Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye gir man i gave (konfirmasjon) til nevø eller niese?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-08, 11:05   #21
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye gir man i gave (konfirmasjon) til nevø eller niese?

Vi har bare dåper rundt oss, så vi vet ikke helt med konfirmasjon.

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Syntes nesten det er litt frekt jeg. Å ønske seg kun kjempedyre ting mener jeg.. Blir litt som at man faktisk forventer å få mye. Syntes ikke det er så morsomt å gi jeg da.

Jeg synes det er helt greit å ønske seg dyre ting når man ønsker seg det jeg. Når vi ønsker oss dyre ting til poden, så er det jo for at folk kan spleise på det dersom de skulle ha lyst til å kjøpe det. Om de synes det er frekt, så sier vel det mest om tankegangen deres? Vi passer alltid på å ha både dyre og billigere ønsker. Man kan vel ikke la være å ønske seg det man ønsker seg, for så å høre etterpå: Jammen, hvorfor sa du ikke det da? Da kunne vi jo spleiset!

Gammel 04-04-08, 11:11   #22
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Jeg spurte nevøen min da han skulle konfirmeres hva som var vanlig, og da sa han 1000 kr. :kanskje litt dumt å spørre den som skulle ha gaven når jeg tenker på det:

Gammel 04-04-08, 12:47   #23
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Vi har bare dåper rundt oss, så vi vet ikke helt med konfirmasjon.

Jeg synes det er helt greit å ønske seg dyre ting når man ønsker seg det jeg. Når vi ønsker oss dyre ting til poden, så er det jo for at folk kan spleise på det dersom de skulle ha lyst til å kjøpe det. Om de synes det er frekt, så sier vel det mest om tankegangen deres?

Hmm. Ja det er noe i det, men jeg tror det er noe med måten vi får presentert disse ønskene. Vi har ingen å spleise med til disse barna, og moren vet dette.

Jeg blir så barnslig jeg da , at det går en liten fanden i meg som vil gi noe helt annet. Men stakkars barna, det er jo ikke deres feil heller.

Vi har fått presentert to ønsker og de koster begge over 2000 kroner så langt jeg kan se. Æsj. Kjenner jeg blir enda mer irritert.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 13:31   #24
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

.

Vi har fått presentert to ønsker og de koster begge over 2000 kroner så langt jeg kan se. Æsj. Kjenner jeg blir enda mer irritert.

Da hadde jeg spurt konfirmanten hadde noen andre ønsker siden dere ikke har tenkt å gi så mye.

Gammel 04-04-08, 13:37   #25
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Da hadde jeg spurt konfirmanten hadde noen andre ønsker siden dere ikke har tenkt å gi så mye.

Ja virkelig.

Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 13:51   #26
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke over 500.
Jeg tror ingen andre enn barna mine og aller, aller nærmeste familie noen gang har fått noe som koster over 500 kroner fra meg/oss.

:kjip og litt i sjokk over hvor vanlig det er å gi masse penger:

Gammel 04-04-08, 13:52   #27
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Vi gir 1000 til vår niese som står i mai.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 13:53   #28
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:eventuelt litt dårligere økonomisk stilt enn alle andre:

Gammel 04-04-08, 13:54   #29
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Jeg gir 750 til tantebarn som jeg ikke er fadder til.

Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 13:58   #30
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skal i konfrmasjone til min nieses sønn i slutten av mai.
(hun er 3 år yngre en meg, mine sønner og hennes sønn ses på som fetterer)
I tillegg bar jeg han til dåpen, men er litt usikker på hvor mye jeg skal gi når det gjelder penger eller om jeg skal gi han en gave.

Vi får ikke lov til å komme i selve konfimasjonen da, og festen blir delt i to. En dag med morens slektninger og en dag med mannens slektninger.
Kjenner at jeg synes det er utrolig teit at foreldrene ikke kan sammarbeide på en slik dag, men vet også at "feilen" til dels ligger hos farens nye kone, hun vil ikke sammarbeide.

Gammel 04-04-08, 14:03   #31
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes 1000 er mye. 500 høres bra ut.

Gammel 04-04-08, 14:05   #32
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Skikkelig trist når det er sånn. Det ødelegger jo en del for konfirmantens store dag. Håper konfirmanten syns det er ei grei løsning da, for det er jo ikke kjekt med gnisninger mellom gjestene en sånn dag heller.

Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 14:08   #33
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Min yngste nevø ble konfirmert for 3 år siden. Da fikk han det det ville kostet meg å reise til Tønsberg. 3000 kroner. Tror min andre nevø og mine nieser fikk vesentlig mindre.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 14:22   #34
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Vår niese konfirmeres ikke før om 4 år, heldigvis. Tenker i dag at hun nok får 1000 kr. Broren min konfirmeres om fire uker. Han får også 1000 kr, har ikke råd til mer, selv om han gjerne skulle fått mer

Gammel 04-04-08, 14:22   #35
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg planlegger å gi 500 kr til nevøen min som konfirmeres om en mnd. Jeg har ikke økonomi til mer og det er ingen det er naturlig å spleise med, så jeg gir nok penger.

Gammel 04-04-08, 14:35   #36
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har gitt kr 500,-.

Gammel 04-04-08, 14:38   #37
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heller et par skikelige ting enn masse ræl. Men hvis man ikke har noen å spleise med må¨det jo finnes noen alternative løsninger.

Gammel 04-04-08, 14:50   #38
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Heller et par skikelige ting enn masse ræl. Men hvis man ikke har noen å spleise med må¨det jo finnes noen alternative løsninger.

Men man kan vel gi penger selv om det ikke står spesifisert på ønskelisten, så får konfirmanten spare selv til de dyrere tingene? :ser ikke helt problemet:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 15:11   #39
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men man kan vel gi penger selv om det ikke står spesifisert på ønskelisten, så får konfirmanten spare selv til de dyrere tingene? :ser ikke helt problemet:

Jupp. Det blir penger. Vi gir 750,- tror jeg.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 15:17   #40
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi gir 1000 kr.
Da fadderbarnet (og nevøen min) ble konfirmert fikk han 1000 kr, et scrappealbum med bilder og vers fra fødsel til konfirmasjon og et gullkors. Han fikk altså mer enn de andre i og med at jeg var fadder på han.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.