Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-08, 00:41   #35
kris
kross

kris sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Bare mot trøndere, oslofolk, og Bergen sentrum.

Hva med Oslofolk som bor i Bergen sentrum - og har aner fra Trøndelag?

Jeg er forøvrig helt enig i at fordommer er noe de fleste av oss har, og at det er helt nødvendig for å skape mening i verden rundt oss. Og at det er kulturforskjeller mellom de ulike landsdelene våre, er vel ikke til å komme fra. Dermed er det vel rimelig å tro at mennesker som har tilhørighet i de forskjellige kulturene bærer preg av det - i større eller mindre grad. Men det er nok andre ting enn landsdelstilhørighet som preger hver enkelt av oss mest.

Forresten må jeg si at jeg som Oslojente har møtt adskillig mer fordommer rundt om i landet enn jeg selv er utstyrt med overfor dem jeg har møtt... Det virker nesten som det er mer "tillatt" å være fordomsfull overfor oss som kommer fra hovedstaden? At vi trenger å jekkes ned litt, eller noe sånt?

(Og bare så det er sagt; jeg er ikke det minste selvhøytidelig, altså!)

Sist redigert av kris : 31-03-08 kl 01:05.
kris er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
eplekjekk, fordommer, hedmarkinger, nordlendinger, oslolosen, rogalendinger, samer, trygge oslo, trøndere

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:05.