Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vokser påskeliljer opp igjen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-08, 09:31   #1
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vokser påskeliljer opp igjen?

Vi kjøpte slike mini-påskeliljer på løk (i potte) til påske. De visnet jo ganske fort ... Og det jeg lurer på er vel egentlig; hva gjør jeg med potten og løkene nå? Planter dem i hagen til neste år? Venter på ny blomstring om en måned igjen? Kaster dem for de er oppbrukt?

Gammel 06-04-08, 09:33   #2
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vokser påskeliljer opp igjen?

Jeg ville plantet dem ute når telen var borte. Blomsterløk trenger visst også en del næring, så kanskje ville det være lurt å gjødsle de litt etter utplanting. For tulipaner er det i alle fall viktig.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 10:16   #3
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg planter dem i hagen, de kommer igjen til neste år.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 10:41   #4
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg planter dem også ut. De kommer igjen året etter.

Gammel 06-04-08, 11:08   #5
Virra
Superaktiv

Virra sin avatar

Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Plant dem ut - de kommer opp igjen neste år. Jeg har en hel haug av disse i hagen

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 11:18   #6
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Planter de ut og de kommer opp så fint igjen til neste vår.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 12:10   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere som planter dem ut: Stapper dere dem bare ned i jorda der dere vil at de skal komme opp? Men da vil jo jorda bli stående "tom" der hele sommeren? Eller kan man plante vanlige sommerblomster oppå der igjen?
Hva med stauder? Jeg synes det er vanskelig å vite akkurat hvor store staudene blir og når de begynner å bre seg. For eksempel har jeg plantet mange løker som kommer opp nå, men jeg har også noen stauder som allerde har begynt å vokse noe sykt, så de dekker jo snart over løkene. :hage-novise:

Bill.mrk. Liten hage

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 13:16   #8
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om jeg ikke planter dem ut, så kan jeg ha dem i boden i potte og hente dem frem igjen og vanne dem til sommeren slik jeg gjør med stauder?

Gammel 06-04-08, 13:32   #9
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

De kommer opp til neste år i påsken

Gammel 06-04-08, 13:43   #10
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg plantet ut i fjor etter blomstring, mengder, og nå kommer de opp langs oppkjørselen

Gammel 06-04-08, 14:45   #11
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Dere som planter dem ut: Stapper dere dem bare ned i jorda der dere vil at de skal komme opp? Men da vil jo jorda bli stående "tom" der hele sommeren? Eller kan man plante vanlige sommerblomster oppå der igjen?
Hva med stauder? Jeg synes det er vanskelig å vite akkurat hvor store staudene blir og når de begynner å bre seg. For eksempel har jeg plantet mange løker som kommer opp nå, men jeg har også noen stauder som allerde har begynt å vokse noe sykt, så de dekker jo snart over løkene. :hage-novise:

Bill.mrk. Liten hage

Jeg planter dem i et bed der jeg har en diger busk, som når den får blader dekker all jorden. Der har jeg andre løkblomster også.

Man kan ikke plante stauder oppå, men ved siden av. Så vokser de seg store og dekker jorden i løpet av sommeren.

Når jeg planter løk, er det som regel høst, og da ser jeg jo hvor store staudene er. For å finne riktig sted for disse påskeliljene, må jeg huske hvor det var plass.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 20:14   #12
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Tenkte jeg skulle plante mine ut om en stund.
Veldig koselige da, bare synd de varer så kort.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 00:32   #13
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Veldig koselige da, bare synd de varer så kort.

Jah, de varte jo kortere enn tulipanene på stuebordet.

Gammel 07-04-08, 01:02   #14
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

2 dager holdt de her. Bra det ikke bare var meg!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
påskeliljer

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:37.