|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
seru
|
Passende takk for arveklær?Vi har nettopp fått en stor sekk med arvaklær fra en kollega. Har sortert ut endel, men sitter igjen med masse bra og brukandes. Nå er jeg litt usikker på hva jeg kan gi i gjengjeld og trenger noen tips... Hva bruker dere andre eventuelt å gi/gjøre i gjengjeld for klesarv? Skjønner jo at det kanskje ikke er forventet å få noe tilbake, men i dette tilfelle kunne jeg godt tenkt meg å gjøre det allikevel...
|
|
|
|
#2 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Passende takk for arvaklær?Jeg har tenkt det samme, for et vennepar av oss med to sønner som er noen år eldre enn vår har forsynt oss med vanvittige mengder utrolig flotte barneklær i tre år nå.
|
|
|
|
#3 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Passende takk for arveklær?Jeg har en kollega jeg også har arvet en del flott fra - og har følt det samme.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Passende takk for arveklær?Jeg har gitt bort lassevis med klær til venner og familie. Jeg håper ingen av dem tenker på at de må gjøre gjengjeld. Det er avlagte klær (og utstyr) som ellers ville blitt kastet og det syns jeg er synd når det er fullt brukbart tøy og utstyr. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Passende takk for arveklær?Hva med en flaske vin eller en vårblomst? En liten oppmerksomhet. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Passende takk for arveklær?Jeg synes det er veldig hyggelig å se at klærne vi arver bort blir brukt og satt pris på
|
|
|
#8 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Passende takk for arveklær?
Sånn tenker jeg også, det er mer enn god nok takk når jeg ser naboens 2,5 åring i guttas pentøy, eller lillesøstern hans på 1 år med veslas fine genser
|
|
|
#9 |
|
hmmm
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Passende takk for arveklær?Du kan jo gi noe penger til veldedighet i deres "navn"? Og en flaske vin? Spesielt hvis alternativet hadde vært at klærne havnet hos fretex.
|
|
|
#11 |
|
ctrl+z
|
Sv: Passende takk for arveklær?Vi har arvet masse nydelig tøy fra ei venninne og er utrolig glad for det, men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har tenkt på en fysisk takk..
|
|
|
#12 |
|
Livsnyter
|
Fantastisk ide! |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Passende takk for arveklær?Hvis de har have kunne du kanskje kjøpe en rosebusk eller et frukttre eller noe som blir en litt varig og symbolsk gave?
|
|
|
#14 |
|
Opp og ned
|
Sv: Passende takk for arveklær?Jeg fikk en fin juleoppsats av naboen til jul. De hadde arvet en god del etter frøkna. Det var hyggelig det, men jeg liker egentlig ikke å få noe for det. Jeg gir det til dem istedenfor å kaste det og vil ikke ha noe i gjengjeld. Det er meg da.
|
|
|
#15 |
|
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Sv: Passende takk for arveklær?Jeg har gitt bort masse tøy til fjern og nær, og aldri tenkt over at jeg skulle få noe annet enn takk, og gleden av å se tøyet i bruk.
|
|
|
#16 |
|
Flax
Hvor: Bergen
Sv: Passende takk for arveklær?Jeg tror neppe hun forventer noe, men jeg synes det er kjekt å gi en flaske vin, sjokolade eller blomster om jeg har fått noe som gleder meg, eller noen har gjort meg en tjeneste som jeg ble glad for.
|
|
|
#17 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Passende takk for arveklær?Jeg har arvet klær, det har aldri falt meg inn å gi noe tilbake. Videre har jeg også gitt bort masse, og har aldri tenkt at jeg skulle få noe igjen. Alt i alt har jeg bare vært glad for å kunne gi det videre. Jeg synes altså det er unødvendig å gjøre gjengjeld, men om du mot formodning absolutt vil, ville jeg begrenset det til noe ytterst enkelt. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Vaklende
|
Sv: Passende takk for arveklær?Jeg har både fått og gitt bort masse. Det som gjør meg glad når jeg får noe er å se at det blir brukt. Jeg vil ihvertfall ikke at mottaker skal føle noen takknemlighetsgjeld. Et bilde eller to med barna som bruker arvegodset hadde imidlertid vært veldig hyggelig. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Come what may...
|
Sv: Passende takk for arveklær?Jeg har gitt bort en god del arveklær og utstyr. Masse gode merkeklær og utstyr. Har aldri fått noe tilbake. Aldri forventet det heller. Dog sender vi det til Romania eller gir det bort til folk som virkelig trenger det.
|
|
|
#20 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Passende takk for arveklær?Jeg har fått veldig mye av to forskjellige. Til hun ene har jeg gitt et par sett klær, og sagt "hehe, jeg får det vel tilbake om et år eller to" eller noe. |
|
|
|
![]() |
|
|