Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Shamus barnetøy

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-08, 21:55   #181
Tora
Aktiv

Medlem siden: Nov 2006
Tora er litt kul
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Hvordan kunne jeg ikke likt den, den er ennå finere enn jeg hadde forestilt meg. Har nå overført penger så da gleder jeg meg til å se i postkassen hver dag.

Klem og takk.

Tora er ikke aktiv  
Gammel 06-04-08, 21:59   #182
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Jeg er veldig interessert i Pippibuksa hvis den fortsatt er til salgs.

Gammel 06-04-08, 22:04   #183
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tora, her.

Hvordan kunne jeg ikke likt den, den er ennå finere enn jeg hadde forestilt meg. Har nå overført penger så da gleder jeg meg til å se i postkassen hver dag.

Klem og takk.

Du har den nok tirsdag eller senest onsdag vil jeg tro
blir veldig glad for actionbilder i retur!

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 06-04-08, 22:05   #184
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Jeg er veldig interessert i Pippibuksa hvis den fortsatt er til salgs.

Den er nok desverre solgt...

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 06-04-08, 22:12   #185
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Kan jeg stå på venteliste hvis du får tak i mer stoff - tror snuppa ville gått i spinn over å ha en bukse med heltinnen sin på!

Gammel 06-04-08, 22:19   #186
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Kan jeg stå på venteliste hvis du får tak i mer stoff - tror snuppa ville gått i spinn over å ha en bukse med heltinnen sin på!

Det kan du.
Send meg en PM, så skal jeg sette deg opp.
Venter mer stoff over helga

Skal sy en i veld, men den er bortlovet.

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 07-04-08, 21:06   #187
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Denne er sydd på bestilling til en jente på 2 år.
Hun er veldig glad i Pippi, så jeg håper den blir populær.
Størrelse 86-104

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 07-04-08, 21:17   #188
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åååå! Den siste Pippi-buksa er jo bare dødssøt. Hyl ut når du vil selge noe da - jeg står klar med VISA-kortet.

Gammel 07-04-08, 23:14   #189
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Sjekk HER da..

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 09-04-08, 10:38   #190
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

"Sommersol"

Skikkelig gul kjole! Det liker jeg!

Jo mer farge, jo mer gøy!

Stoffet er vintage fra min pure barndom. Sengetøy, utrolig mykt og deilig!
Denne kjolen passer veldig godt til orange mudd-bukser og orange eller gul genser.
Til sommeren er den jo deilig med bare en liten bleie under, samt solhatt og solbriller :-)
Størrelsen er 80, kan brukes fra 74, bare at den blir lenger da.
Den har kjempefin passform, en smal modell.
Mønsteret har jeg tegnet selv.
Jeg kommer til å sy flere av denne, bare i større størrelser da min datter bare må ha en slik nå når våren nærmer seg.

Sist redigert av Shamu : 09-04-08 kl 10:48.
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 09-04-08, 11:46   #191
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

En sånn ønsker jeg meg også, i str. 86-92.

banana er ikke aktiv  
Gammel 09-04-08, 11:49   #192
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Banana - Jeg må bare lage meg mønsteret først
Da tenker jeg du skal ha samme størrelse som meg da. Lillemor bruker 86 nå, og jeg vil den skal vare hele sommeren. Så da lager jeg litt stor 86
Legger ut her når jeg er ferdig..

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 09-04-08, 11:50   #193
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Banana - Jeg må bare lage meg mønsteret først
Da tenker jeg du skal ha samme størrelse som meg da. Lillemor bruker 86 nå, og jeg vil den skal vare hele sommeren. Så da lager jeg litt stor 86
Legger ut her når jeg er ferdig..

I samme stoff? Reserverer du den til meg? Jeg kan hente den siden jeg bor i området.

banana er ikke aktiv  
Gammel 09-04-08, 11:52   #194
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

I samme stoff? Reserverer du den til meg? Jeg kan hente den siden jeg bor i området.

Det kan jeg gjøre!
Gir beskjed når jeg har den ferdig jeg.

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 09-04-08, 13:32   #195
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Åh, den kjolen var jammen fin! Ei rask oppteljing viser dog at kjolar ikkje er noko prekært behov akkurat, så eg får nøye meg med å beundre den på avstand inntil vidare. Men nydeleg var den!

Olvina er ikke aktiv  
Gammel 09-04-08, 18:59   #196
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er nå den lykkelige eier av denne:

Men er det noen som vet hvor jeg får tak i ensfargede strømpebukser og gensere til barn?

Gammel 09-04-08, 20:01   #197
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

vi ser bare rødt kryss Myrsnipa... du kan ikke kopiere bilder rett fra bloggen min
Men si meg navnet på den, så skal jeg gi deg adressen til bildet

Ensfargede genser har de ganske godt utvalg av på Cubus og H&M og litt på Lindex. Problemet er vel heller at det er litt utplukket i størrelser.
Ensfargede strømpebukser har jeg funnet litt her og der.
På Lindex har jeg funnet brune vet jeg... ellers husker jeg faktisk ikke hvor jeg har funnet den lilla jeg har... ender ofte opp med hvite pga mangel av utvalg ja..

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 09-04-08, 23:08   #198
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har funnet fine ensfargede strømpebukser på Exit. Litt forskjellige farger også.

Gammel 10-04-08, 00:01   #199
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Peaches, her.

Jeg har funnet fine ensfargede strømpebukser på Exit. Litt forskjellige farger også.

Takk for tips!

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 10-04-08, 11:21   #200
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Fra jeg var liten, så har jeg tegnet kjoler og topper osv i en bestemt form som jeg tydeligvis ikke klarer å legge av meg.
Dermed bestemte jeg meg for å prøve å lage en tunika med denne fasongen.
Det er alltid spennende å se om ferdig produkt blir like fint som det var i hodet, og ikke minst om det fungerer i praksis på barnet, eller om det egner seg best som pynt bak glass og ramme .. hehe...
Tirsdag tegnet jeg mønsteret, onsdag sydde jeg tunikaen og i dag prøvde jeg den på minstemor.
Joda.... her er det forbedringspotensialer nok...
Lengden på armene ble helt perfekt, lengden på tunikaen ble også bra. Svingen på armene ble super...
Men - Den er altfor vid i halsen, jeg må runde av utsvingen nede på sidene, den ble noe kunstig.
Jeg har dog fått minst 2 nye ideer i hodet uifra denne modellen, så det er aldri så galt at det ikke er godt for noe sier de ;-)
"Laika" kan uansett brukes med topp under... så den blir brukt ja.. men neste versjon blir noe annerledes :-)
Størrelse: 80/86

Shamu er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:54.