|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Live and let live
|
Sv: Hvor mye gir man i gave (konfirmasjon) til nevø eller niese?Vi har bare dåper rundt oss, så vi vet ikke helt med konfirmasjon.
Jeg synes det er helt greit å ønske seg dyre ting når man ønsker seg det jeg. Når vi ønsker oss dyre ting til poden, så er det jo for at folk kan spleise på det dersom de skulle ha lyst til å kjøpe det. Om de synes det er frekt, så sier vel det mest om tankegangen deres? Vi passer alltid på å ha både dyre og billigere ønsker. Man kan vel ikke la være å ønske seg det man ønsker seg, for så å høre etterpå: Jammen, hvorfor sa du ikke det da? Da kunne vi jo spleiset!
|
|
|
#22 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Hvor mye gir man i gave (konfirmasjon) til nevø eller niese?Hm. Jeg spurte nevøen min da han skulle konfirmeres hva som var vanlig, og da sa han 1000 kr. :kanskje litt dumt å spørre den som skulle ha gaven når jeg tenker på det:
|
|
|
#23 |
|
godt brukt
|
Sv: Hvor mye gir man i gave (konfirmasjon) til nevø eller niese?
Hmm. Ja det er noe i det, men jeg tror det er noe med måten vi får presentert disse ønskene. Vi har ingen å spleise med til disse barna, og moren vet dette. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
ekstremt trøtt
|
Da hadde jeg spurt konfirmanten hadde noen andre ønsker siden dere ikke har tenkt å gi så mye.
|
|
|
#26 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hvor mye gir man i gave (konfirmasjon) til nevø eller niese?Ikke over 500.
|
|
|
#27 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye gir man i gave (konfirmasjon) til nevø eller niese?Vi gir 1000 til vår niese som står i mai. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye gir man i gave (konfirmasjon) til nevø eller niese?Jeg gir 750 til tantebarn som jeg ikke er fadder til. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Hvor mye gir man i gave (konfirmasjon) til nevø eller niese?Jeg skal i konfrmasjone til min nieses sønn i slutten av mai.
|
|
|
#32 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye gir man i gave (konfirmasjon) til nevø eller niese?Skikkelig trist når det er sånn. Det ødelegger jo en del for konfirmantens store dag. Håper konfirmanten syns det er ei grei løsning da, for det er jo ikke kjekt med gnisninger mellom gjestene en sånn dag heller. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Hvor mye gir man i gave (konfirmasjon) til nevø eller niese?Min yngste nevø ble konfirmert for 3 år siden. Da fikk han det det ville kostet meg å reise til Tønsberg. 3000 kroner. Tror min andre nevø og mine nieser fikk vesentlig mindre. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
*elsker ENGA*
|
Sv: Hvor mye gir man i gave (konfirmasjon) til nevø eller niese?Vår niese konfirmeres ikke før om 4 år, heldigvis. Tenker i dag at hun nok får 1000 kr. Broren min konfirmeres om fire uker. Han får også 1000 kr, har ikke råd til mer, selv om han gjerne skulle fått mer
|
|
|
|
#35 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Hvor mye gir man i gave (konfirmasjon) til nevø eller niese?Jeg planlegger å gi 500 kr til nevøen min som konfirmeres om en mnd. Jeg har ikke økonomi til mer og det er ingen det er naturlig å spleise med, så jeg gir nok penger.
|
|
|
#36 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye gir man i gave (konfirmasjon) til nevø eller niese?Vi har gitt kr 500,-.
|
|
|
#37 |
|
Epikur
|
Sv: Hvor mye gir man i gave (konfirmasjon) til nevø eller niese?Heller et par skikelige ting enn masse ræl. Men hvis man ikke har noen å spleise med må¨det jo finnes noen alternative løsninger.
|
|
|
#38 |
|
Textrovert
|
|
|
|
#39 |
|
godt brukt
|
Jupp. Det blir penger. Vi gir 750,- tror jeg. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hvor mye gir man i gave (konfirmasjon) til nevø eller niese?Vi gir 1000 kr. |
|
|
|
![]() |
|
|