Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Ekstern blits - kjekt å ha, eller?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-08, 01:03   #1
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ekstern blits - kjekt å ha, eller?

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Supert med blits! Jeg gikk på et fotokurs i fjor og læreren sa at hvis det var noe man skulle kjøpe ekstra var det en blits. Jeg gikk for en fra Sigma til mitt Canon 400D. Det er billigere og det sies (jeg har jo ikke prøvd) like bra som originaldeler. Det som er viktig er at den har TTL funksjon. (og spør meg ikke hva det er)

Hva måtte du gi for den?
Jeg skulle så absolutt ha hatt meg en ekstern blitz.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 07:45   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en linse fra Sigma - veldig fornøyd med den...
Når jeg snakker om Ekstern blits (eller må jeg skrive blitz kanskje?), så tenker jeg ikke slike på stativ, men sånn blits/z som festes på toppen av kameraet altså.

Skrulla: Så at Elite Foto hadde blits fra sigma som kostet under 2000 iallefall (tror det var 1500, men husker ikke helt)
Og fotovideo har denne også - samme pris (sjekka på elite, kosta 1700)

http://www.fotovideo.no/aspx/produkt...spx?plid=85961

Gammel 13-04-08, 08:00   #3
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

jeg har ekstern blitz til mitt gamle kamera, og det er både til å feste oppå kameraet, og til å holde eller feste på stativ, v.hj.a. ekstra ledning.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 20:08   #4
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skrulla, her.

Hva måtte du gi for den?
Jeg skulle så absolutt ha hatt meg en ekstern blitz.

Ca 15-1700. Den kan forresten vendes mot tak, på skrå og rett frem og den er trådløs. Kanskje det er det som er TTL?

Kjøpte på mpx.no tror jeg! Har kjøpt flere ting der, og hatt reklamasjon og det har gått supert.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:19.