Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Haster: Trenger tips! Kjapp mat til mange.

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-06, 15:12   #6
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Haster: Trenger tips! Kjapp mat til mange.

Den høstgryta hørtes veldig god ut!

Har tre tips, hot kyllingsuppe (som jeg har laget kjempeporsjoner av til bursdager), pasta med kjøttboller og Finnbiffgryte (for det skal jeg lage selv til gjester i dag)

Pasta med spicy kjøttboller (har bare fått fortalt oppskrift og prøvd meg fram selv)
Kok pasta etter egen smak og ønske.
Surr hakket løk i olje, ha i bokser med hakkete tomater (gjerne med urter eller hvitløk), litt tomatpure, kokende vann og buljong (flytende eller terning/pulver), friske urter i hakket form. Smakes til og las koke ca 10 minutter. Ta oppi ferdige kalkunkjøttboller (Prior) og la putre litt til.
Server med litt grønn salat og brød.
Det fine med denne er at du kan lage så mye du ønsker selv

Hot kyllingsuppe (NB, denne er fra Tine, beregnet til 4 pers)
2 stk. kyllingfileter
1 stk. eple
1 stk. løk
2 ss TineSmør
1 ss karri (jeg bruker Red Curry Paste fra Santa Maria, 1 ts hvis jeg ikke vil ha den så sterk)
2 boks hakket tomat hermetisk
1 dl vann
3 dl TINE Matfløte
2 stk. grønnsakbuljongterninger
1 ts sukker
0,5 dl finhakket persille (best med bladpersille, synes jeg)
Del kyllingen i biter, skrell og del eplet i mindre biter, finhakk løken. Smelt smøret med karri i en kjele, fres kylling, eple og løk i smøret og tilsett vann, tomater, buljongterningene og matfløten. La alt få et oppkok og la det småkoke i 5 - 10 minutter. Smak til med salt, pepper og sukker.
Denne serverer jeg med baguett til. Pastaskruer har vi også hatt ved siden av for å drøye den.

Finnbiffgryte med reinskav
Her står det gode oppskrifter bakpå pakkene med skav. Husk poteter, grønnsaker, tyttebær osv ved siden av.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:09.