihjel!!! Er det virkelig mulig??

Gammel 23-03-08, 20:32   #46
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ariel, her.

Ja, jeg var på ferien fra helvete i fjor. Nå gjenstår bare å aldri reise på ferie med denne venninnen igjen, noe som ser ut til å bli vanskelig... Hun kommer jo hele tiden med forslag på hva vi kan finne på!!

Synes ikke hun at ferien var pyton også da? Veldig rart at man kan oppleve ting så forskjellig (snakker ikke spesielt om din ferie, altså. Mer generelt)

Gammel 23-03-08, 20:36   #47
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline

Synes ikke hun at ferien var pyton også da? Veldig rart at man kan oppleve ting så forskjellig (snakker ikke spesielt om din ferie, altså. Mer generelt)

Jo, hun koste seg vel ikke mest hun heller. Men hennes oppførsel blir stadig unnskyldt av henne selv, og "Det behøver jo ikke bli sånn hver gang vi reiser på ferie sammen". (Jeg var sikkert ikke et lam etter hvert jeg heller, men jeg var pokker meg en engel i forhold til denne ugla)
Jeg har uansett ingen intensjoner om å la mine barn gjennomgå et lignende helvete igjen, og snor meg iherdig ut av ethvert forsøk på ny ferie sammen.

Gammel 23-03-08, 20:41   #48
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skal slutte å mase.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 20:45   #49
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua

Jeg skal slutte å mase.

Ja, for all del. Slutt nå!!

*hilsen Ariel som skal nedover mot Fluas krybbe til sommeren*

Gammel 23-03-08, 20:47   #50
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Optimist, her.

Jeg ler meg ihjel!!! Er det virkelig mulig??

Ja det er mulig.
Han foreslo også at vi skulle kjøpe felles solkrem for det var så dyrt for han å kjøpe en hel solkrem til seg selv.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 20:48   #51
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Ja, for all del. Slutt nå!!

*hilsen Ariel som skal nedover mot Fluas krybbe til sommeren*

Å? Skal du sørøstover til sommeren? Spennende! Kanskje vi kan treffes over en pils (og hvitvin, rødvin og litt sterkere drikke) på brygga i sommer? Jeg kommer durende utover til byen med båten.

Avsporing, sorry.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 20:53   #52
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir i godt humør av å lese denne tråden.

Vi reiser mye på ferie med min familie, særlig faren min. Det har alltid gått veldig bra. Og nå skjønner jeg at jeg skal være veldig glad for det.

I år skal vi til pers igjen. To uker på Kreta med min far med samboer, hennes bror med kone og tre voksne barn med kjærester, min bror med samboer og tre barn. Vi blir 20 personer på tur. Har gjort det før, og jeg bare gleder meg stort. Men da er det helt fritt for en del egentid for alle og enhver, og ganske god tilgang på barnevakter.

Gammel 23-03-08, 20:54   #53
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua

Å? Skal du sørøstover til sommeren? Spennende! Kanskje vi kan treffes over en pils (og hvitvin, rødvin og litt sterkere drikke) på brygga i sommer? Jeg kommer durende utover til byen med båten.

Avsporing, sorry.

Siste del av avsporingen.. Sorry

Jaaaaaaa!!!!!

Vi blir ikke så lenge da, men noe burde man jo få til!!

Gammel 23-03-08, 21:50   #54
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Gubben driver og gjør klar hagla her

Det ligg ein friar uti garde, mor lilla - stein dau!

Gammel 23-03-08, 21:54   #55
tiril
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Det ligg ein friar uti garde, mor lilla - stein dau!

Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 23:04   #56
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde en skrekktur til Danmark i fjor sommer. Ikke sosialt, altså. Det var med mine to beste venninner med familie, og de er storartete. Men ellers gikk det meste galt, fra da ferga tok fyr og vi fikk en omvei på halvtannet døgn og hundre mil eller så før vi kom frem. Og regn og blest. Og Legoland den dagen det var besøksrekord. Og storstorm på vei hjem igjen. Og motorhavari på ferja den veien også. Og bauport som ikke ville åpne seg. Vi hadde i grunnen behøvd ferie etterpå.

Gammel 23-03-08, 23:07   #57
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal på to ukers ferie med venner til sommeren. Vi har aldri vært på ferie sammen med dem før, men jeg regner med vi klarer å håndtere det, om det skulle oppstå noen små interessekonflikter underveis. Regner med at ingen av oss forventer at vi trenger å gjøre absolutt alt sammen hele tiden.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 23:12   #58
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Jeg har vært en uke i Danmark sammen med søsteren min og hennes da nye type (nå ektemann.) Uken gikk fint og vi koste oss masse. Svogeren min viste seg å være en idiot, noe som er trist for min søster som faktisk endte opp med å giftte seg med løken.

Ja, det var jo i grunnen verst for henne, da. Huff.

Gammel 23-03-08, 23:13   #59
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg leser om gjerriknarker på tur så fikk jeg en liten flashback her. Var på sydentur med ei venninne som jeg delte rom med, og 3 gutter som delte et annet rom. Alle bortsett fra henne var med på den at det var naturlig å by hver sin runde ute istedenfor å gå en og en etter drikke. Samme gjaldt taxiturer. Det var ingen som holdt regnskap, men vi tok det litt på tur. Bortsett fra hun venninnen min. Hun skrøt av på flyet hjem hvor lite penger hun hadde brukt på turen i lommepenger. Det var jo ikke så rart i når hun bare tok i mot og aldri bød noen andre. Noen ganger når vi tok taxi sammen hjem så fortet jeg meg ut sånn at hun ble sittende igjen til slutt og bare måtte betale.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 23:20   #60
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Elisabeth: Og så har du dem som alltid tilbyr seg å ta det på kortet, samler sammen kontanter fra alle de andre (som gjerne har lagt inn noen kroner i tips), legger til det som eventuelt skal til for å få akkurat riktig sum, og tar dermed tipsen selv. Charming...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:17.