Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg har en haug med bunadsdukker fra min pure barndom...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-08, 12:17   #1
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en haug med bunadsdukker fra min pure barndom...

Hva gjør jeg med dem? ER de materiale for søpla, eller er det noen som fortsatt samler på slikt?

Noen som vet hvor jeg isåfall kan donere bort disse?

(Tviler på at mine to sønner noen gang blir genuint interessert i bunadsdukker, liksom)

Gammel 07-04-08, 12:21   #2
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har en haug med bunadsdukker fra min pure barndom...

Legg dem ut på Finn.
Utrolig hva folk samler på.

Sist redigert av Luftslottet : 07-04-08 kl 12:26.
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 12:22   #3
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Trur nok dei har ganske høg verdi. Ikkje lett å få tak i no til dags.
Har sjølv 3 dukker, ei jente og to gutter. Dei tar eg godt vare på.

Gammel 07-04-08, 12:26   #4
TBM
Passiv

Standard

Oj, samlet du på bunadsdukker?

:fryserlittpåryggenavoverraskelse:

Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 12:45   #5
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Bunadsdukker?? SÅnne i sylinderformet plastboks? Nå fikk jeg skikkelig flashback, hadde jo mange sånne da jeg var liten, men har ikke sett dem på år og dag!

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 13:12   #6
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Bunadsdukker?? SÅnne i sylinderformet plastboks? Nå fikk jeg skikkelig flashback, hadde jo mange sånne da jeg var liten, men har ikke sett dem på år og dag!

Jeg har en hel haug av dem jeg også. Kanskje det var en idé å legge dem på Finn. Eller burde jeg beholde dem? Faren min hadde med seg en hjem hver gang han hadde vært i utlandet et sted når jeg var liten.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 13:21   #7
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg fikk dem når noen av min fars tanter hadde vært på utenlandstur..

Gammel 07-04-08, 13:23   #8
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Er nok ikkje slike eg tenker på.
Dei eg har er ganske så store og håndsydd her i Norge, liten identisk versjon av stor bunad.

Gammel 07-04-08, 13:30   #9
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Dei eg har er ganske så store og håndsydd her i Norge, liten identisk versjon av stor bunad.

Ikke det plastikkfjattet med pålimte forklær vi snakker om altså. Hvis du ikke vil ha dem så burde du jo prøve å selge dem. Aner ikke hva sånn er verdt.

Gammel 07-04-08, 13:32   #10
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Jeg har en hel haug av dem jeg også. Kanskje det var en idé å legge dem på Finn. Eller burde jeg beholde dem? Faren min hadde med seg en hjem hver gang han hadde vært i utlandet et sted når jeg var liten.

Jeg og. Pappa også.

Gammel 07-04-08, 13:32   #11
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en sånn, liknende i allfall, samedukke.

Gammel 07-04-08, 13:33   #12
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lurer på om ikke jeg også har noen slike som står og samler støv i kjelleren et sted.

Gammel 07-04-08, 13:37   #13
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Ikke det plastikkfjattet med pålimte forklær vi snakker om altså. Hvis du ikke vil ha dem så burde du jo prøve å selge dem. Aner ikke hva sånn er verdt.

Nei tenkte ikkje det heller , men sidan mange har haugevis så tenkte eg ikkje det var slike som eg har. Dei er 55 cm høge med søljer, knapper og alt som hører med ein bunad.

Gammel 07-04-08, 14:00   #14
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Standard

Nei tenkte ikkje det heller , men sidan mange har haugevis så tenkte eg ikkje det var slike som eg har. Dei er 55 cm høge med søljer, knapper og alt som hører med ein bunad.

Å... sånn var ikke mine..

Gammel 07-04-08, 15:11   #15
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har forskjellige - norske bunader - noen med pålimt pynt, noen veldig forseggjorte, noen flamencodamer, indianerdame (fra Mexico - som forøvrig er starten på det hele), samedukke, bulgariadukke etc - kjøpt etter reiser og sånn. Vet ikke hvor mange det er, 30 - 40 stykker kanskje. Finn? Jeg vet ikke jeg. Ta bilde av alle sammen, liksom?

Gammel 07-04-08, 15:14   #16
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, sånne har jeg også masse av...... De ligger hos mamma og samler støv.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 15:18   #17
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Å, sånne har jeg også masse av...... De ligger hos mamma og samler støv.

Jeg, det er der de har ligget i..tja..20 år, men nå har mor hatt ferie og blitt bitt av ryddebasillen - så det ser ut til at alt skal bort, gitt!

(selv synes jeg bunadsdukkene er litt...skumle)

Gammel 07-04-08, 15:30   #18
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Standard

Tenker en dukkesamler blir glad hvis vi her inne legger ut alle våre på Finn samtidig.

Gammel 07-04-08, 21:42   #19
kris
kross

kris sin avatar

Hvor: Bergen
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har trodd jeg var ganske alene i verden om å ha mengder av fine folkedraktdukker liggende og samle støv, jeg - og så er vi en hel gjeng her! Jeg fikk også en sånn dukke hver gang faren min hadde vært på utenlandstur, og det ble ganske mange etter hvert. Mange av dem er skikkelig forseggjorte og fine også, med lag på lag med håndbroderte underskjørt og greier. *mimremodus*

Felles utlegging på Finn var en god idé. Eller, vent litt - kanskje ikke? Vil det gi heftig inflasjon og føre til et krakk i markedet?

kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 21:50   #20
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fikk en bunadsdukke fra min kjære far etter at han var på en utenlandstur i fjor.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:51.