|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
![]() Sv: Ønske om Montessoripedagogikk Oslo øst?
Hei, helt enig! Det er et stort område!! Men tanken er den, at man må starte et sted, og blir det stor søkning, så vil det også være behov for å starte flere skoler på sikt. Hovedsaken med plassering i starten, er at det er på denne siden av byen, og at det er lett å komme seg dit kollektivt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Off the map.
|
![]() Sv: Ønske om Montessori-pedagogikk Oslo øst?kom dere noen vei med dette?
![]() |
#3 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ønske om Montessori-pedagogikk Oslo øst?
Anbefaler deg å ta en samtale med skolen før hun begynner. Kanskje de kan tilrettelegge etter hennes nivå?
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Ønske om Montessori-pedagogikk Oslo øst?Hvor det er best skoletilbud for barna mine, vil være det avgjørende for hvor vi bosetter oss etter at jeg er ferdig på skolen. Jobb kan jeg få nært sagt hvor som helst, og det er bedre at jeg har lang vei enn at barna har det. Sist redigert av Left : 24-07-08 kl 10:58. |
![]() |
![]() |
#5 |
Off the map.
|
![]() Sv: Ønske om Montessori-pedagogikk Oslo øst?Vi kommer nok til å ta en snakk med skolen. Har hørt at det er en bra skole også, men det er jo grenser for hva en lærer skal greie dersom det er lagt opp til at alle skal følge mer eller mindre samme løp - særlig med tanke på at det sansynligvis kommer et par elever som nesten ikke kan norsk i det hele tatt.
![]() |
#6 |
Ustabil
|
![]() Sv: Ønske om Montessori-pedagogikk Oslo øst?mkj: Skolen SKAL tilrettelegge for alle barna, uansett nivå. Ved mange skoler (stadig flere) tilrettelegger de blant annet gjennom å undervise i delvis aldersblandede grupper, eller dele ungene inn etter nivå i ulike fag. Dette står i ett eller annet... var det Læringsplakaten, tro? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ønske om Montessori-pedagogikk Oslo øst?Jeg kunne lese, skrive og regne da jeg begynte i første klasse på begynnelsen av 90-tallet, jeg ble "gulleleven" i klassen, hadde aldri feil på diktater eller noe egentlig. Var kjempekjedelig og jeg ergret meg over de som ikke klarte å stave ord skikkelig o.l. var bare kjedelig.
![]() |
|
|