|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Hvordan klarer dere det??Jeg klarer det ikke, rett og slett. Nå som vi så smått begynner med oppussing av nyhuset vurderer jeg å la kaos være kaos en stund her. Og krysse fingrene får at vi ikke får besøk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan klarer dere det??Gode rutiner og enige om at vi ikke trives med rot og bøss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan klarer dere det??Jeg slapper ikke av om det ikke ser ryddig ut. |
![]() |
![]() |
#64 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvordan klarer dere det??Vi klarer det ikke. Enkelt og greit.
![]() |
#66 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
![]() Sv: Hvordan klarer dere det??Klarer det ikke, men vaskehjelp var et skritt i riktig retning. Kan anbefales |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Superaktiv
Hvor: Follo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan klarer dere det??
Slik er det hjemme hos oss også! Ikke noe vanskelig i det hele tatt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvordan klarer dere det??Jeg har vaskedame. Det hjelper en del. Men likevel greier vi å få masse rot og søl, hun er jo her tross alt bare en gang i uka. Men i det minste blir vi tvunget til å rydde til hun skal komme. I tillegg har Gremlis triks fungert her også i det siste, vi har hatt vanvittig mye besøk i høst. Noen langveisfarende nesten hver helg. Da må man bare da.
![]() |
#69 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hvordan klarer dere det??Jeg jobber 100%, mannen jobber 121% og barna går på skole og i barnehage.
![]() |
#70 |
Pauset
|
![]() Sv: Hvordan klarer dere det??I perioder er det så mye å følge opp i forhold til ungene. Aktiviteter som de skal på, foreldremøter, samtaler osv. Da er det helt umulig å holde det rent og pent. Jeg har en fjortenåring som er en rotekopp uten sidestykke. Hun legger fra seg noe over alt. Jeg går etter og roper at hun må komme å ta etter seg.....grrrr...... skulle tro at hun da skjønte at det lønner seg å ta etter seg, men nei da..... Den teksten kisha fikk passer nok godt hos oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
søt
![]() Sv: Hvordan klarer dere det??Her flyter det også ofte. Jeg prøver å få til et godt system, og rydde innimellom. Jeg tåler litt rot og absolutt støv, men jeg blir ikke noe fornøyd når det er rotete. Samtidig er jeg IKKE særlig huslig, så det er en litt vanskelig sirkel. :S
![]() |
#72 |
Ikke fra NM
Hvor: arendal
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan klarer dere det??Jeg har ogsaa mye aa takke Flylady for.
![]() |
#73 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvordan klarer dere det??Vi har det ikke på noen måte strøkent hele tiden. Men vi har det sånn middels, og det er ganske overfladisk rot, så det tar oss sjelden mer enn en halvtime til en time å FÅ det strøkent, dersom behovet skulle melde seg. (Nå skal det sies at min definisjon av "strøkent" garantert er mer møkkete enn det mange andre syns...)
![]() |
#74 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Hvordan klarer dere det??Både mannen min og jeg deler på det og tar det litt etter litt. Nå har jeg lungebetennnelse og skal ikke gjøre en shit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg klarer det faktisk ikke.
![]() |
#76 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Hvordan klarer dere det??Hver gang jeg går ned trappen så tar jeg med det som skal ned, og når jeg går opp igjen så tar jeg med det som skal opp. Jeg er som en fraktebil i mitt eget hjem, men det er blitt en vane og jeg gjør det automatisk.
![]() |
#78 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
Jøss, med tre hunder må jeg støvsuge hver dag og jeg tørker også støv nesten daglig. Det er ei sol som kommer inn i lav høyde for tiden og avslører alt mulig rart. Men å vaske hus, gjør jeg når det trenges.
![]() |
#79 |
Aktiv
![]() |
![]() |
#80 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvordan klarer dere det??En annen ting: Rotesoner eller roterom. Steder man kan legge rot for å ordne opp i det senere: Masse innkjøpte saker og ting som skal i skuffer og skap, julegaver, osv. Og lukke døra etterpå!
![]() |
|
|