Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Nei, analfabeter vil vi ikke ha

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-08, 12:02   #21
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nei, analfabeter vil vi ikke ha

jeg også men dukker aldeles ikke.

Jeg har en foreleser i bærekraftig utvikling som er ihuga Frp'er. Han er for det meste flink til å ikke blande sin politiske overbevisning og fag, men av og til går det litt skeis og det skinner gjennom. Da må jeg litt.

Gammel 07-04-08, 12:02   #22
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

De er egoistiske og en smule dumme?:kaster brannfakkelen og dukker:

Eg kan godt kaste brannfakkelen saman med deg utan å dukke. Eg meiner heilt seriøst at folk flest må vere dumme for å tru at dei vil få det bra med FrP-styre.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 12:02   #23
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Men hva om den kinesiske adopterte i tillegg har dysleksi?

Da er det straks utvisning, tenker jeg. Spesielt om denne har dyskalkuli i tillegg.

Gammel 07-04-08, 12:02   #24
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Men hva om den kinesiske adopterte i tillegg har dysleksi?

Eksporter! Eksporter!

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 12:03   #25
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

Har ikke Danmark et lignende tilknytingskrav? Jeg leste noe for en god stund siden at dette kravet bl.a. gikk ut over adopterte og dansker som har studert i utlandet og funnet seg en partner der.

Det er vel slik at om du er dansk statsborger og har bodd en viss periode i utlandet, vil du ikke nødvendigvis få ta med deg partner funnet der tilbake til Danmark.

Gammel 07-04-08, 12:05   #26
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hvorfor det? Når du har en som ser ut som en kineser samt en som ER kineser både i utseende og som person, så er vel summen større i Kinas favør.

Du sier noe der.. Jeg tenkte mer at den adopterte hadde bodd lengre i Norge enn i Kina og at h*n har bodd lengre i Norge enn kjæresten i Kina.. Sånn sett i forhold til eksemplet der en pakistaner hadde bodd 10 år i Norge og kona 20 år i pakistan så ble pakistan landet for dem. Men nå ble jeg sannelig i tvil...

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 12:09   #27
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

For meg høres dette typisk ut. Man vil bare hjelpe de som allerede klarer seg greit. De svakeste driter vi i.

Ble plutselig veldig glad for at jeg har funnet meg en EØS-borger. Ellers hadde vi ikke fått bo her pga. manglende tilknytning. Eller hadde det kanskje gått bra fordi han kan lese?

Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 12:11   #28
Left
Passiv

Standard

Nei, det vil vi ikke ha.
Som man reder ligger man. Så de kan bare sitte der i lorten sin, og gnage på hvert sitt riskorn. Greit at de er så tynne, så er de ikke så lette å treffe når de blir skutt på.
Nei, få hit de med Armanidress og stresskoffert. De trenger det jo virkelig.

Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 12:50   #29
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Nå er det jo forskjellig hvor raskt folk lærer å lese. Jeg syns vi kan ta imot dem som lærer seg norsk (skriftlig, muntlig og minst 3 dialekter) på under ett år. De som ikke klarer det sender vi tilbake. Selvsagt skal de klare det på egenhånd i interneringsleirer.

Gammel 07-04-08, 13:00   #30
Nebbia
Passiv

Standard

Jeg lurer på hva FrP ønsker å gjøre med etnisk norske analfabeter. Innse at dette er håpløse tilfeller som aldri vil klare å integrere seg i samfunnet, og gi dem livslangt medlemsskap i FrP?

Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 13:06   #31
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg lurer på om det tilknytningskravet gjelder adopterte også. Vil en person som er adoptert fra Kina og som er på ferie i Kina, treffer en kineser, forelsker seg og vil ha h*n med hjem, heller måtte flytte til Kina fordi tilknytningen under ett blir størst den veien?

Eller når en FrP-velger med ølvom finner en snerten liten snelle i Thailand som han vil hente hit og banke litt på, før han slipper henne videre halvdød på Krisesenteret... Skal vi heller flytte problemet til Thailand da, og la de bo der? Siden han har bodd der nede hver sommer de siste 10-15 årene?

Gammel 07-04-08, 13:06   #32
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Jeg lurer på hva FrP ønsker å gjøre med etnisk norske analfabeter. Innse at dette er håpløse tilfeller som aldri vil klare å integrere seg i samfunnet, og gi dem livslangt medlemsskap i FrP?

Svalbard, Jan Mayen eller Dronning Mauds land.

Gammel 07-04-08, 13:06   #33
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Evt. kan de sendes til Finnmark for der er det bare samer og andre latsabber.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 13:07   #34
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Evt. kan de sendes til Finnmark for der er det bare samer og andre latsabber.

Stemmer det ja. Det var jo nok eit glansnummer frå FrP.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 13:07   #35
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er vel slik at om du er dansk statsborger og har bodd en viss periode i utlandet, vil du ikke nødvendigvis få ta med deg partner funnet der tilbake til Danmark.

Ja, og er du under 24 år får du ikke gjenforening i det hele tatt, uansett hvor og hvordan man har møttes, eller hvor man kommer fra, så lenge en av partene ikke er dansk borger.

Gammel 07-04-08, 13:17   #36
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Ja, det er grusomt om en danske skulle finne på å gifte seg med en nordmann.

Gammel 07-04-08, 13:18   #37
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Standard

Rettelse, det er vel kun når det er utenfor Schengen, vil jeg tro.

Gammel 07-04-08, 13:24   #38
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Ja, og er du under 24 år får du ikke gjenforening i det hele tatt, uansett hvor og hvordan man har møttes, eller hvor man kommer fra, så lenge en av partene ikke er dansk borger.

Og dette rammet en politikers (husker ikke hvem) sønn og. Muahahaha!

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 13:33   #39
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har sluttet å la meg sjokkere over Frp sin utlendingspolitikk. Det som sjokkerer meg er alle som stemmer på partiet! Man kan kanskje være enig om enkeltsaker, men så lenge partiet har såpass skremmende holdninger til innvandring kan det knapt forsvares at man kaster bort sin stemme på Frp! Har en kamerat som er medlem, og en eks-sjef som er ordfører for partiet, og jeg kjenner jeg har problemer med å forholde meg til dem.

Forresten: Glem ikke at det ikke er nok med tre dialekter, man må også lære seg nynorsk skriftlig og muntlig!

Gammel 07-04-08, 13:36   #40
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er jo ikke så vanskelig å skjønne at restriksjonene vil gjelde en spesiell etnisk og religiøs gruppe. Men hva om det kommer en pakistansk-amerikansk muslim til Norge. Er det plutselig greit da siden h*n kommer fra USA (jf. svar fra FrP om hvilke land det var ok å komme fra.)?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:29.