Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kommer trærne til å bli hogd nå mon tro?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-08, 22:32   #1
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommer trærne til å bli hogd nå mon tro?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Nesten det samme er ikke det samme . Jeg skal spørre naboen vår om å fjerne noen trær som skygger veldig for lyset i stua vår, og da skal jeg tilby meg å stille med noen som fjerner det. Ettersom han ikke ser ut til å ha noe ønske om å fjerne de selv (ettersom de står der fortsatt mener jeg), så regner jeg med at han ikke vil være så ivrig på å gjøre jobben. Det er flere menn i nabolaget som mer enn gjerne tar jobben mot å få bedre havutsikt.

Nærmeste naboen vår har hatt ei diger furu i hagen sin hvor alt av barnåler og kongler havner i hagen vår. Den har aldri skygget for sola, men den har irritert oss ganske mye i løpet av over 10 år nå. Dette er en veldig grei nabo, så han har sagt de siste par årene at det er bare å ta furua (og vi har ikke spurt engang), men han kom ikke til å gjøre det selv både fordi han ikke orket eller hadde redskap til det. Det var stort tre så det har liksom aldri blitt til at vi har gjort det, men for noen uker siden så kom de to andre naboene våre frem med motorsaga og tok den ned. Tenker naboen ble overrasket når de kom hjem fra Spania.

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Vi går via loven og den veien. Så får vi satse på at det ikke vil ta så lang tid.
Det er hærverk å drive å ta andre sine trær uten tillatelse. Så frekk trodde jeg ikke folk var engang.

Akurrat disse trærene så tror jeg det kommer til å bli fjernet. Dem er for gammel og står alt for nærme og kan ødellege eindomen vårt om dem faller.

Håper dere får fikset det raskt på en grei måte. Sånne teite kraglete naboer er kjedelig å ha. Vil han ikke la dere fjerne dem og dere gjør det og tar vekk røttene og fyller på litt jord? Må da være verdt sola på tomta det?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 22:41   #2
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kommer trærne til å bli hogd nå mon tro?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Håper dere får fikset det raskt på en grei måte. Sånne teite kraglete naboer er kjedelig å ha. Vil han ikke la dere fjerne dem og dere gjør det og tar vekk røttene og fyller på litt jord? Må da være verdt sola på tomta det?

Planen var å fikse det fint opp der da. Vi gravde og lagte støttemur og hadde alt klar ifjor for å ordne det fint der. Vi tok vekk noe jord også, slik at det ble lettere. Planen var at han skulle ta trærne i samme slengen.

Vi har hele tiden sagt vi skal hjelpe han, bare han går med på å ta dem ned. Han har jo sagt at han skal ta dem ned også da. Men han klarer ikke å bestemme seg.

Uannset så skal dem nok ned. Det føles bare godt å bli kvitt dem snart. Og hjelpe han det skal vi gjøre, men ikek pokker at vi utvider hagen hans. Men fjerne røtter og slikt det er minste problemet. Om han vil ta imot hjelpen da.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:46.