Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Spin-off igjen: Krymper bunaden din?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-08, 13:42   #21
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?

Min har krympet. Den har ikke sømrom. Passet fint på 17. mai i fjor, men så ble jeg gravid igjen. Det tar vel fire år til før den vokser i størrelse til å passe meg igjen.

Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 13:44   #22
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den har både krympet og vokst...

Varierer fra år til år...

Gammel 31-03-08, 13:47   #23
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi hadde et litt leit forhold noen år, men har nå funnet tilbake til hverandre.

Gammel 31-03-08, 14:05   #24
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Min krymper og vokser. Nå er det en stund siden den ble brukt, og jeg regner med at det blir en stund til den brukes igjen også.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 14:21   #25
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da er det vel bare å slå fast at bunader heretter skal lages i stretchstoff. Det vil gi den nødvendige fleksibiliteten. Kanskje jeg bør sende en mail til Husfliden?

noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 14:26   #26
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lille Ru var enda mindre da hun ble konfirmert, så det sier seg selv at bunaden ikke passet etter noen år. Nå var, og er fortsatt, bunaden så full av sømmonn, at det ikke var noe problem å få den større.

Man skal ha ekstra stoff der det er mulig i en bunad. Den som ikke legger opp til både øking og minsking når man montere bunad, har bare seg selv å takke.

Gammel 31-03-08, 14:28   #27
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Da er det vel bare å slå fast at bunader heretter skal lages i stretchstoff. Det vil gi den nødvendige fleksibiliteten. Kanskje jeg bør sende en mail til Husfliden?

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 17:48   #28
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Min har også krympet i skapet noen ganger. Nå håper og tror jeg at den er passelig til 17 mai.

Gammel 31-03-08, 19:40   #29
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Jeg krøp til korset og fikk den sydd ut i fjor- tok i litt for mye slik at den ble for stor. Så nå er den hos sydama igjen for å bli sydd inn litt. Krysser fingrene for at jeg ikke tok i for mye en gang til....
Men- krympespøkelset som har gjort masse ugagn i klesskapet mitt skulle jeg gjerne hatt tak i!!

Gammel 31-03-08, 19:45   #30
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Man skal ha ekstra stoff der det er mulig i en bunad. Den som ikke legger opp til både øking og minsking når man montere bunad, har bare seg selv å takke.

Du antar at alle har sydd bunaden sin selv eller vært med på prosessen?

Mine bunader har krympet i skapet, og ingen av dem har sømrom til å gjøre noe med det, så der henger de og fortsetter å krympe.

Gammel 01-04-08, 13:38   #31
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har selvsagt bunaden min også, men nå kan jeg ikke vokse mer, for da må jeg begynne å legge ut stakken, og den har fold på fold på fold og er sydd for hånd. Det er litt av en jobb å fikse. Da får jeg heller konsentrere meg om å minske livvidden bittelitt, slik at jeg har litt å gå på.

Gammel 01-04-08, 13:43   #32
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Den har ikke krympet så mye. Den passet fortsatt i høst og jeg har hatt den siden jeg var konfirmant for maaange år siden.

Gammel 01-04-08, 16:04   #33
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Her krymper den også. Merkeleige greier.

Gammel 01-04-08, 16:08   #34
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den har ikke krympet nevneverdig siden konfirmasjonen, nei. :fornøyd: Og den har massevis av sømrom, siden en noe syrlig og litt romslig sydame mente at jeg ikke kunne regne med å ha en sånn figur om 20 år. :fornøyd igjen:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 16:11   #35
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Ja min krymper stadig vekk. Et år krympa den så mye at jeg måtte sy den ut. Selv etter det så småkrymper den litt. Tror det er noe med ulla jeg....

Gammel 08-04-08, 08:08   #36
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja den har krympet før, men nå tror jeg jammen den har vokst litt. It's alive!

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 13:53   #37
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, men blitt for stor. Sydde om vesten mens jeg hadde ammepupper i 06. Nå skal puppene bort, så jeg venter med å sy den inn.
Mammas har krympet så vi byttelåner heller en stund.

Gammel 09-04-08, 14:30   #38
Left
Passiv

Standard

Jeg har opplevd det samme. Denne krympingen stopper ikke heller, så mistenker at det er smarte møll som er på ferde. De kan antakelig sy også, slik at de gnager litt pent på innsiden, for så å sy inn til passende mengde.
I tillegg er nok luftfuktigheten for bunadskrymp perfekt i klesskapet.

Skjønner ikkeno jeg

Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 14:33   #39
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Den har ikke krympet nevneverdig siden konfirmasjonen, nei. :fornøyd: Og den har massevis av sømrom, siden en noe syrlig og litt romslig sydame mente at jeg ikke kunne regne med å ha en sånn figur om 20 år. :fornøyd igjen:

Du och jag! :dulter:

Jeg bør legge ned min, men ikke ut.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 19:31   #40
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lille Ru var enda mindre da hun ble konfirmert, så det sier seg selv at bunaden ikke passet etter noen år. Nå var, og er fortsatt, bunaden så full av sømmonn, at det ikke var noe problem å få den større.

Min stakkars mor, som selv er på liten str. 38 i samråd med min mormor - enda mindre - tenkte det var en lur idé å "ta i litt" da de lagde bunad til skrantne, tynne, flate 14-år gamle meg. Så de lagde en 40-42 med rikelig sømmonn og jeg svømte i den. Da.
Weeellll. Den har virkelig snikkrympet! Jeg veier nesten 40 kg mer enn da (jeg var veldig tynn (TM), har gått fra B-cup til E-cup, og blitt et par cm høyere uten at det kanskje har så mye å si. Bunaden er det virkelig ikke håp for - sømmonn eller ei! Det er virkelig ikke pent å legge ut livet 20-25cm rundt brystet, eller folde ut skjørtet for å få det til å sitte pent. Kiler i siden blir ikke pent det heller synes jeg - endrer hele fasongen på livet.

Men så var det det med å selge den da (og kjøpe meg ny som noen andre har lagd), sentimental som jeg er

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:48.