Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hjelp, jeg skal kjøpe bil!

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-08, 09:41   #41
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp jeg skal kjøpe bil!

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Det spørs jo selvsagt hvor stor bil du skal ha, men jeg hadde tre barn, hund og 5-dørs Polo.Det var plenty med plass for oss og vår kjøring.

Jeg har Polo nå. Det eneste jeg har problemer med, er påskeferietur. Det begynner også å bli litt trangt i baksetet for 11-åringen, men han er 1.63 høy.

Veldig mange av de bilene som nevnes her må da bli gamle skal de koste så lite som 100000?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 10:38   #42
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp jeg skal kjøpe bil!

Paugot og citroeng(jah det skrives ikke sånn) har 2 billige litt store biler.
Paugoten heter Partner og citrøengen heter Belingo.

Gode biler. Tror de koster 200 000 ny.

Men de er ikke like tøffe og gode som CRV hehe

Gammel 10-04-08, 12:11   #43
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp, jeg skal kjøpe bil!

Vi har Renault nå og har vært storfornøyd. Ikke hatt noe problem med den. Nå skal den selges for vi skal gå fra hverandre så jeg må også kjøpe ny bil.

Toyota er vel det jeg kommer til å kjøpe tror jeg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 12:12   #44
Maiken38
Optimist

Maiken38 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Nordmøre
Maiken38 er litt kulMaiken38 er litt kul
Standard

Toyota der er det ikke mye tull. Også er det lurt å tenke på at det bør være enkelt og billig å skaffe deler (Hvis noe skulle skje)

Gammel 10-04-08, 12:35   #45
Donald
Superduperaktiv

Donald sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Jeg er enig med de som sier unngå fransk. Peugot bla. har masse problemer med sine biler kontra andre.

Mercedes og audi hadde jeg unngått, synes det er mye småplukk med disse også, samt veldig dyre deler.

Volvo trenger jo ikke å være bensinbil, de er driftsikre, samt sikre i trafikken.

Jeg har Volvo nå, men har før vært veldig fornøyd med Opel zafira.

Har du sett på suzuki?

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 12:49   #46
Maiken38
Optimist

Maiken38 sin avatar

Standard

Jeg er kjempefornøyd med min Opel Meriva. Det er bra takhøyde og masse smarte løsninger med setene. Utrolig bra plass til beina bak også.
I februar i fjord var det gjort en biltest og Meriva lå helt på topp av lista på MINST feil. Dem testet ca 186 bil sorter
Kanskje også litt greit om bilen har litt hest. Kan være greit å ha når man må foreta en forbikjøring. Helt pyton å kjøre en dau bil

Volvo er jo kjempe bra. Tåler en liten støyt den. å

Gammel 10-04-08, 14:36   #47
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Toyota Yaris da?

http://finn.no/finn/car/object?finnk...32&WT.svl=Link

Ellers Toyota er god bil som varer og varer og varer og varer....

Gammel 11-04-08, 09:07   #48
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Ellers Toyota er god bil som varer og varer og varer og varer....

Jeg lurer på hvorfor Toyota lager biler som varer og varer og varer som er så vonde å sitte. Jeg har ennå til gode å sette meg inn i en Toyota og si: "Ahhh.. denne var god".

Gammel 11-04-08, 09:17   #49
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Toyota Yaris da?

Den kan da umulig være stor nok til å frakte tre barn i?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 09:42   #50
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Jeg lurer på hvorfor Toyota lager biler som varer og varer og varer som er så vonde å sitte. Jeg har ennå til gode å sette meg inn i en Toyota og si: "Ahhh.. denne var god".

De holder i motor og sånt,men setene suger,ja.

Toyotoa celica har gode seterOg mr2

Og rav4

Gammel 11-04-08, 10:01   #51
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Vår Avensis fra 2004 med skinnseter er utrolig deilig å sitte i ihvertfall!

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 11:09   #52
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men hvordan er Avensis'en i baksetet? Når man trenger en bil med høyde under taket. Har en unge på 170 cm med en laaaaaaaaaaaaang rygg.

Selv prøvekjørte vi en Toyota Yaris Verso eller noe sånn. Den var alle fornøyd med uten om meg. Jeg satt så vondt at jeg ble kvalm etter et kvarters kjøring derfor endte vi opp med en komfortabel "Fuck Us" i steden for.

Gammel 11-04-08, 11:55   #53
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Men hvordan er Avensis'en i baksetet? Når man trenger en bil med høyde under taket. Har en unge på 170 cm med en laaaaaaaaaaaaang rygg.

Jeg er selv 176 og sitter fint i baksetet. Har egentlig aldri tenkt over at det IKKE er behagelig å sitte der. God plass synes jeg også at det er.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 12:00   #54
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Suzuki er en billig og driftssikker bil, hvis det er det du er ute etter. En Wagon R+ tror jeg kan dekke dine behov. Det er ganske stor bagasjeplass i den, men er ikke veldig behagelig til lange turer.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 12:28   #55
Maiken38
Optimist

Maiken38 sin avatar

Standard

Gå på Finn.no og søk på Opel Meriva. Der finner du biler med ekstremt god takhøyde. Gjentar smarte seteløsninger som dem har vunnet priser for. Der kan du legge ned en, to eller tre setter etter som behovet melder seg. Du sitter også høyt i den. OG et annet pluss er at Meriva kom best ut av test i februar i fjord på MINST FEIL.
Jeg mener dette er en bil som er temmelig under vurdert. Bilselgeren jeg kjøpte den hos (forhandler normalt sett ikke Opel) var meget imponert over hvor romslig den er. Fire voksne mannfolk satt seg inni og hadde kjempe god plass.
Ok! jeg har vist gjentatt meg men pytt pytt en god bil kan en ikke snakke for mye om

http://www.finn.no/finn/car/object?f...56&WT.svl=Link

Gammel 11-04-08, 13:05   #56
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Jeg er selv 176 og sitter fint i baksetet. Har egentlig aldri tenkt over at det IKKE er behagelig å sitte der. God plass synes jeg også at det er.

Skulle tro at det skulle gå, men når hun sitter sitter hun like høyt som en på 185 cm! (Pokkers gener, altså! 3 cm lange ben og 2 meter lange rygger!! :grumpfe: ) Men når vi skal bytte bil, så skal vi nok bruke lenger tid enn vi gjorde nå. Er lettere når vi faktisk har en bil. Nå var vi uten og ville ha en superfort.

Gammel 12-04-08, 00:50   #57
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Ja, Toyota er virkelig en driftsikker bil:

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 01:14   #58
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nylig kjøpt "ny" bil. Tenkte som deg at jeg trengte ikke så stor bil, så jeg prøvde noen mindre biltyper. Men klarte ikke se for meg langtur med en Subaru Justy f.eks. Når jeg da kom over en Subaru Legacy (som jeg har kjørt de siste årene), så var jeg lykkelig med én gang.

Jeg har aldri hatt "småbil", er bare vant å kjøre store biler. Så jeg følte meg rett og slett ikke komfortabel og trygg i en liten bil. Når du er vant med V70, så tror jeg at du kan ha det på samme måten.

Ang. bensinforbruk. Når vi kjører så lite i året, så er det snakk om en hundrelapp eller to i forskjell pr. mnd., så akkurat bensingjerrig var ikke kriterie for min del.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 21:29   #59
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva ble det til?

Gammel 14-06-08, 21:35   #60
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Hva ble det til?

Ingen bil enda desverre.

Situasjonen er fastlåst. Jeg bor i en liten kjellerstue, mannen har hus, barn og bil. Kan ikke gjøre noen verdens ting før han finner seg noe sted å bo. Først da vet jeg hvordan økonomien blir i forhold til bilkjøp. Gleder meg, for nå føler jeg meg isolert.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:32.