|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Passiv
|
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Min har krympet. Den har ikke sømrom. Passet fint på 17. mai i fjor, men så ble jeg gravid igjen. Det tar vel fire år til før den vokser i størrelse til å passe meg igjen. |
![]() |
![]() |
#25 |
This is normal!
|
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Da er det vel bare å slå fast at bunader heretter skal lages i stretchstoff. Det vil gi den nødvendige fleksibiliteten. Kanskje jeg bør sende en mail til Husfliden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Lille Ru var enda mindre da hun ble konfirmert, så det sier seg selv at bunaden ikke passet etter noen år. Nå var, og er fortsatt, bunaden så full av sømmonn, at det ikke var noe problem å få den større.
![]() |
#28 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Min har også krympet i skapet noen ganger. Nå håper og tror jeg at den er passelig til 17 mai.
![]() |
#29 |
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Jeg krøp til korset og fikk den sydd ut i fjor- tok i litt for mye slik at den ble for stor. Så nå er den hos sydama igjen for å bli sydd inn litt. Krysser fingrene for at jeg ikke tok i for mye en gang til....
![]() |
#30 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?
Du antar at alle har sydd bunaden sin selv eller vært med på prosessen?
![]() |
#31 |
Hertuginne
|
Det har selvsagt bunaden min også, men nå kan jeg ikke vokse mer, for da må jeg begynne å legge ut stakken, og den har fold på fold på fold og er sydd for hånd. Det er litt av en jobb å fikse. Da får jeg heller konsentrere meg om å minske livvidden bittelitt, slik at jeg har litt å gå på.
![]() |
#32 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Den har ikke krympet så mye. Den passet fortsatt i høst og jeg har hatt den siden jeg var konfirmant for maaange år siden.
![]() |
#33 |
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Her krymper den også. Merkeleige greier.
![]() |
#34 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Den har ikke krympet nevneverdig siden konfirmasjonen, nei. :fornøyd: Og den har massevis av sømrom, siden en noe syrlig og litt romslig sydame mente at jeg ikke kunne regne med å ha en sånn figur om 20 år. :fornøyd igjen:
![]() |
#35 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Ja min krymper stadig vekk. Et år krympa den så mye at jeg måtte sy den ut. Selv etter det så småkrymper den litt. Tror det er noe med ulla jeg....
![]() |
#36 |
Det ordner seg alltid
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Ja den har krympet før, men nå tror jeg jammen den har vokst litt. It's alive! |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Nei, men blitt for stor. Sydde om vesten mens jeg hadde ammepupper i 06. Nå skal puppene bort, så jeg venter med å sy den inn.
![]() |
#38 |
Passiv
|
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Jeg har opplevd det samme. Denne krympingen stopper ikke heller, så mistenker at det er smarte møll som er på ferde. De kan antakelig sy også, slik at de gnager litt pent på innsiden, for så å sy inn til passende mengde. |
![]() |
![]() |
#39 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() |
#40 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|