Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du fått selvangivelsen for 2007?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du fått selvangivelsen for 2007?
Ja. 49 33,79%
Nei. 93 64,14%
Har ikke hentet posten i dag, så kanskje. 2 1,38%
Dustepoll. 1 0,69%
Deltakere: 145. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-08, 13:53   #61
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du fått selvangivelsen for 2007?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Nei, men på altinn så finner du første side på selvangivelsen din. Hvis du tar disse tallene og putter inn i "beregn skattetrekk" på skatteetaten.no så får du vite hvor mye skatt du skulle ha betalt i 2007. Så kan du sammenlikne dette beløpet med det som står på lønns eller trekkoppgaven din ...

Litt tungvindt da ...

Ja, det kom jeg på selv også. Ettersom det tallet jeg fikk er ca 10 000 mindre enn det som står som beregnet skatt for 2008 er jeg optimistisk. Er det ca 10 000 de legger på fra år til år eller? Det er kanskje et prosenttall de går ut fra. Uansett kan det se ut som at mannen får igjen en del og vi har felles økonomi, så det blir bra.

Gammel 06-04-08, 19:05   #62
Ke@
Aktiv

Ke@ sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Hjemme
Ke@ er litt kul
Standard

Ikke fått enda..

Gammel 06-04-08, 20:49   #63
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Vi har ikke fått de.

Gammel 06-04-08, 20:50   #64
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Hvis man er selvstendig næringsdrivende - får man ikke selvangivelsen før i oktober da?

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 20:17   #65
kiki

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Fikk den i dag.

Gammel 07-04-08, 21:19   #66
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Hvis man er selvstendig næringsdrivende - får man ikke selvangivelsen før i oktober da?

Du får den, og har frist til 31. mai om du skal levere elektronisk.
Jeg fikk min i dag, men er selvstendig på første året. Så jeg må gjøre mange endringer, og oppgjøret kommer ikke før i oktober.

Gammel 07-04-08, 21:55   #67
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Du får den, og har frist til 31. mai om du skal levere elektronisk.
Jeg fikk min i dag, men er selvstendig på første året. Så jeg må gjøre mange endringer, og oppgjøret kommer ikke før i oktober.

Men du får vel ikke vite hvor mye du får igjen/skylder før i oktober heller? Gubben har enkeltmannsforetak på 4. året eller noe sånt nå, og jeg mener å huske at ventetiden fra april til oktober er like lang hvert år.

Gammel 09-04-08, 14:02   #68
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå jeg jeg fått den. Men den er i allefall riv ruskende gal. Jeg har fått dobbelt i inntekt, dobbelt i skatt og 57.000 i baksmell. Hu hei...

Gammel 09-04-08, 14:09   #69
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Nå jeg jeg fått den. Men den er i allefall riv ruskende gal. Jeg har fått dobbelt i inntekt, dobbelt i skatt og 57.000 i baksmell. Hu hei...

Riktig inntekt og dobbel skatt hadde jo vært ok.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 15:08   #70
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kunne godt ha betalt smellen min jeg, men da ville jeg først hatt etterbetalt "ikke utbetalt lønn" fra arbeidsgiver.

Gammel 09-04-08, 16:33   #71
bonzie
På tjukka

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Sørlandet
bonzie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi fikk vår på mandag!

bonzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 16:34   #72
Lizzie

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Endelig!
Hyggelig lesing var det også!

Gammel 09-04-08, 17:13   #73
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

yes, yes, yes

Gammel 09-04-08, 17:25   #74
Left
Passiv

Standard

Fikk i dag

Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 17:29   #75
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi fikk i dag. Jeg ser positivt på sommeren - jeg fikk igjen sykt mye. Så mye at jeg ikke har lyst til å sjekke om tallene stemmer ... Nå skal jeg bestille ferietur. Yihaa!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 17:44   #76
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi fikk også igjen. Den kom i dag.

Gammel 09-04-08, 18:52   #77
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Fikk endelig i dag. Ikke så mye å vente på egentlig...

Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 19:07   #78
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Men du får vel ikke vite hvor mye du får igjen/skylder før i oktober heller? Gubben har enkeltmannsforetak på 4. året eller noe sånt nå, og jeg mener å huske at ventetiden fra april til oktober er like lang hvert år.

Har lagt alle talla våre i skattereknaren på skatte etaten sine sider. Då får eg ei viss oversikt i alle fall

Gammel 09-04-08, 19:15   #79
Maiken38
Optimist

Maiken38 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Nordmøre
Maiken38 er litt kulMaiken38 er litt kul
Standard

Jepp! den kom i dag og det er den hyggeligste lesingen jeg har gjort på år og dag

Maiken38 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:31.