Sv: Hva gjør man når man er invitert bort til jul
Problemstillingen min er vel det at jeg ELSKER ribbe og liker ikke torsk, kalkun eller pinnekjøtt. Selv om man er voksen så har man vel lov til å sutre litt over at tradisjonen men er glad i får en rå og midlertidig stopp?! Hadde nok sutret like mye om jeg ikke ville få med meg tre nøtter til askepott også.
Jeg er jo ikke så flink til dette med matlaging og det er gubben her i huset som pleier å lage ribbe. I år er han nok ikke i stand til det, så om jeg ikke serveres det eller får tak i det ferdig stekt på Meny, så blir det ikke ribbe med god sprø og deilig svor på meg. Får nok ta meg en tur til meny og høre om de planegger å selge det i år. Eller kanskje jeg skal kjøpe inn et par-tre stykker og håper på at jeg klarer å steke ihvertfall én av de riktig?!?
Når det gjelder samholdet så har jeg nok nok med å konsentere meg om å ikke komme i noen som helst diskusjon med svigermor. Hadde henne og de samme gjestene her på julaften for to år siden og da klarte hun å ødelegge kvelden for stort sett samtlige med sine angrep på de minste ting de sa eller gjorde. Hun unnskyldte seg med at hun var premestruell, så vi får håpe syklusen er mer julaftenvennlig i år.