|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lik lønn for likeverdig arbeid, sykepleiere vs. ingeniørerBegynnerlønna mi som avdelingsingeniør med mastergrad var forøvrig på 270 000 for fire år siden. Den har sikkert økt siden da, men at den skal ligge så utrolig mye over den reelle lønna til en sykepleier finner jeg vanskelig å tro. Jeg savner konkrete tall i den artikkelen det var linket til, det hadde vært interessant å se hvor stor forskjellen egentlig er.
|
|
|
#22 |
|
Ustabil
|
Sv: Lik lønn for likeverdig arbeid, sykepleiere vs. ingeniører
Og hvor skal pengene komme i fra, da? Skjønner du ikke at pengene må hentes fra et sted? |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Leser
|
Sv: Lik lønn for likeverdig arbeid, sykepleiere vs. ingeniørerJa, her får jeg alle illusjoner revet av meg. Jeg trodde jeg var blodrød, men det er jeg altså ikke. Jeg også mener at kommunen må forholde seg til det private næringslivet når de setter lønn. Hadde alt vært offentlig hadde det vært en annen sak. Jeg er helt enig i at det å ha personalansvar for 19 stykker vanligvis lønnes høyere, ofte er det jo personalansvar som lønnes, ikke faglig dyktighet.
|
|
|
#24 |
|
Shake it out!
|
Sv: Lik lønn for likeverdig arbeid, sykepleiere vs. ingeniørerAprilsnarr?
|
|
|
#25 |
|
Protonterapeut
|
Det handler om prioriteringer. Kommunene kan, hvis kommunene vil.
|
|
|
#26 |
|
Protonterapeut
|
Jeg vil anta at man vil basere seg på tariffavtalen. Den har jo et helt kapittel om stillingskoder og hvem som rapporterer til hvem/hva etc; og således skiller den jo mellom de som innehar lederstillinger og ansvar i så måte.
|
|
|
#27 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lik lønn for likeverdig arbeid, sykepleiere vs. ingeniørerLurer på om dette vil få konsekvenser for staten? Der ligger så vidt jeg kan se avdelingsingeniører med 3-årig utdannelse i lønnstrinn 32-48, mens avdelingssykepleiere har lønnstrinn 43-58. Det vil vel i så fall si at avdelingsingeniørene skal opp i lønn i staten, mens avdelingssykepleierne skal opp i lønn i kommunene?
|
|
|
#28 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Lik lønn for likeverdig arbeid, sykepleiere vs. ingeniørerDet er ikke sikkert Miromurr. Siden Staten fortsatt opererer med lønnstrinn, og at den skiller på stillingskodene fra starten av.
|
![]() |
|
|