Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hjelp meg å velge "bunad"

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Se resultatene: Hvilken bunad skal Ruska få ?
Veslemøy 15 17,65%
Martine 44 51,76%
Rondastakk 24 28,24%
Dropp det 2 2,35%
Deltakere: 85. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-08, 11:58   #21
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å velge "bunad"

Åja, jeg trodde bare det var fargen som så "fake" ut. (Siden det var det Susse påpekte i sitt første fakeinnlegg.)

Gammel 09-04-08, 11:58   #22
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Pleier det å være snø eller sol 17. mai der dere bor?

Gammel 09-04-08, 11:59   #23
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De sorte kantbåndene på Rondastakken du viser ser jo helt feil ut.

Jeg sjekket jentungens Rondastakk nå, og rutene er litt mindre, og ser slett ikke bringebærsaft-glorete ut. Jeg stemte Rondastakk, men likte ikke den modellen du viser bilde av.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 13:04   #24
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Martine.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 13:21   #25
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes Martinebunaden var søtest.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 14:47   #26
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Pleier det å være snø eller sol 17. mai der dere bor?

Snø er det aldri, men det kan være ganske surt.

Noba : stor forskjell på den ekte varianten ja, både farge, mønster og det hele. Jeg tenkte mest på fargen og de sorte båndene rundt armene som jo ikke hører hjemme på den i det heletatt.
Da er det bedre med fantasibunad, heller enn fake.

Tror nok jeg går for Martine om oldemor synes prisen er grei Satser på å kjøpe den litt stor og heller sy litt inn og opp.

Gammel 09-04-08, 16:38   #27
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Martine

Gammel 09-04-08, 16:40   #28
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Nei snø er det heldigvis lite av her ikke sant Susse.
Men fy å kaldt det kan være. Holdt på å fryse meg bort de siste årene.

Jeg står mellom Martine og Rondestaken. Tror kanskje Martine.

Gammel 09-04-08, 16:48   #29
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Synes det var et lett valg, Martine er den fineste her synes jeg.

Gammel 10-04-08, 00:35   #30
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Syns Veslemøy var fin, jeg liker de med hvite forklær

Gammel 10-04-08, 18:49   #31
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Martine likte jeg godt. Hvor får man kjøpt den?

Gammel 10-04-08, 19:16   #32
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Likte Martinebunaden best.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 23:50   #33
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elis, her.

Martine likte jeg godt. Hvor får man kjøpt den?

http://www.kidscompany.no/

Gammel 11-04-08, 10:49   #34
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Martine!

Gammel 11-04-08, 19:48   #35
Maiken38
Optimist

Maiken38 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Nordmøre
Maiken38 er litt kulMaiken38 er litt kul
Standard

Martine er kjempefin. Rondastakken har så skarp rødfarge. Mulig at det er kun bildet som ikke gjengir riktig farge. Se på peisen, så er det rødt skjær over den

Gammel 11-04-08, 22:05   #36
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Martine var finest av disse synes jeg. Rondastakken har jeg egentlig ikke noe særlig sansen for. Ullbunad kan være praktisk, for det er sjelden særlig varmt her på 17. mai, men du kan jo bare ha godt med ull under en bomullsbunad også.

Har du vurdert strikket Vestfoldbunad? Den er bare helt genial. Den mellomse tulla min bruker nå har hun brukt fra hun var 1 1/2 år, og skjørtet er bare strikket på 5 cm en gang. Det er veldig kjekt med ullbunad på 17. mai her vi bor. De siste årene har de aldri blitt for varme, og har heller måttet bruke jakka også innimellom.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 22:16   #37
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Martine var den som falt mest i smak hos meg

Gammel 11-04-08, 22:37   #38
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte "Martine" best. Jeg ser også for meg at det kan være en fordel med bomull. Skulle det, mot formodning, slå til med knallvære på 17.mai, kan det fort bli for varmt med ullbunad. Skulle det, "som alltid" være drittvær og surt 17. mai kan jenta di bruke ullundertøy under.

Gammel 11-04-08, 23:56   #39
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I utgangspunktet liker jeg Rondastakk best, men da den ekte bunaden. Har selv fra 70 tallet, så har eldstejenta brukt den, og nå er det minstejenta som skal bruke den på 3 året. Den er akkurat like fin

Men den uekte versjonen var ikke noe fin. Kopi av bunader synes jeg personlig ikke noe om, men alle har heldigvis hver sin smak.

Av disse 3 ville jeg valgt Veslemøy i ull. Den er søt synes jeg.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 00:46   #40
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Det ble "Martine"

Håper den kommer i posten før helgen, har ei ruske som er kjempespent.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:56.