Sv: Er du opptatt av selvrealisering og/eller åndelighet?
Opprinnelig lagt inn av Esme, her.
Det skal godt gjøres å starte en tråd, hvor alle disse erfarne forumistene har sterke meninger, og tro at det skal ende med at ingen skriver i tråden altså.
Skriv i vei, dere!
Poenget var vel helst at det ikke skulle være nødvendig å mobilisere de helt store meningene i denne sammenheng all den tid HI er til orientering.
Mens jeg er "på tråden" har jeg bare lyst til å si noe om ordet "åndelighet".
Jeg tror vi har diskutert dette tidligere, men jeg synes altså ikke at det er et godt nok ord for det jeg vil gi uttrykk for.
I disse dager med "Åndenes makt" og slikt, er det kanskje mange som tenker på spøkelser og ånder når de hører ordet.
Selv bruker jeg det som et norsk uttrykk for ordet "spiritual" eller "spirituality" som er et mye brukt begrep i engelskspråklige land.
Jeg er overhodet ikke interesert i spøkelser og tenker på livssyn/religiøsitet når jeg bruker det.
I Norge blir ofte religiøsitet redusert til "Er du kristen eller ikke?" , liksom.
Men åndelighet (eller kall det hva du vil) er jo langt mer omfattende enn som så.
(Og Esme og Mim kan godt få komme hjem til meg på kaffe (eller et par glass vin) for å teste om humoren min holder mål! ; )